Toon posts:

Bluescreen telkens als ik de nvidia driver update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Ik heb dus een paar vragen voor de technische bolleboezen onder jullie?

Mijn systeem:
Intel i7-4930 @3.4gHz, 32GB ram
Gigabyte X79-UP4 moederbord
2 Nvidia Geforce GTX 780 kaarten met driver 344.75
3 dell U2414H monitoren
ssd samsung 500GB en disk van 1TB
windows 7 ultimate 64 bit

Probleem 1
De monitoren zijn aangesloten door middel van HDMI (koppelstuk dvi) en DVI aansluitingen. (Standaard zijn enkel de displayportkabels voorzien bij de aankoop van de schermen, geen dvi kabels)
Kaart(1) heeft dus 1 hdmi en 1 dvi aansluiting en kaart(2) 1 hdmi aansluiting.
Momenteel kan ik de drie schermen afzonderlijk gebruiken, maar telkens als ik in het nvidia control panel het span displays with surround wil instellen zodat ik eigenlijk 1 groot beeldscherm zou krijgen, geeft de computer het bluescreen en start hij opnieuw op met de foutmelding van het bluescreen. De aansluitingen zijn zo ingesteld zoals gevraagd wordt in het control panel voor deze optie. SLI brug is ook ingesteld op de kaarten

Het rare is dat dit vroeger wel werkte toen ik henm net had gekocht, maar nu dus niet meer. Ik heb deze instelling nodig voor een space simulator game zodat ik op het linker scherm linkerzijde van mijn schip zie, midden vooraanzicht en rechterzijde op rechterscherm. Het spel dat ik speel ondersteunt de resolutie van drie schermen 5740*....
Ik stel ook vast dat telkens ik de driver update via het Nvidia geforce experience programma ik een bluescreen krijg...
Vraag 1 heeft iemand een idee wat ik moet doen om dit te verhelpen ik heb al van alles geprobeerd zoals herinstallatie van drivers maar dat lost het probleem niet op...

Probleem 2
Ik heb nog een vierde monitor die ik zou willen aansluiten. deze heeft enkel een HDMI aansluiting.
Ik zou deze vierde monitor willen gebruiken als een monitor waarop ik mijn teamspeak, streamingscherm, inetrnetpagina's en dergelijke wil op afspelen terwijl ik dan op 1 groot scherm van drie monitors zit te spelen. Als ik de monitor nu aansluit op de eerste of tweede videokaart geeft hij deze ook weer als een apart 4de scherm. Maar zoals ik hierboven al zei lukt het me niet om van drie schermen 1 scherm te maken.
Vraag 2 Is wat ik wil wel mogelijk met twee videokaarten of moet ik dan nog een derde videokaart installeren om de aparte aandrijving te bekomen van het vierde scherm, want om van de drie schermen 1 scherm te maken moeten de eerste twee videokaarten in sli staan. En ik vermoed dat het vierde scherm dan niet afzonderlijk kan bedient worden...

Alvast bedankt voor jullie hulp ! :)

• reletivity
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-08-2021
Ik heb ook last van de bluescreen tijdens het installeren, nog niet echt aandacht aan gegeven. Wel las ik dat dit volgensmij te maken kon hebben met een nvidia service (volgensmij die streaming meuk), heb die toen gedisabled maar nog niet getest.

Verwijderd

Heb je toevallig ook die System Tools dingen geinstalleerd ooit (vroeger bekend als nTune oid)? http://www.nvidia.com/obj...em-tools-6.08-driver.html
Die kunnen problemen geven, zeker als het een verouderde versie is (officieel worden ze niet meer ondersteund).

Verwijderd

Topicstarter
Eerste probleem is nu eindelijk opnieuw opgelost... door manuele uninstall van de driver en volledige reinstall van de laatste versie... heb nu ook gezien dat voor drie schermen twee videokaarten vereist en er geen optie is om de vierde apart te laten functioneren.

Blijft de vraag gaat het lukken met een derde videokaart dan om de vierde monitor te laten werken zoals ik wil ( zie eerste post)? Want het gaat toch wel om een 500€ extra voor eenzelfde kaart
...