Toon posts:

Installatie via usb stick

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een imac late 2009 staan met een kapot OS.

Nu heb ik via Transmac meerdere malen een boot usb aangemaakt met zowel Lion,Mavs, en Yosemite dit duurde een minuut of 25 voor het klaar was. Maar elke keer als ik de usb aansluit en de knop indruk zie ik alleen de HD staan en geen USB optie. Ben hier behoorlijk een leek in OS en alles zelf uitgezocht via Youtube en Google maar kom er dus totaal niet uit!!!! Orginele CD's helaas niet erbij gekregen dus wat is nu het beste om te doen?

Als iemand via Teamviewer zou willen meekijken en helpen tegen een kleien vergoeding vind ik dat ook prima alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2014 23:12 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:33
Op welk manier maak je een boot disk ?.

Gebruik anders het programma http://liondiskmaker.com/

Denk namelijk je EFI mist zodat je iMac weet hoe je moet opstarten ervan.

[ Voor 28% gewijzigd door Mektheb op 27-11-2014 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van het programma Transmac in Windows 8.1 Pro precies de aanwijzingen gevolgd die hun lieten zien in het filmpje maar dit mocht helaas niet baten. Beschik dus helaas niet over een Mac om daar een boot disc in te maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2014 14:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog suggesties?

• Stormrider nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:57
Hoi zit er een dvd speler in je imac? Zo ja gaat installeren via stick niet werken. Installeren via USB werkt alleen op Mac zonder optische drive. Er zijn manieren om dit te omzeilen maar dit in niet 123 gedaan. Makkelijker is om een OSx dvd te lenen of te branden

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel twee orginele cd's van een macbook wel oud hoor maar deze leest hij ook niet.

klopt zit een dvd speler in

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:02

TommieW

Numa numa.

En waarom probeer je niet eens het programma wat Mektheb aanraadt?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Dat programma werkt niet in Windows

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een installatie DVD maken op een USB-stick via een Windowscomputer is een slechte optie. Hiervoor moet je een andere Mac gebruiken, dan werkt het prima. Het is een kwestie van de USB-stick op de juiste manier formatteren en daarna de bestanden uit de DMG er in zetten, dus NIET de DMG zelf!

En het verhaal dat een Mac met een optische drive zich niet laat installeren door een USB-stick kan worden afgedaan als "lariekoek". Kwestie van aan de voorwaarden voldoen zoals de formattering van de drive en de inhoud van de opstartbare partitie er van.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas geen beschikking over een andere mac of macbook pro en zou zo 1 2 3 ook niemand weten die het wel heeft dus kortom ik kan niet verder balen.

Mocht iemand denken via Windows een bootable stick te kunnen maken voor me via teamviewer staat er een vergoeding tegenover.

Weet nu niet wie er gelijk heeft Sypie of Storm? Want zie op youtube filmpjes dat het wel degelijk kan?

• Stormrider nl
Sorry je hebt gelijk ik ben in de war met bootcamp/ windows daar speelt dit probleem namelijk wel

Verwijderd

Topicstarter
Ok duidelijk :-)

Iemand die me verder kan helpen over teamviewer om een stick aan te maken? zie post hier boven.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 15:18
Iemand die me verder kan helpen over teamviewer om een stick aan te maken? zie post hier boven.
sypie schreef op donderdag 27 november 2014 @ 17:23:
Een installatie DVD maken op een USB-stick via een Windowscomputer is een slechte optie. Hiervoor moet je een andere Mac gebruiken, dan werkt het prima.
Dat.

Abort, Retry, Quake ???

• Stormrider nl
De originele dvd ziet hij ook niet?
Als dat zo in zit het probleem wellicht ergens anders

[ Voor 6% gewijzigd door Stormrider nl op 27-11-2014 17:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
De orginele cd's heb ik niet ik heb twee oude cd's van een macbook uit 2007 die aardig bekrast zijn die weigert hij te lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Schijnt toch echt prima te werken als ik filmpjes zie op youtube?

• Stormrider nl
Hmm weet niet of het helpt maar heb je je pram/ nvram al gereset? http://support.apple.com/kb/PH14222?viewlocale=en_US

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 17:41:
De orginele cd's heb ik niet ik heb twee oude cd's van een macbook uit 2007 die aardig bekrast zijn die weigert hij te lezen.
Dat gaat in ieder geval ook niet standaard werken. Meegeleverde schijfjes zijn doorgaans voor de machines waar ze bij zaten, andere modellen weigeren ze.

Wanneer je de software gaat kopiëren naar je harde schijf en in een paar bestandjes wat gegevens aan gaat passen, opslaan en de boel weer op een opstartbaar medium gaat zetten moet het met de oude schijfjes wél lukken. Maar dan moet je nog steeds opstarten vanaf een USB-stick :D

Verwijderd

Topicstarter
Mac OS X 10.6 Snow Leopard
Pagina: 1