PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)
Dit is wat er uit de pricewatch komt platform ps4 en leeftijd tot 4 jaar. Dat is inderdaad wel echt heel bar weinig, al denk ik dat een dochterje van 4 zich uren kan vermaken met just dance.

Is pas uitgekomen en verder heb je nog de Lego games
Ja is inderdaad erg weinig, Just Dance heb ik nu voor haar en vindt ze erg leuk maar is ook nog wel moeilijk hoor. Daarin hebben ze weinig "makkelijke" liedjes voor een kind.garriej schreef op donderdag 27 november 2014 @ 14:05:
Pricewatch link
Dit is wat er uit de pricewatch komt platform ps4 en leeftijd tot 4 jaar. Dat is inderdaad wel echt heel bar weinig, al denk ik dat een dochterje van 4 zich uren kan vermaken met just dance.
Nou ze geeft er niet erg veel om, maar is wel zo nu en dan nieuwsgierig naar de PS (playroom is ze wel op uitgekeken) En is dan vooral leuk i.c.m. de camera voor haar.Z500 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 14:05:
beter een pc of nintendo voor je dochtertje?
Is inderdaad wel leuk, maar wordt de camera niet bij gebruikt toch?AlphaBlack_NL schreef op donderdag 27 november 2014 @ 14:05:
[afbeelding]
Is pas uitgekomen en verder heb je nog de Lego games
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Ik merk aan mijn zoontje dat zodra er een beeldscherm in zicht aan staat, dat ik zowat geen contact met hem kan krijgen. Ook bij vrienden van mij zie ik dat de kinderen minder sociaal worden van digitaal speelgoed.
Overigens is normaal speelgoed beter voor de fantasie enzo.
Ik probeer je zeker niet af te zeiken, maar ik denk serieus dat dit soort speelgoed nog niet echt geschikt is voor kinderen vol in de ontwikkeling..
Soms zie ik kindertjes spelen op een ipad in een restaurant.....tja ze zijn dan wel stil maar opvoeden kunnen ouders tegenwoordig niet meer.
Ik zeg niet dat ik het beter kan hoor, daar heb ik nog geen ervaring in.
[ Voor 13% gewijzigd door Kol Nedra op 27-11-2014 14:50 ]
Kol Nedra schreef op donderdag 27 november 2014 @ 14:49:
BvZwolle, zo denk ik er ook over, gamen voor kinderen kun je beter pas ~8-10 jaar laten doen.
Soms zie ik kindertjes spelen op een ipad in een restaurant.....tja ze zijn dan wel stil maar opvoeden kunnen ouders tegenwoordig niet meer.
Ik zeg niet dat ik het beter kan hoor, daar heb ik nog geen ervaring in.
Helemaal eens, maar mijn dochtertje heeft totaal geen aandacht voor digitaal speelgoed. mijn tablet kijkt ze zo nu en dan een kookfilmpje. Het gaat haar vooral om die camera, die vindt ze interessant en dansen en zichzelf dan zien vindt ze erg leuk, vandaar mijn vraag of er i.c.m. die camera het e.a. op de markt komt wat ze zo nu en dan kan spelen.BvZwolle schreef op donderdag 27 november 2014 @ 14:47:
Ik ben misschien erg ouderwets, maar is het niet gewoon verstandiger om de kleine met lego, barbies, playmobiel te laten spelen?
Ik merk aan mijn zoontje dat zodra er een beeldscherm in zicht aan staat, dat ik zowat geen contact met hem kan krijgen. Ook bij vrienden van mij zie ik dat de kinderen minder sociaal worden van digitaal speelgoed.
Overigens is normaal speelgoed beter voor de fantasie enzo.
Ik probeer je zeker niet af te zeiken, maar ik denk serieus dat dit soort speelgoed nog niet echt geschikt is voor kinderen vol in de ontwikkeling..
Dit staat volledig los van een opvoedkundige pedagogische discussie, want dat ben ik volledig met jullie eens! gelukkig kan ik volmondig zeggen dat mijn kind er niet naar taalt en vanuit daar haar best de mogelijk wil geven zo nu en dan eens met die camera te spelen.
Vandaar ik ook geen Wii of andere spelcomputer zal kopen, daarvoor boeit het haar te weinig.
Het zal mij dan ook verbazen als Sony voor de Playstation 4 weer een nieuwe versie van wonderbook uitbrengt, Want ook dat project was helaas geen verkoopsucces.
Je enige hoop ligt naar mijn idee dus bij de indie/psn games, En daarmee kan ik je helaas niet helpen want ik volg de releases en het aanbod op dat gebied niet meer.
Reageer dan niet!Anoniem: 181786 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 15:03:
Koop leuke knutsel spullen waar ze haar creativiteit mee kan ontwikkelen.
Dan had ik mijn vraag wel gesteld op www.hoevermaakikmijnkind.nl als ik daar zelf niet op kan komen.
Ah vandaar, ben zelf van de xbox over gestapt naar playstation en de camera erbij gedaan om wellicht voor die kleine een keer wat leuks te hebben.Sato schreef op donderdag 27 november 2014 @ 15:16:
Het probleem is dat de verkoop van het soort games waar je naar op zoek bent op de Playstation 3 al behoorlijk is tegengevallen voor de ontwikkelaars in vergelijking met de Playstation 2, Waardoor voornamelijk alleen Sony zelf nog met zulke games kwam en dat waarschijnlijk nu zelf voor de Playstation 4 ook niet echt meer ziet zitten.
Het zal mij dan ook verbazen als Sony voor de Playstation 4 weer een nieuwe versie van wonderbook uitbrengt, Want ook dat project was helaas geen verkoopsucces.
Je enige hoop ligt naar mijn idee dus bij de indie/psn games, En daarmee kan ik je helaas niet helpen want ik volg de releases en het aanbod op dat gebied niet meer.
Als het er niet is dan is dat ook prima want zoals eerder aangegeven is ze er zelf niet echt mee bezig
Anoniem: 181786
Ik kies er voor om wel te reageren. Mijn inziens moet je 4 jarige kinderen niet aanmoedigen om meer achter de TV te zitten (of welk ander scherm dan ook). Juist zou je kinderen moeten verleiden dat te verminderen.Ricloo86 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 15:19:
[...]
Reageer dan niet!
Dan had ik mijn vraag wel gesteld op www.hoevermaakikmijnkind.nl als ik daar zelf niet op kan komen.
Joh je hebt helemaal gelijk, zoals ik al aangaf is mijn vraag geen uitnodiging om (ongevraagd) opvoedkundig advies te verkrijgen. Dit kan ik prima zelf, dus misschien toch een idee om inhoudelijk op een vraag te reageren of wellicht een ander forum te zoeken om je goed bedoelde adviezen te geven.Anoniem: 181786 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 15:22:
[...]
Ik kies er voor om wel te reageren. Mijn inziens moet je 4 jarige kinderen niet aanmoedigen om meer achter de TV te zitten (of welk ander scherm dan ook). Juist zou je kinderen moeten verleiden dat te verminderen.
In mijn geval niet aan de orde als je eerdere reacties had gelezen.
Ik heb zelf geprobeerd met mijn zoontje :
- Little Big Planet, heeft geen inzicht, en wordt het daarom snel beu
- Lego Spelen: Is gewoon te moeilijk, dat puzzelen, en de accuraatheid van bewegen die je nodig hebt zorgt alleen maar voor frustratie
- fifa: heeft geen idee wie er bezig was... is wel gemakkelijk, je speelt zelf, geeft een niet werkend kastje en die denken dat ze aan het spelen zijn.
- Ratchet & Clank : Ook te moeilijk, maar was het eerste spel dat hij zowat alleen kon spelen zonder frustratie ( rond de 6 jaar )
Je zou wat party games kunnen spelen, maar daar vrees ik ook voor. Op de iPad, kunnen ze wel meer.
De spelen zijn simpeler, bediening gemakkelijker door de touch. Zoiets als Temple Run, Skate nog iets
Trouwens, je kan geen topic openen zonder dat er moraal bij komt, het is tweakers hé. Wat heb je trouwens al zelf opgezocht? Ik zie in je TS niet wat je al zelf hebt geprobeerd
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Hahaha FIFA met een niet werkende controller LOLtc982 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 15:30:
Ik merk zelf dat de controls voor de meeste kinderen niet te doen zijn, zeker niet op die leeftijd.
Ik heb zelf geprobeerd met mijn zoontje :
- Little Big Planet, heeft geen inzicht, en wordt het daarom snel beu
- Lego Spelen: Is gewoon te moeilijk, dat puzzelen, en de accuraatheid van bewegen die je nodig hebt zorgt alleen maar voor frustratie
- fifa: heeft geen idee wie er bezig was... is wel gemakkelijk, je speelt zelf, geeft een niet werkend kastje en die denken dat ze aan het spelen zijn.
- Ratchet & Clank : Ook te moeilijk, maar was het eerste spel dat hij zowat alleen kon spelen zonder frustratie ( rond de 6 jaar )
Je zou wat party games kunnen spelen, maar daar vrees ik ook voor. Op de iPad, kunnen ze wel meer.
De spelen zijn simpeler, bediening gemakkelijker door de touch. Zoiets als Temple Run, Skate nog iets, Fieldrunners enz
Trouwens, je kan geen topic openen zonder dat er moraal bij komt, het is tweakers hé. Wat heb je trouwens al zelf opgezocht? Ik zie in je TS niet wat je al zelf hebt geprobeerd
Just Dance heeft ze geprobeerd en vindt ze wel leuk, maar is nog wel erg pittig. (had dat alleen niet in TS). Op mijn tablet speelt ze soms een keer een spelletje en kijkt ze een filmpje.
Voor alle opvoedkundige is mijn kind juist heel erg fantasierijk en speelt ze vooral in de echte wereld zonder digitale hulpmiddelen
Haha nee klopt, maar zit niet te wachten op die niet inhoudelijke reacties hahahamathijs55 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 15:30:
Haha Rick, je weet dat je zulk soort reacties gaat krijgen als je op Tweakers zo'n topic opent he. Overal struinen van die betweters rond die verder totaal jouw situatie en kleine niet kennen
Haha ja klopt! sterker nog ze kan prima in ons team met een lege controller, valt niet opmathijs55 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 15:33:
Wat tc982 zegt is trouwens nog wel een goede. Fifa zou ze best eens kunnen spelen, niveau van d'r pa zit ze al snel op
Overigens zie ik er niets verkeerd aan om een kind op een spelcomputer te laten spelen. Zolang het uiteraard beperkt gebeurd. En om eerlijk te zijn, heb ik liever dat hij een spelletje speelt dan dat hij heel de dag tv kijkt. (Maar bij ons is de regel max 30 min op een weekdag, max 1 uur tijdens het weekend)
Vroeger had je nog wel barbie games voor de aller kleinste en op de ps3 had je z'n game met een klein aapje wat je met de camera kan besturen, maar die zijn er niet op de ps4. Misschien iets als singstar of een dans game, maar die heb je ook niet k3 achtige muziek.
Mijn zoon was 4 toen ik met hem LBP uitspeelde... nu zit hij vooral aan de LEGO Marvel spelletjes en LEGO Jurassic world. Hij is inmiddels 5.Nieuwevolger schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:56:
Een ps4 is voor een 4 a 5 jarig meisje wel iets te vroeg, games als little big planet zijn al lastig, waarschijnlijk kan ze de controller niet eens goed vast houden, kan ook niet echt een game verzinnen voor haar.
Vroeger had je nog wel barbie games voor de aller kleinste en op de ps3 had je z'n game met een klein aapje wat je met de camera kan besturen, maar die zijn er niet op de ps4. Misschien iets als singstar of een dans game, maar die heb je ook niet k3 achtige muziek.
Etuuuuuh!
Snapt hij ook een beetje de puzzels of doe jij die voor hem, kan me nog herrineren van lbp 1 ( jij bedoelt vast deel 3 neem ik aan) dat er een best moeilijk stuk in zat met een draaiend rad, die heb ik niet eens kunnen halen destijds. Ik heb ook een paar demo's van lego games gespeeld en bij sommige stukjes wist ik eerst ook niet wat ik moest doen.Crypter schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:37:
[...]
Mijn zoon was 4 toen ik met hem LBP uitspeelde... nu zit hij vooral aan de LEGO Marvel spelletjes en LEGO Jurassic world. Hij is inmiddels 5.
Het is nogal moeilijk te herinneren wat ik 15 jaar gelede speelde, toen ik 4 was. Ik dacht dat ik toen al m'n gameboy met pokemon silver had en lego eiland 1 op de pc had.
Ik denk trouwens dat skylanders nog het leukst is voor de aller jonkste.
Vooral LBP1 op de PS3 was in mijn ogen ook een stuk makkelijker dan 3. De lego spelletjes gaan wel goed omdat hij de basis goed kent en daarom weet dat hij dingej stuk moet slaan om weer nieuwe items te bouwen. gelukkig komt er ook steeds in beeld op welk knopje hij moet drukken. Hij kan inmiddels ook zelf complete levels doorlopen zonder mijn hulp.Nieuwevolger schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:43:
[...]
Snapt hij ook een beetje de puzzels of doe jij die voor hem, kan me nog herrineren van lbp 1 ( jij bedoelt vast deel 3 neem ik aan) dat er een best moeilijk stuk in zat met een draaiend rad, die heb ik niet eens kunnen halen destijds. Ik heb ook een paar demo's van lego games gespeeld en bij sommige stukjes wist ik eerst ook niet wat ik moest doen.
Het is nogal moeilijk te herinneren wat ik 15 jaar gelede speelde, toen ik 4 was. Ik dacht dat ik toen al m'n gameboy met pokemon silver had en lego eiland 1 op de pc had.
Ik denk trouwens dat skylanders nog het leukst is voor de aller jonkste.
Etuuuuuh!
Anoniem: 14124
De Lego hebben we hier ook liggen maar dat is echt nog te lastig, ook omdat geen van de titels Nederlands gesproken zijn, en de puzzels soms echt te lastig zijn zonder meer context.
Voor de rest zijn er weinig titels beschikbaar voor kleinere kinderen.
[ Voor 73% gewijzigd door BM op 07-06-2016 11:27 ]
Koop een Wii, DS of een 3DS voor je kind genoeg kind vriendelijke games daarop, en als je dat niet wilt kopen dan moet ik je teleurstellen, betere opties heb je niet qua consoles en dan blijft normaal speelgoed over of... een tablet, ook weleens "de oppas" van 21ste eeuw genoemd.
Maar serieus, Wii, DS, 3DS en eventueel Wii U zijn je enige opties en anders tablet of heel misschien PC, daarna blijft alleen lekker ouderwets normaal speelgoed over, PlayStation 3 en 4 of de Xbox zijn niet geschikt voor kinderen, er zijn maar een handjevol games ervoor voor kinderen waar je op Nintendo een hele berg kindergames hebt en in het geval van de Wii en de DS je zelfs af en toe een stapel kind vriendelijke games op marktplaats vindt voor een dumpprijs.
Dus jouw opties zijn:
-Nintendo
-Tablet (aka "de nanny")
-PC (genoeg meuk daarop)
-Normaal speelgoed
Simpel
[ Voor 10% gewijzigd door BM op 07-06-2016 11:28 ]
Anoniem: 14124
De markt is simpelweg te klein en de vereiste budgetten voor ontwikkeling te hoog.
Op de tablet heb je ruim keuze in relatief eenvoudige laagdrempelige games zoals brandweerman sam, toca cars, angrid birds en wederom ... plants vs zombies.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 06-06-2016 17:31 ]