- Maar je maakt wel wat mee! -
Even niet flauw: deze vraag lijkt me beter geschikt op een forum als problemcar. Tenminste, de slagingskans lijkt me hoger.
Zie bijv.: http://www.problemcar.nl/viewforum.php?id=80&p=30
[ Voor 4% gewijzigd door Moning2 op 27-11-2014 12:06 ]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Edit: Ja dus, 1:13 ongeveer
[ Voor 68% gewijzigd door ThinkPad op 27-11-2014 13:10 ]
Voldoende bandenprofiel, goede remblokken/schijven, geen (olie)lekkages, niet teveel rook uit de uitlaat, en vreemde rammels zijn wel de voornaamste zaken om op te letten. En vooral een nieuwe APK is zeker wenselijk.
Auto's van 20 jaar oud mankeren sowieso altijd wel wat bij een onderhoudsbeurt, dus de kosten vallen soms tegen in de toekomst, maar daarentegen schrijf je ook niets af. Voor toekomstig onderhoud/APK is het wel verstandig eerst een offerte te laten maken, voordat ze iets gaan vervangen, zodat je niet verrast wordt door hoge onkosten.
Verwijderd
1 op 13 zuipen?ThinkPadd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:08:
Zuipt zo'n oudere auto met automaat niet enorm?
1 op 13 deed mijn handgeschakelde focus ook van 10 jaar jonger. Dat zuipen valt dus wel mee.ThinkPadd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:08:
Zuipt zo'n oudere auto met automaat niet enorm?
1:16 is volgens mij een vrij standaard verbruik voor auto's zoals een Yaris, 206 etc.
[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 28-11-2014 07:52 ]
Dat ding heeft volgens mij al een lock-up in de hoogste versnelling. Als je op een gegevne moment op kruissnelheid bent, gaat de bak in lock-up, dan verbruikt hij niet heel veel meer als een handbak.
Voor de rest, echt zwakke punten zijn er niet. Let op roest (voornamelijk de wielkastranden), en of de automaat ok schakelt.
[ Voor 18% gewijzigd door -tom-562 op 28-11-2014 08:46 ]
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Vandaag de dag zijn de automatische versnellingsbakken onderhoudsvrij.
Wanneer deze na 150 000km kapot gaat heeft die zijn taak gedaan en was dus gedurende zijn leven onderhoudsvrij. Maar de fabrikant van de versnellingsbak zegt elke 100 000km te wisselen terwijl de auto constructeur er maar vanuit gaat dat deze 150 000km meegaat.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Dat klote geintje heeft Volvo gedaan. AW automaten afgevuld 'voor het leven', jammer dat als je de olie niet verwisseld het hele kleppenhuis naar de klote gaat (slecht schakelen, slippen etc.). Toyota geeft b.v. wel gewoon een verwisselinterval op
Vaak bu'j te bang!
@-tom-562
Helaas wordt hetzelfde gesteld voor handbakken, maar ook daarin heeft olie niet eeuwige leven.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier