Ik zit naar Glacier te kijken, voornamelijk als extra backup. Daarbij lijkt het goedkoop te zijn, maar ik kom er niet helemaal aan uit wat het me nou precies gaat kosten.
Mijn situatie:
• ik heb 220GB aan bestanden staan (Synology) die ik 'in the cloud' op wil slaan
• de gemiddelde groei per maand is ongeveer 10GB
• als ik de data nodig heb, dan wil ik deze binnen een week terug hebben (is dus niet urgent)
• mijn upload is max 2Mbit, het zal dus enige tijd duren voordat de gegevens er staan (wat overigens geen probleem is)
• soort gegevens: foto's en filmpjes van het gezin, en documenten
Als ik een van de vele calculators gebruik dan staan daar vragen in die ik niet kan beantwoorden.
Ik zal de hierboven genoemde calculator als voorbeeld gebruiken:
• Region: het liefst dichtbij, maar het oosten van Amerika is wat goedkoper, dit maakt me dus niet veel uit
• Amount of data: 220GB
• Duration that data was kept (days): wat bedoelen ze? Ik wil mijn data het liefst oneindig opslaan
• Retrieval: is me duidelijk, ik verwacht niets nodig te hebben en als het nodig is dan mag dat bv best 96 uur duren
• Amount of data to be deleted (GB): uhmz, ik wil niets verwijderen, toch?
• Duration that data was kept (days): zie hierboven
Ook op Amazon zelf is het mij niet helemaal duidelijk:
• UPLOAD and RETRIEVAL Requests: is dit per bestand?
• Data retrieval: 'Free - Glacier is designed with the expectation that retrievals are infrequent and unusual, and data will be stored for extended periods of time. You can retrieve up to 5% of your average monthly storage (pro-rated daily) for free each month. If you choose to retrieve more than this amount of data in a month, you are charged a retrieval fee starting at $0.011 per gigabyte. Learn more. In addition, there is a pro-rated charge of $0.033 per gigabyte for items deleted prior to 90 days. Learn more.'. Daar komt ook weer dat verhaal over verwijderde data om de hoek kijken.
Kan iemand mij verder op weg helpen? Uiteraard heb ik ook verder bij Amazon gezocht, maar daar vind ik geen concrete antwoorden.
[ Voor 19% gewijzigd door pven op 27-11-2014 11:36 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||