Laptop wilt niet meer installeren

Pagina: 1
Acties:

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:01
Hallo,

Ik heb een probleem met de laptop van samsung namelijk de R710. Er heeft altijd windows 7 op gedraaid en nu wou diegene er windows 8 op. Lijkt me geen probleem windows 7 heeft er altijd vlekkeloos op gedraaid. Het is niet de nieuwste computer maar het moet zeker werken.

Ik begon met het installeren van de Windows 8 CD erin. De hele HDD geformatteerd en alle partities weer bij elkaar gevoegd. Daarna windows 8 gaan installeren op de enigste partitie. Tot daar ging het goed.

Wanneer windows halverwege is met het uitpakken van bestanden valt hij spontaan uit. De ene keer in het begin al de andere keer kan hij het zelfs helemaal afmaken. Maar hij blijft ergens tijdens het installatie proces uitvallen.

Wanneer windows dan weer opstart kun je er voor kiezen opnieuw te beginnen met installeren. Dat geeft hetzelfde resultaat. De laptop valt weer midden in de installatie uit. Wanneer je er voor kiest hem gewoon op te laten starten krijg je de melding dat de computer tijdens het installeren is uitgevallen en dat je hem opnieuw moet opstarten.

Dan maar even met de windows 7 CD proberen. Maar ook hier hetzelfde probleem. Ook deze is niet te installeren met dezelfde foutmelding als bij windows 8.

Ik heb gedacht dat het misschien aan de hitte lag. Maar ook met extra externe cooling wanneer de laptop gewoon koel blijft werkt het niet. Ik heb hem ook al helemaal opengehaald. Alles zag er nog goed uit. Niks waardoor het niet zou kunnen werken of extra warm zou worden.

Ik heb de HDD van deze laptop aan het begin van dit jaar vangen. Toen kon ik windows 7 zonder problemen installeren en dit leverde tot een zeer positieve snelheidswinst.

Hebben jullie nog ideeën of misschien ervaring met dit probleem?

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,
Wouter

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 11:44
CD/DVD gaar? Probeer anders eens van een USB stick te installeren?
Je kunt een Bootable USB stick maken met deze tool

Computer says no

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zou ook nog kunnen zijn dat er een fatale fout optreedt waardoor de laptop herstart - geen idee of je dit in de setup uit kunt zetten. Probeer eens een geheugentest (memtest68) of anders een andere HDD.

Als eerst zou ik inderdaad via een USB stick proberen, dat is het makkelijkst en sluit je gelijk je drive uit.

• Aksnes
Ik ga eerst even een poging wagen met een USB stick. Daarna toch even verder naar de HDD kijken want hij heeft het gewoon de hele tijd goed gedaan.

Ik laat het weten als ik iets meer weet!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Geen quickfomat maar een normale format bijv

Doet me denken aan die kut in de computerwinkel waarvan ik zei dat het formateren niet lukte liep ergen op vast. doet dat jong steevast een quickformat .. ja .. dan vind je niets. hij snapte het verschil ook niet. pffff
zijn collega gelukkig wel, ...oef

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
Even een update ik zit nogsteeds met hetzelfde probleem. Ook een bootable USB werkt niet. Dus het moest in de laptop of HDD zitten. Ik heb er toen voor gekozen om een andere HDD te pakken. Om uit te sluiten dat het aan de HDD ligt. Maar ook hier krijg ik precies dezelfde foutmelding. Ik heb het in de gaten gehouden. De laptop valt uit tijdens apparaten voorbereiden(..%).

Daarna start hij opnieuw op met de foutmelding. Ik doe op de HDD die erin zat nu een full format. Ik ga daarmee nog 1 poging wagen.

Omdat het in het systeem lijkt te zitten ga ik morgen proberen op hetzelfde soort type laptop de installatie te doorlopen. Daarna hem in de laptop terug doen. Hopelijk werkt dit en lukt het me wel om tenminste op te starten.

Als jullie nog ideeën hebben hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zoals al ik zei, probeer eens een geheugentest te doen met bijvoorbeeld memtest68.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Zelfde computer samsung R710. Altijd gedraaid op windows 7 32 bits en windows 8 32 bits. De windows 64bits installatie mislukt soms bij windows 7 en altijd windows 8 en 10 valt hij uit bij: apparaten voorbereiden (70%). De 64bits versie kan de computer aan volgens de specs en ik heb de windows 7, 64bit versie al draaiend gehad. Alleen wil ik naar windows 10, 64 bits :)

Zou het aan de bios kunnen liggen?

Onder advanced staat:

- Large Disk Access Mode --> deze heb ik nu op [other] staan.

Item specific help: UNIX novell netware, or other OS, select 'other'. If you are installing new software and the drive fails, change this selection and try again. Different operating systems require different representations of drive geometries.

Ik heb er een SSD schijf in zitten. Windows 7,8 en 10 werkten wel onder 32 bits.
Pagina: 1