nieuwe werkplanning maken, kom er niet uit!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.680 views

Anoniem: 544006

Topicstarter
Ik heb dringend hulp van de deskundigen nodig, moet namelijk een duidelijke werkplanning maken maar ik kom er echt niet uit. Ben al dagen aan t puzzelen maar kan niet verder en het moet volgende week al af zijn!
Ik ben redelijk goed met Excel 2010 maar dit blijft moeilijk... Ik heb al redelijk wat, zie bijlage. KAn iemand erin kijken aub en of ik t zo goed heb gedaan of anders aanpakken miss??

aantal kassas van maandag t/m vrijdag:
· van 8.30 tot 10.00 uur zijn twee caissières ingedeeld;
· van 10.00 tot 16.00 uur werken vier caissières;
· van 16.00 tot 17.30 uur moeten er vijf caissières werken;
· van 17.30 tot 20.00 uur werken er drie caissières;
· tot 20.15 uur moeten twee caissières het werk afmaken.
aantal kassas op zaterdag:
· van 8.00 tot 20.15 uur vijf caissières.

arbeidsvoorwaarden:
· iemand die 8 uur werkt, heeft recht op 1 uur pauze;
· als je 6u45m (of meer) per dag werkt, heb je recht op 45 minuten pauze;
· als je van 16.00 tot 20.00 uur werkt, heb je recht op 30 minuten pauze;
· als je van 17.30 tot 20.15 uur werkt, heb je recht op 15 minuten pauze.

werktijden van de caissières:
· H. Anders werkt 40 uur per week en is op zaterdag vrij.
Zij begint om 8.30u.
· D. Boeijen werkt 40 uur per week en is op vrijdag vrij.
Zij begint door de week om 8.30u en op zaterdag om 8.00u.
· A. Dijkstra werkt 5x 6u45m van maandag t/m vrijdag.
Zij begint elke ochtend om 10.00u.
· K. Karelse werkt 5x 6u45m van maandag t/m vrijdag.
Zij begint elke ochtend om 10.00u.
· P. de Leeuw werkt 5x 3u30m van maandag t/m vrijdag.
· P. Molenaar werkt 4x 2u30m + 3 uur. Dinsdag vrij! Maandag-vrijdag: begint ze om 17.30u en op zaterdag om 17.00u.
· P. Otter werkt 3x 2u30m + 3 uur. Maandag en woensdag vrij! Dinsdag-vrijdag begint ze om 17.30u en op zaterdag om 17.00u.
· L. Peters werkt 3x 2u30m op maandag, dinsdag en woensdag. Ze begint altijd om 17.30u.
· H. Potter werkt op zaterdag 3 uur en begint om 17.00u.
· T. Roelofs werkt 16 uur op vrijdag en zaterdag. Vrijdag begint ze om 8.30u en zaterdag om 08.00u.
· P. Schipper werkt 8 uur op zaterdag en begint om 08.00u.
· B. Wijnen werkt 8 uur op zaterdag en begint om 08.00u.
· S. Vissers werkt 3 uur op zaterdag en begint om 17.00u.
· J. Zandstra werkt 3 uur op zaterdag en begint om 17.00u.
· N. van Zoggel werkt 8 uur op zaterdag en begint om 08.00u.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 544006 op 27-11-2014 09:01 ]

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-06 20:05
Is een stukje planningssoftware hiervoor niet makkelijker ?

Topicstarter
dit is een school project en het is juist de bedoeling dat we leren omgaan met excel [voor werkplanning maken voor bedrijven]..
ik ben al echt dagen mee aan t lezen enz. maar kom er gewoon niet uit, wat doe ik fout? zie bijlage

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan lijkt het me zinnig dat je er ook zelf mee aan de slag gaat of hier duidelijk aangeeft wat je allemaal al geprobeerd hebt. Je eigen inzet komt niet echt duidelijk uit de verf. Sowieso een eerste vereiste hier op GoT, en al helemaal als het een huiswerkopdracht is!

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Topicstarter
dat begrijp ik en dat heb ik dan ook zeker gedaan, zie bijlage alsnog. heb al een heleboel erin staan maar nu komt dus t moeilijke punt het inplannen vd uren en het gebruiksvriendelijk maken. zelf kan ik evt. fouten niet 123 zien van mezelf dus als iemand anders zn inzicht erin geeft

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die bijlage heb je goed verstopt dan, ik zie 'm nergens ;)

Mijn spoorwegfotografie

Topicstarter
sorry, mijn fout; kan m nergens invoeren

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 544006 op 27-11-2014 09:13 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Gewoon een linkje maken naar de plaats op internet waar 'ie staat.

Mijn spoorwegfotografie

Topicstarter
ok, hier heb je hem.
https://mega.co.nz/#!O4lW...GweYqx_jecq8iSLGeO7G54tVo
erg tof en bednakt voor je hulp maar het is niet zo da tik nu vraag van maak je ff voor mij maar gewoon echt inzicht nodig heb van de profs hier !

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 544006 op 27-11-2014 09:16 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waar loop je specifiek op vast dan? Want in dat excel bestand heb je de tijden en aantallen uren verwerkt, maar er zit voor zover ik kan zien geen enkele formule in behalve een paar optelsommetjes.

Mijn spoorwegfotografie

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:21:
Waar loop je specifiek op vast dan? Want in dat excel bestand heb je de tijden en aantallen uren verwerkt, maar er zit voor zover ik kan zien geen enkele formule in behalve een paar optelsommetjes.
als je naar t tab ''werknemers'' gaat dan heb je daar de totale uren waar ik aan moet komen. ook per week hoeveel iedereen werkt. daar heb ik een formule [tijden bij elkaar opgeteld] van gemaakt.

in het andere tab, waar al het werk zit, daar heb ik voor maandag sowieso H. Anders en D. Boeijen die kloppen. maar de rest klopt allemaal niet want kom dan uren tekort of teveel.. hoe los ik dit op, met behulp van excel?

En als je zelf werknemer was en kijkt naar de planning, is het duidelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 544006 op 27-11-2014 09:28 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik denk dat er een stuk uitleg van die schoolopdracht is die mist, want ik kan 1001 manieren bedenken, gewoon met pen en papier gaan zitten rekenen, afkruislijstje maken ofzo? In welke mate moet dit geautomatiseerd worden, en wat heb je daarin zelf al geprobeerd? Wat wil er nou specifiek niet lukken? Het is erg lastig om je in de goede richting te duwen zo.

Mijn spoorwegfotografie

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:29:
Ik denk dat er een stuk uitleg van die schoolopdracht is die mist, want ik kan 1001 manieren bedenken, gewoon met pen en papier gaan zitten rekenen, afkruislijstje maken ofzo? In welke mate moet dit geautomatiseerd worden, en wat heb je daarin zelf al geprobeerd? Wat wil er nou specifiek niet lukken? Het is erg lastig om je in de goede richting te duwen zo.
dat woord zocht ik!
hoe kan ik het zo doen dat excel alles automatiseert, met formules etc.? nu doe ik alles handmatig en kan ik eindeloos blijven klooien maar ja dat is jusit de functie van excel.

ik zit zelf erg in de war met al die uren enz. en dan ook nog rekening houden met de pauzes. zo in excel metene maken is wel moeilijk.. ik heb de tabel ook veranderd en nu per werkdag gedaan. |
sommige maken een tabel per werrknemer, andere indeling dus

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-06 11:39
Als je nou eerst begint met de volgorde, dus naam, maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, Dan kan je in elke tabel aangeven hoe laat ze beginnen en met een formule uitrekening hoeveel uur dat is samen met de pauzes of voorwaardes. Beste is gewoon dit even uit te schrijven op een papiertje :)

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Topicstarter
JerX schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:43:
Als je nou eerst begint met de volgorde, dus naam, maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, Dan kan je in elke tabel aangeven hoe laat ze beginnen en met een formule uitrekening hoeveel uur dat is samen met de pauzes of voorwaardes. Beste is gewoon dit even uit te schrijven op een papiertje :)
bedanmkt! dit brengt me op nieuwe ideeen en inzicht. ik ga dit doen en laat wel weten als t klaar is dna kunnen jullie kijken of ik t goedheb eghdaan

• kuiken
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:28
vreemd dat je school zulke taken geeft in excel, MSP lijkt me vele malen logischer. maar natuurlijk is dit wel een goede opdracht voor het omgaan met Excel ;)

voor de rest zal ik je aanraden om het zo in te richten:
http://www.tools4dev.org/...oads/Work-plan-sample.png

met waar de taken nu staan de werknemers, waar het jaar staat de dag en uren.

ziet er iets inzichtelijker uit en zie je ook duidelijk de personeelsdekking. maby pluspunten ;)

PS: er zijn ook wel templates te vinden op the world wide web... gebruik die als basis en voeg er je eigen functionaliteiten aan toe.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Anoniem: 544006 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:56:
[...]

bedanmkt! dit brengt me op nieuwe ideeen en inzicht. ik ga dit doen en laat wel weten als t klaar is dna kunnen jullie kijken of ik t goedheb eghdaan
offtopic:
Alsjeblieft zeg... haal even adem en tik wat rustiger. Dit is bijna niet te lezen op deze manier.

Hoe moeten wij in vredesnaam weten of je het goed hebt gedaan als we niet eens weten wat de opdracht is? Ga terug naar je docent en zorg ervoor dat je weet welke eisen aan het resultaat worden gesteld. Voor het volautomatisch inroosteren is Excel absoluut ongeschikt; als het erom gaat om wat controlegetalletjes te berekenen qua pauzes en totale werktijden is het absoluut basisniveau.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:49

Rannasha

Does not compute.

Automatisch plannen met Excel gaat hem niet worden. Eventueel, als je echt wil, zou je een elementaire planner in elkaar kunnen hacken met VBA, maar ik vraag me af of iemand daar echt vrolijk van wordt.

Waar je Excel wel goed voor kunt gebruiken is de verificatie van een plan dat op andere manier tot stand is gekomen. Zo kun je controleren of alle werknemers de juiste hoeveelheid uren maken en of eventuele andere contractuele beperkingen correct zijn aangebracht in het plan.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-06 14:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Hier is een werkschema van onze vulploeg bij de supermarkt:
http://prntscr.com/5aoddw

Uiteraard namen weggedaan, maar hier staat dus: naam - totaal uren die week - (bijv.) maandag begin, eind, totaal die dag met pauzes eraf.

Helemaal onderaan staan dan nog de totale uren per dag en het gehele totaal.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:08
Volgens mij staat alle info die je nodig hebt in de start en moet je iedere regel afgaan en verwerken in een planning. Daarna kan je alle info aan elkaar verbinden en kijken of je liever op kassa niveau de planning wil of op personeel niveau. Wellicht is dit een 1e opzet:

https://dl.dropboxusercon...864145/Kassaplanning.xlsx

Het gaat er denk ik om dat de docent ziet dat jij info op een logische wijze kan verwerken en verantwoorden en niet zozeer om automatiseren..

[ Voor 32% gewijzigd door mcsluis op 27-11-2014 16:22 ]

Topicstarter
ben er nu druk mee bezig jonens.
een vraagje waar ik niet uitkom ondaks een google:
voorbeeld:
Blad 1, kees werkt van: 08:30 - 10:00. Dan wil ik in Blad 2 een doorverwijzing naar B2;B3 van blad1.

Wat is dan de formule? Ik heb nu: =SOM(Blad1!B2;B3)
Maar dan telt hij de uren bij elkaar op, dat moet ik niet hebben. Hij moet op 1:30 uitkomen [het verschil dus]

Edit: het is: =Blad1!B2-Blad!B3

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 544006 op 27-11-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hijs af [voor 95%]!!!!! yeaasss!!!

Tijden kloppen denk ik wel behalve die zaterdag weet niet of dat klopt; 5 cassieres van 8:00 tot 20:15 staat er maar ik heb er 8 staan!
Voor de rest andere aanpak: eerst namen, dan dagen. per dag aanvang en eindtijd. dat in een andere blad verwerkt met ALLEMAAL FORMULES [pro dus :D]
en de namen geautomatiseerd. [excel kan het dus wél]
uren etc. kloppen nu dus [als het goed is]. de interface is hier en daar ontbreekt nog een lijnte van de tabel maar thats it dan oo!

voor iedereen die niewsgierig is:

graag op of aanmerkinge !

tijd: 8u

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 544006 op 28-11-2014 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

En weer verstop je die bijlage he?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ieg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

!

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dicht. Je krijgt nog een berichtje.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.