Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Connection refused, maar wel internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mede tweakers,
Ik heb op mn pc wel internet connectie voor programma's, ook facebook doet het in de browser. Echter doen andere sites het niet. (connection error) hetzelfde geldt voor de browser op mobiel/tablet, waar andere apps toegang hebben.

Het begon allemaal toen ik gisteren een 2e wifi zender wou aansluiten(nu uit) De eerste voorziet wifi en bekabeld internet, en dhcp. Configuratie (was!) hierbij bereikbaar via 192.168.0.1 (ip adressen van 192.168.0.100 tot 200, leasetime Inf)
Deze 2e zender had elke keer na een tijdje geen internet connectie meer. (2e vraag: hoe moet ik de dhcp en lan ip instellingen hierbij zetten?)

Ps. De zender staat op een huisgenoot zijn kamer, hij is morgen pas terug :/ is er een optie dit zo op te lossen?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:51

allure

Titaan fase 2/3

Wat voor "2e wifi zender" probeer je aan te sluiten?
Het lijkt erop dat je een 2e router aansluit welke ook DHCP verzorgd, dit wil je niet, dus je moet DHCP in dat geval uitschakelen en de kabel van de WANpoort in een LAN poort steken en de WANpoort vrijlaten.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik zonet gedaan, en dat is wel gelukt. (als t blijft werken) Maar ook via die connectie doet hetzelfde probleem zich voor.
bij de netwerk map verwijst localhost naar 192.168.0.1, maar ik kan m nog steeds niet bereiken

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit is vreemd. Nu ineens na een tijdje werkt het wel, geen idee wat ik fout had gedaan :x
Localhost (192.168.0.1) is nu bereikbaar.

Edit: die 2e zender valt nu nog steeds tussendoor uit. Hoe zou ik dit kunnen verhelpen?
Deze kan ik tevens niet meer via zijn ip bereiken nu, tenzij ik heb reset etc.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2014 09:22 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Handig als je even meldt welke hardware je gebruikt, met name van de "2e wifi zender". Meldt ook even hoe je alles aangesloten hebt, relevante info om je verder te kunnen helpen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Internet
|
1e wifi zender: sitecom gigabit XR 300N router
| (deze beheert de DHCP, is nu bereikbaar op 192.168.0.1)
|
Switch (oud maar werkt al jaren, geen idee wat voor switch het is)
|
|
2e wifi: Conrad electronics wifi repeater
(om een of andere reden valt deze tussendoor nog uit qua internet connectie, bereik blijft goed)
(momenteel weet ik deze niet te bereiken via een IP)

-mijn eigen pc is via de switch aangesloten, maar er zijn ook pc's bekabeld aangesloten op de 1e wifi zender
-de wifi repeater is bekabeld aangesloten, werkend als een normaal AP met eigen SSID

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2014 10:17 ]

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
Als je de contad wlan repeater 300mbps hebt staan: dit is geen access point maar een repeater. De netwerkpoort is om je pc op aan te sluiten, niet je router.
Ik stel voor dat je A) degelijk materiaal gebruikt (ap of router in ap mode) en B ) dat je het materiaal gebruikt zoals het hoort ;)

Verwijderd

Topicstarter
PerfectPC schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:39:
Als je de contad wlan repeater 300mbps hebt staan: dit is geen access point maar een repeater. De netwerkpoort is om je pc op aan te sluiten, niet je router.
Ik stel voor dat je A) degelijk materiaal gebruikt (ap of router in ap mode) en B ) dat je het materiaal gebruikt zoals het hoort ;)
- Ik weet dat het eigenlijk een repeater is die dus nu staat ingesteld als normaal AP. Dat kan hij volgens de papieren ook, en is in principe ook sneller aangezien de wifi niet hoeft door te lullen maar al zijn info kwijt kan aan de bekabeling.
- Ik woon in een studentenhuis, we zullen het ivm budget met dit gegeven dingetje moeten doen, als het kan dan
Pagina: 1