• david-80
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 14:39
grote mp3 collectie mee onderweg en op reis

Binnenkort op vakantie wil ik graag een externe 500gb USB HDD mee nemen gevuld met mp3 muziek
We gaan namelijk een reis in australie maken, echter de muziekspeler in de auto is een oldschool-super-de-luxe audio cd speler, met geen enkele aansluitmogelijkheid

Maar hoe sluit ik het aan, ik heb aardig wat bedacht, en dacht in eerste instantie de laptop maar mee te nemen dan heb ik in ieder geval een goed muziek programma ter beschikking, deze dan nog wel aansluiten op een goede speaker, gezien de radio cd speler het wat extra opties in de campervan nalaat.

hopelijk staat dit onder de goede topic, vind je hem interresant en wil je met me mee brainstormen..
(het mooiste zou zijn dat ik via een leuke app de mp3's die ik afspeel, kan bedienen)
de opties die ik tot dusver had bedacht..

FM transmitter jeah!
old fashion FM tranmitter, waarom ook niet de FM band in australia zit toch nog niet vol, altijd wel een frequentie te vinden die je kan benutten, daarbij neem ik dan een 12V DC ->19V DC ADAPTER (IPV power inverter) en ik kan forever de laptop onderweg gebruiken ;) (zie link, https://www.alternate.nl/...duct/1146696?event=search)

Bluetooth speakers
er zijn vast usb (mass storage) bluetooth speakers met mp3 ondersteuning (al dan niet ondersteuning om via je smartphone te bedienen)?
maar welke? en hebben ze dan ook een usb aansluiting en de mogelijkheid om mp3 af te spelen

512 GB SD kaart
ja ze zijn er! grotere SD kaarten, echter zal mijn huidige smartphone dit wellicht niet ondersteunen, daarbij op mijn android device heb ik nog niet een echt super goede audio/media player software gevonden
vrij pittig geprijsd op dit moment

other
nader in te vullen...

500gb nodig? niet persee, ik kan nog overwegen om een kleiner formaat mee te nemen

Wat denk jij ervan, deel je idee. of heb je zoiets van joh die vraag is al zeker 10 maal de revue gepasseerd, show me ! 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door david-80 op 27-11-2014 08:58 ]

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:25
misschien ligt het een beetje voor de hand, maareh..
een andere radio?

pricewatch: Pioneer DEH-1600UB

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Is het een eigen auto of een huurauto? Een andere radio in een huurauto zetten is ook al zowat :)

De wijzen komen uit het Oosten!

• david-80
ja dankje, dat ligt voor de hand, het is echter een huurauto, ik ga niet de autoradio vervangen of tijdelijk swappen. bovendien, weet ik geen eens of er fatsoenlijk geluid inzit, mocht ik toch de FM transmitter gaan gebruiken, dan neem ik dit voor lief.

het topic over bluesound, is echt mooi, maar 500 a 600 betalen voor een speaker voor op reis gaat me wat ver.
[Ervaringen] Bluesound - Streaming Audio

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:11

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Portable MP3 spelertje met externe speakertjes?
Al wordt het aansluiten van een stroomverbruikende HDD misschien een probleem.
Wellicht een MP3 speler waar je die HDD aan kan hangen en kan aansluiten op de accu (aansteker)?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• david-80
@Nyarlathotep

klinkt goed, er is vast wel een manier te bedenken hoe ik op 12volt een powered USB (hub) kan maken zodat de externe USB schijf over voldoende voeding beschikt.

echter heb jij een zicht over een goede mp3 speler, die usb mass storage support?

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Bij menig ingebouwde autoradio is het mogelijk met een kitje (dwz wat kabeltjes en verloopjes e.d.) een line-in te maken waarop je in feite alles wat muziek kan afspelen kan aansluiten. Ik weet dat het een huurauto betreft dus zelf serieus sleutelen kan niet maar misschien is het bij die betreffende autoradio niet zo lastig (tijdelijk zelf de line-in toevoegen zonder iets te slopen) of is met de verhuurder iets af te spreken dat ze op jouw kosten zo'n kit inbouwen (jij koopt hem, neemt 'm mee en als ze mogelijk over eigen of niet als te dure vaste onderhoudsgarage beschikken zetten die in een handomdraai in - win-win voor iedereen). Minimaal de moeite waard om dat te onderzoeken.
Pagina: 1