Toon posts:

9xx Serie NVIDIA 4K werkt niet naar behoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Recent heb ik een NVIDIA MSI GTX 980 aangeschaft. Deze is gekoppeld op een Samsung 28D590 monitor. Helaas heb ik moeten concluderen dat deze tijdens de POST 2x piepte, maar wel opstart. Helaas moet ik ook concluderen dat zo gauw in Windows de resolutie naar 4K wordt gezet, deze niet meer correct opstart.(Hangt tijdens opstarten van Windows) Nu zijn we met wat trail and error tot de volgende workaround gekomen:

- Connecteren van de DVI connecter (Hierdoor verdwijnt de piep tijdens POST)
- BETA Driver installeren van NVIDIA
- Uiteraard is de DP poort nog gewoon verbonden anders heb ik geen 4K in 60hz.

Het opstarten naar Windows gaat nu soms goed. Beeld blijft gewoon zwart. Uiteraard is dit niet acceptabel. Verder vindt het POST scherm nu plaats op de DVI poort. Dit is natuurlijk ook niet handig.

Iemand anders deze problemen nog tegengekomen en mogelijk een werkende oplossing (dus geen workaround) gevonden? Aangezien ik niet de enige hier ben met dit probleem. Zie: http://www.overclock.net/...layport-issue-anyone-else

Gegevens PC:
Mainboard: RAMPAGE IV Extreme
Videocard: MSI GTX 980 GAMING 4G
Monitor: Samsung 28D590

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:47
probleem met de display port herken ik volkomen(maar dan met een 970), ene keer boot ie goed en andere keer niet(zwart scherm).

Ik heb het zowel met een msi als asus kaart die ik u heb .Heel irritant, want een oude gtx570 die ik no had liggen heeft dit namelijk totaal niet. Iets gaat er niet goed in combinatie met de 970 en 980 serie en de display port.

Kaart in meerdere pc's geprobeerd, probleem blijft zich op doen.
Volgens mij is er geen oplossing, zover ik weet.

Het heeft ook niets met de drivers te maken, welke ik ook probeer het probleem blijft.
Het lijkt eerder een structueel probleem te zijn(omdat dit meer voorkomt, bij verschillende merken), wat het alleen maar vervelender maakt, omdat het dan niet op te lossen is.

Je bent de eerste samen met mij dan die het probleem heeft op dit forum,zover ik weet :X

[ Voor 34% gewijzigd door freaky35 op 27-11-2014 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar is NVIDIA op de hoogte van de problemen:

https://forums.geforce.co...-samsung-u28d590d-monito/

Hiervoor hebben ze een hotfix driver uitgebracht en dien je bij de leverancier te vragen voor een video bios update.

Inmiddels heb ik de kaart terug gestuurd naar de leverancier. Dan kunnen ze daar kijken of ze de bios kunnen flashen of dat ze het geld teruggeven.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2014 12:59 ]