Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vermoeden dat er een virus op mijn pc zat.

Pagina: 1
Acties:

• wyty1990
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-11 06:11
Maandag 24 november deed ik mijn pc weer is aan. Tot mijn schrik reageerde de pc erg traag, opende programma's erg langzaam. Ik dacht kijk is even in taak beheer. Tot mijn schrik zag ik dat mijn ram 99% in gebruik was. Je zult wel denkt er zal vast weinig ram in zitten. Dit is echter niet zo 16 gb namelijk. Nu vroeg ik mij af kan dit het virus zijn waar een vriend van mij last van had. Het lijkt me raar want hij had een 80 tot 90% gebruik van de HDD. Heeft iemand dit zelfde probleem gehad? Graag hoor ik het. Gelukkig heb ik het probleem best makkelijk weer opgelost. Clean install.

Graag reacties over wat dit geweest kan zijn.
(Ben nieuwsgierig)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit forum staat vol met ervaringen met verschillende tools en methoden om malware te vinden en / of verwijderen. Wat heb je waarmee gevonden? Als geen malware: wat zeiden bijv de logs en de SMART info?

Format && install betekent dat er weinig info over is...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• wyty1990
Dat klopt. ik wilde er zo snel mogelijk van af. Ik het daarvoor wel gezocht op internet. er is helaas niks te vinden over hetzelfde probleem. wel over 100% hdd use

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Sja... Geheugen of CPU vol kan van alles zijn. Zonder enige info valt er helemaal niets te zeggen. Meten is weten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• wyty1990
Dat weet ik. Omdat het nergens genoemd word. wilde ik het noemen. dit was op dat moment voor mij de snelste oplossing achteraf gezien niet de beste. Maar we weten in elk geval dat dat een oplossing is. Wie weet zijn er meer mensen die er last van hebben of krijg.

Verwijderd

wyty1990 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 23:41:
Dat weet ik. Omdat het nergens genoemd word. wilde ik het noemen. dit was op dat moment voor mij de snelste oplossing achteraf gezien niet de beste. Maar we weten in elk geval dat dat een oplossing is. Wie weet zijn er meer mensen die er last van hebben of krijg.
De laatste oplossing.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Je hebt grondig alle sporen verwijderd. Complimenten.
Advies: Zorg dat je OS up to date is en gebruik een recente en actuele virusscanner.

Meer zinnigs is er niet over te zeggen. ;)

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Dit is te algemeen om iets over te zeggen. Bovendien kun je het na een clean install ook niet meer nagaan. Maak je niet te veel zorgen :-)

Verwijderd

ik zat nog te denken en te denken
maar zou dit een mining trojan geweest kunnen zijn?
a.k.a. "een vriend"

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Het kan alles geweest zijn. Vrij zinloos om te gokken, ben ik bang.

Resteert voortaan goed beveiligen (uptodate, malware scanner, nooit met adminrechten werken, etc.)

Pagina: 1