Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRV
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-08 18:19
Beste Tweakers!

Sinds de overstap van een 3G naar een 4G-simkaart krijg ik vaak mijn berichten dubbel. Dit van verschillende personen van verschillende providers op verschillende locaties tijdens verschillende tijdstippen.

Als ik mijn simkaart (micro) van Jimmobile (Base) uit mijn huidige Nokia Lumia 820 haal en in mijn oude Samsung S3350 (geen smartphone) plaats, krijg ik de berichten niét dubbel. Vandaar vermoed ik dat de fout niet bij de sim ligt, maar eerder bij het toestel.

Nu is mijn vraag, wat kan ik nog doen om dit frustrerend gegeven niet meer te verkrijgen? Het toestel binnen doen voor herstelling is geen optie, dan zit ik drie weken zonder. Alsook een hard reset lijkt mij uit den boze, aangezien ik dan terug alles moet installeren/aanpassen.

Welke instellingen heb ik over het hoofd gezien bij verscheidene fora die rond dit probleem handelen?

Alvast bedankt hiervoor!

Een tweede vraagje:

Als ik mijn Lumia 820 weg doe en overstap op de 830 en hetzelfde MS-account gebruik bij installatie, worden opgeslagen data van games bv nog bewaard? Ik ben nu niet de fervente gsm-gamer, maar er is toch één game waar al behoorlijk wat vordering in is gemaakt!

Deze game: Royal Revolt II, heb ik zowel op Windows Phone, Windows 8.1 alsook Windows RT. Het vreemde hier aan is dat de 8.1 en RT gesynchroniseerd konden worden, terwijl de WP daar niets van aan gaf. Nu had ik al gelezen dat Microsoft daar wel voor aan het kijken is.

Ik bedank jullie alvast zeer stijf voor jullie inbreng!