Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 10:09
Morgen heb ik een selectie dag voor een functie als Geek Squad bij Phone House. Ik vroeg mij of iemand ervaring heeft met het werk en/of de sollicitatie? Er werd mij verteld dat ik een opdracht zal moeten uitvoeren met betrekking tot het streamen van laptop/pc/tablet/mobiel naar een smart tv met gebruik van DLNA. Klinkt wel redelijk simpel maar ik heb eigenlijk toch geen idee wat ik kan verwachten pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik ken het concept van Geek Squad alleen uit de VS. In grotere (elektronica) winkels zat dan ook een Geek Squad afdeling. Die hielpen kopers met klusjes. Denk bijvoorbeeld aan een trage PC sneller maken, de boel (softwarematig) fixen als iemand troep op zijn laptop/desktop had gekregen en andere kleinigheden zoals bijvoorbeeld mail instellen of een printer aansluiten. Het waren niet echt experts, maar gewoon handige jongens/meisjes. Ik denk dat de gemiddelde tweaker dat prima ook kan doen zo'n baan.

Ik vermoed ergens dat dit niet anders zal zijn. Je helpt mensen gewoon hun spullen aan te sluiten als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:13
Wss moet je iets doen als een DLNA netwerk opzetten.
Smart TV en tablet DLNA aanzetten en met elkar connecten om zo een filmpje te streamen naar de TV.
Ga ervan uit dat het zoiets is.

Voor ons tweakers misschien erg makkelijk en vanzelf sprekend maar voor een leek is het misschien wel erg moeilijk.