Hallo Tweakers,
Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag.
De laatste paar weken heb ik besteed aan het leren van java zodat ik een simpele app kan programmeren voor mijn profiel werkstuk.
Nu moet ik een soort van ''bewijs'' laten zien dat ik de afgelopen weken iets heb geleerd. Het idee van mijn leraar was om een simpele app te maken met een knop waar je op kan drukken die vervolgens iets zegt.
Nu loop ik alleen tegen een vervelend probleem aan , de basis van de app is nu gebouwd en toen kreeg ik 6 errors toen ik probeerde de boel te draaien.
Bleek dat ik ' in plaats van " had gebruikt
Na dat te hebben weggewerkt blijven er nog 2 errors over.
AndroidStudio geeft aan:
Error: ';' exoected
execution failed for task ':app:compileDebugJava'.
Ik heb op onder andere 'stakoverflow'' gezocht naar antwoorden maar doordat de gestelde vraag en het antwoord qua code nogal verschild van wat ik heb wordt ik er geen wijs uit.
Hopelijk kan een van mijn mede-tweakers mijn waarschijnlijk domme fout spotten!
Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag.
De laatste paar weken heb ik besteed aan het leren van java zodat ik een simpele app kan programmeren voor mijn profiel werkstuk.
Nu moet ik een soort van ''bewijs'' laten zien dat ik de afgelopen weken iets heb geleerd. Het idee van mijn leraar was om een simpele app te maken met een knop waar je op kan drukken die vervolgens iets zegt.
Nu loop ik alleen tegen een vervelend probleem aan , de basis van de app is nu gebouwd en toen kreeg ik 6 errors toen ik probeerde de boel te draaien.
Bleek dat ik ' in plaats van " had gebruikt
Na dat te hebben weggewerkt blijven er nog 2 errors over.
AndroidStudio geeft aan:
Error: ';' exoected
execution failed for task ':app:compileDebugJava'.
Ik heb op onder andere 'stakoverflow'' gezocht naar antwoorden maar doordat de gestelde vraag en het antwoord qua code nogal verschild van wat ik heb wordt ik er geen wijs uit.
Hopelijk kan een van mijn mede-tweakers mijn waarschijnlijk domme fout spotten!
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
| MainActivity.java public class MainActivity extends ActionBarActivity { @Override protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.activity_main); if (savedInstanceState == null) { getSupportFragmentManager().beginTransaction() .add(R.id.container, new PlaceholderFragment()) .commit(); } } @Override public boolean onCreateOptionsMenu(Menu menu) { // Inflate the menu; this adds items to the action bar if it is present. getMenuInflater().inflate(R.menu.menu_main, menu); return true; } @Override public boolean onOptionsItemSelected(MenuItem item) { // Handle action bar item clicks here. The action bar will // automatically handle clicks on the Home/Up button, so long // as you specify a parent activity in AndroidManifest.xml. int id = item.getItemId(); //noinspection SimplifiableIfStatement if (id == R.id.action_settings) { return true; } return super.onOptionsItemSelected(item); } /** * A placeholder fragment containing a simple view. */ public static class PlaceholderFragment extends Fragment implements View.OnClickListener{ View rootView; public PlaceholderFragment() { } @Override public View onCreateView(LayoutInflater inflater, ViewGroup container, Bundle savedInstanceState) { rootView = inflater.inflate(R.layout.fragment_main, container, false); Button btn = (Button)rootView.findViewById(R.id.Button1); btn.setOnClickListener(this); return rootView; } @Override public void onClick(View view) { switch(view.getId()) { case R.id.Button1: ((TextView)rootView.findViewById(R.id.myTextView)).setText("Hallo meneer!") break; } } } } |
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| Fragnent_main.XML <RelativeLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" xmlns:tools="http://schemas.android.com/tools" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="match_parent" android:paddingLeft="@dimen/activity_horizontal_margin" android:paddingRight="@dimen/activity_horizontal_margin" android:paddingTop="@dimen/activity_vertical_margin" android:paddingBottom="@dimen/activity_vertical_margin" tools:context=".MainActivity$PlaceholderFragment"> <TextView android:id="@+id/myTextView" android:text="@string/hello_world" android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" /> <Button android:id="@+id/Button1" android:text="button" android:layout_below='@id/myTextView' android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" /> </RelativeLayout> |
[ Voor 0% gewijzigd door Creepy op 26-11-2014 22:45 . Reden: Code tags! ]