Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-05 08:58
Hallo medetweakers,

Ik zit met een vraag, waar ik op Google ook niet echt tot een antwoord kon komen. Ik heb een Dell Optiplex 755 waar ik graag een graphics card upgrade in zou doen. Maar ik denk dat het vermogen van de Power supply te weinig is. Namelijk 305 watt, terwijl ik nu via V&A opzoek ben naar een nieuwe kaart. Ik zou er graag een nVidia GTX 650 in hebben of een GTX 570. Maar de 650 gebruikt 64W en de 570 244W. Nu is mijn vraag zou ik de Power Supply kunnen vervangen door een andere, of kom ik dan in de knoei met de aansluitingen op het moederbord?

De specs zijn nu:
Intel Core 2 Quad
4GB DDR
256GB SSD
2TB HDD
nVidia GT210

Alvast bedankt! :)

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In het verleden had Dell nog wel eens afwijkende pinouts voor hun moederborden/PSU's, maar volgens mij is 't tegenwoordig standaard ATX, dus dan kun je gewoon je PSU vervangen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
TERW_DAN schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:32:
In het verleden had Dell nog wel eens afwijkende pinouts voor hun moederborden/PSU's, maar volgens mij is 't tegenwoordig standaard ATX, dus dan kun je gewoon je PSU vervangen als je wilt.
Dan zit ik nog met een probleem en dat is past de kaart wil in de pc.. :|

Je moet connected zijn

Anoniem: 262853

icter-tje schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:35:
[...]

Dan zit ik nog met een probleem en dat is past de kaart wil in de pc.. :|
Dat ligt er helemaal aan welke Optiplex 755 je hebt. Voor de middelste 2 heb je een low-profile kaart nodig.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcdistrict.com/modules/productcatalog/product_images/124534-dell-optiplex-755-4034.jpg

• icter-tje
Anoniem: 262853 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:29:
[...]

Dat ligt er helemaal aan welke Optiplex 755 je hebt. Voor de middelste 2 heb je een low-profile kaart nodig.

[afbeelding]
Ik heb de tower (de meest linkse) maar volgens mij is de kaart te groot, en komt die dan tegen de koeler aan..

Je moet connected zijn

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kortere kaart kopen, je hebt ITXmodellen, die gaan zeker passen.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kijk naar een kaart zoals de GTX 750 Ti, dat is een hele grote upgrade en daarmee hoef je de voeding niet te upgraden. Je gaat de PC gebruiken voor games neem ik aan?

Is volgens mij geen standaard voeding wat erin zit, in geen één Optiplex 755 dacht ik. Volgens mij is geen enkele een normale ATX voeding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• icter-tje
-The_Mask- schreef op donderdag 27 november 2014 @ 18:08:
Kijk naar een kaart zoals de GTX 750 Ti, dat is een hele grote upgrade en daarmee hoef je de voeding niet te upgraden. Je gaat de PC gebruiken voor games neem ik aan?

Is volgens mij geen standaard voeding wat erin zit, in geen één Optiplex 755 dacht ik. Volgens mij is geen enkele een normale ATX voeding.
Is die goed genoeg voor Far Cry 4 en GTA 5 dan? Een ook voor Unreal Engine?

Je moet connected zijn

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:01

br00ky

Moderator Harde Waren
icter-tje schreef op donderdag 27 november 2014 @ 21:47:
[...]

Is die goed genoeg voor Far Cry 4
Op medium FHD moet dat geen probleem zijn. Als je AF uitschakelt moet zelfs high nog wel lukken schat ik zo in.

• -The_Mask-
  • Niet online
Een GTX 750 Ti is nog best snel, veel sneller lijkt mij ook weinig nut hebben, de rest van de PC is niet zo snel meer namelijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
br00ky schreef op donderdag 27 november 2014 @ 21:57:
[...]

Op medium FHD moet dat geen probleem zijn. Als je AF uitschakelt moet zelfs high nog wel lukken schat ik zo in.
Dan zal ik daar eens naar kijken!

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 13:45
Check, voordat je hardware koopt, ff het systeem zelf. De Optiplex 755 heeft namelijk last van bad caps.
http://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor_plague

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee volgens mij zitten er allemaal kwaliteitscondensators in. Dat wil overigens niet zeggen dat je ze niet moet controleren, maar ik verwacht geen probleem. In de kleinere SSF willen nog wel eens problemen ontstaan doordat er veel hete lucht over de elcos wordt geblazen. Maar dat is dus een slecht ontwerp en geen slechte caps.

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 28-11-2014 09:27 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
-The_Mask- schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:27:
Nee volgens mij zitten er allemaal kwaliteitscondensators in. Dat wil overigens niet zeggen dat je ze niet moet controleren, maar ik verwacht geen probleem. In de kleinere SSF willen nog wel eens problemen ontstaan doordat er veel hete lucht over de elcos wordt geblazen. Maar dat is dus een slecht ontwerp en geen slechte caps.
Ik weet niet of er onder de 755 verschillende modellen/revisie's zijn. Maar wij hebben een paar jaar geleden een maand lang een monteur over de vloer gehad die ongeveer 150 moederborden heeft vervangen vanwege dit probleem.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SFF model? Wat was de leeftijd? Waarom niet elco's vervangen? Houdt je van de straat. :p
Ook gekeken of ze echt stuk waren? Wat voor type elco was het dan?

[ Voor 27% gewijzigd door -The_Mask- op 28-11-2014 10:42 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
-The_Mask- schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:40:
SFF model? Wat was de leeftijd? Waarom niet elco's vervangen? Houdt je van de straat. :p
Ook gekeken of ze echt stuk waren? Wat voor type elco was het dan?
Towers. Leeftijd? Weet ik niet meer. Weet wel dat wij vrij snel na het uitbrengen van dit model over zijn gegaan tot aanschaf. Vermoed dat wij 1 van de eerste batches hadden.
Elco's niet vervangen omdat wij nog garantie hadden (en daarnaast, ik heb wel wat beters te doen! :> )
Jup. Een gedeelte stond bol en was was gespleten/gesprongen. Een gedeelte was wel nog goed maar deze zijn uit voorzorg door Dell vervangen.
Type? weet ik niet.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:36
Mag ik als tip meegeven om, indien mogelijk en haalbaar, ook gelijk het geheugen naar 8GB uit te breiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
ruftman schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:13:
Mag ik als tip meegeven om, indien mogelijk en haalbaar, ook gelijk het geheugen naar 8GB uit te breiden?
Ik zal kijken als ik thuis ben.

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
Ik heb gekeken en ik denk niet dat het de moeite waard is, want er zit nu 4gb verdeeld over 4 bankjes. Als ik 8gb zou kopen zou ik ongeveer 100 euro uit moeten geven voor ram. Dan kan ik net zo goed nog even doorsparen voor een andere pc..

Je moet connected zijn

Pagina: 1