• sip5080
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09-2025
Beste,

Ik heb een vervelende klacht.
Apparatuur:
Panasonic Smart TV met Viera Link Viera Link uitgeschakeld
Western Digital TV Live HDMI CEC uitgeschakeld
Marantz SR6004 receiver

Belangrijke info:
Klacht is begonnen na vervangen TV (vorige TV was geen SMART TV)

Situatie voorheen: Western Digital TV Live via HDMI op ingang Marantz. Koppeling Marantz hdmi output naar TV HDMI input. Resultaat: muziek naar de Western Digital streamen/luisteren zonder dat de TV aan hoefde te staan.
De klacht:
Na vervangen TV moet ik nu eerst de TV op het HDMI kanaal zetten wat vanaf de Marantz komt. TV uit = geen geluid! echter soms wel :( :|

Na een tijdje te hebben lopen klooien door Viera Link uit te zetten en HDMI CEC uit stand te controleren op de Western Digital, leek het probleem te zijn opgelost. Helaas is niets minder waar, het probleem keert terug.
Mijn beredenering: de TV stuurt alsnog een signaal naar de Marantz dat deze het geluid van Western Digital naar Marantz moet afkappen.

Mijn probleem: ik krijg dit niet opgelost. Wie heeft hier meer verstand van?

b.v.d

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:06

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe staat je audio ingesteld op je Marantz? Kun je daar onder HDMI nog iets instellen mbt audio passthrough?

Ik gok dat dit aanstaat, waardoor je Marantz het audio-signaal van je Western Digitial niet van het HDMI signaal "afpakt", maar gewoon doorstuurt naar je tv.Je tv kan dit vervolgens weer terugsturen naar je Marantz, mits je de tv instelt op het HDMI kanaal van de Marantz.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B