PC upgrade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 11:07
Ik was van plan om alleen mijn gpu te vernieuwen maar ik kwam er achter dat dat niet passen in mijn huidige case. Als ik dan toch bezig ben met het overzetten, kan ik net zo goed wat extra dingen upgraden (als het nodig is).
Dit is wat er nu in zit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 920 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI X58 Pro-E€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 660 2GB€ 0,-€ 0,-
1Lian Li PC-602€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 34,95€ 34,95
1OCZ Gold DDR3 PC3-8500€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master GX 750W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 34,95

Mijn CPU is overigens overclocked naar 4.2GHz en er zit 6gb ram erin, verder nog een 2tb hdd (weet niet precies welke, zou niet moeten uitmaken toch?).
Tot nu toe werkt het systeem best goed, maar ik ben bang dat de wat nieuwere games toch wat meer gaan vragen van mijn systeem.
Ik heb een 16:10 monitor dus mijn maximale resolutie is 1680x1050 en het liefst draai ik games met 60fps hierop.

Dus mijn vraag is; heb ik genoeg aan alleen een nieuwe gpu? Zijn er andere dingen die jullie aanraden? Wat voor kast kan ik het best kopen?
Ik las een tijdje terug dat mijn psu niet de beste schijnt te zijn, moet ik die anders ook gaan veranderen?
Mijn PC word het zwaarst gebruikt voor gamen,voor de rest kijk ik af en toe naar wat filmpjes en grappige foto's van katten.

Ik heb liefst een grotere case dan die ik nu heb, het upgraden van mijn gpu ging nog wel, maar de cpu cooler was echt een hell. Geluid vind ik niet erg aangezien er toch altijd muziek aan staat, zolang ie maar goed koelend is.

Dit is wat ik voor nu wil gaan halen:

pricewatch: Corsair Carbide 300R
pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

Misschien wat extra fans voor de case? Als goed is komt de case met 1 fan voor en 1 achter, maar er zit aan de boven/onderkant nog ruimte voor wat extra fans. Aangezien mijn i7 overclocked is, wil ik er alles aan doen om de binnenkant zo koel mogelijk te houden.

Als ik iets heb gemist hoor ik het wel, voor nu heb ik naar genoeg componenten gekeken :P.
Bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Eigenlijk weinig op je voorstel aan te merken. Mooie case, blijft blijkbaar vrij koel.

GPU is eerder smaak dan dat het echt uitmaakt welke je neemt. Die MSI is prima, de Asus Strix net zo, de Gigabyte wat beter over te klokken. Voor ieder wat wils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
br00ky schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:31:
Eigenlijk weinig op je voorstel aan te merken. Mooie case, blijft blijkbaar vrij koel.

GPU is eerder smaak dan dat het echt uitmaakt welke je neemt. Die MSI is prima, de Asus Strix net zo, de Gigabyte wat beter over te klokken. Voor ieder wat wils.
Ik heb altijd al een MSI gehad en nooit problemen gehad, dus vandaar dat ik er maar bij blijf.
Wat vind je van de PSU? Ik las dat er bij een te hoge voltage kans is dat enkele componenten beschadigd kunnen raken, maar geen idee of dit waar is. Tot nu toe heb ik in ieder geval niks raar gehoord/gezien/geroken.
Thanks voor je reactie :).

[ Voor 8% gewijzigd door PakoeDIEP op 26-11-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
PakoeDIEP schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:37:
[...]
Wat vind je van de PSU? Ik las dat er bij een te hoge voltage kans is dat enkele componenten beschadigd kunnen raken, maar geen idee of dit waar is. Tot nu toe heb ik in ieder geval niks raar gehoord/gezien/geroken.
Thanks voor je reactie :).
Een te hoog voltage mag nooit gebeuren. Mocht je voeding dit gaan doen dan is het in 1 seconde gebeurd met je pc.
Gelukkig gebeurd dat bijna nooit, misschien bij een rare kortsluiting maar dan vliegen je zekeringen er hopelijk eerst uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Reepje schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:46:
[...]
Een te hoog voltage mag nooit gebeuren. Mocht je voeding dit gaan doen dan is het in 1 seconde gebeurd met je pc.
Gelukkig gebeurd dat bijna nooit, misschien bij een rare kortsluiting maar dan vliegen je zekeringen er hopelijk eerst uit..
Ah okay, op een manier dus. Dan ben ik denk wel safe voor nu, thanks!

Dan ga ik over een paar weken al het spul bestellen, bedankt voor de reacties! Moest er even zeker van zijn dat ik al de juiste componenten had gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zou zeggen lees deze review: http://www.hardwaresecret...W-Power-Supply-Review/917 (allerlaatste zin van de conclusie is ook wel 'leuk')

Dit is overigens niet de review waar de voeding het minst uitkomt, dat is een review die niet meer online is, daar kwam die er nog een stuk beroerder uit.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• PakoeDIEP
-The_Mask- schreef op woensdag 26 november 2014 @ 23:45:
Zou zeggen lees deze review: http://www.hardwaresecret...W-Power-Supply-Review/917 (allerlaatste zin van de conclusie is ook wel 'leuk')

Dit is overigens niet de review waar de voeding het minst uitkomt, dat is een review die niet meer online is, daar kwam die er nog een stuk beroerder uit.
Dat klinkt niet goed, voor de zekerheid switch ik mijn psu wel dan denk.. Even wat onderzoek doen naar wat ik het beste kan nemen..

Edit: Zou zoiets goed genoeg zijn?

pricewatch: be quiet! Pure Power L8 630W CM
of
pricewatch: Antec HCG-620

Edit #2: Dankzij -The_Mask- ben ik uitgekomen op deze:
pricewatch: Antec TruePower Classic TP-550C

[ Voor 33% gewijzigd door PakoeDIEP op 28-11-2014 12:31 ]

Pagina: 1