kan ik mijn asus r9 280x dc2 forceren tot 2560x1600 res?

Pagina: 1
Acties:

• ithachi
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-06-2020
Hoi allemaal ik heb een vraag dat betreft forceren van resolutie . Ik heb 2 jaar geleden bij een maat van mij zijn resolutie kunnen forceren tot 2560x1600 op een 3d tv van Samsung 47 inch loopt fantastisch en de beeld is geweldig .Hij gebruikt Nvidia gtx 660ti en krijgt wel is 60 fps in games .
2 dagen geleden heb ik zelf een 3d tv besteld LG 42lb650v 42 inch en mijn vraag is of ik het ook kan doen de resolutie forceren tot 2560x1600 ?. Ik gebruik Asus R9 280x DC2 . Als wel hoe kan ik het doen met ATI videokaart ? want met Nvidia is het makkelijk om custom resolutie te maken . Kan dit tv dat aan ? ik hoop dat iemand mij mee kan helpen . gr

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Totaal onzinnig wat je wilt. Gewoon native resolutie van de tv gebruiken voor het mooiste resultaat.

www.ping-win.nl

• ithachi
Bedankt voor de antwoord , ik heb de tv over een paar uur binnen dan ga ik die eindelijk testen .

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 21:20

Audione0

Strijdt der titanen

Ik vind t knap dat je bij een tv die native 1920x1080 doet 2560x1600 kunt toveren???

Er komen nl niet ineens pixels bij als je dit denkt :)

pricewatch: LG 42LB650V Zilver

pricewatch: Asus R9280X-DC2T-3GD5

De videokaart kan maximaal 2560x1600 pixels aansturen, echter doet jou tv dit niet.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• ithachi
bedankt voor je reactie .

Ik begrijp dat mijn tv geen 2560x1600 resolutie ondersteund maar dat is ook wel met de Samsung 3dtv van die maat van mij . hij hoeft maar simpel zelf resolutie toevoegen via Nvidia en klaar maar met mijn video kaart kom ik niet uit . zijn beeldkwaliteit is 2 keer beter dan tevoren geloof me niet alleen in de Aero maar ook in de games . Ik heb Customer resolution utility geprobeerd maar kom niet uit krijg geen signal nadat ik resolutie op 2560x1600 heb ingesteld . Pc is aangesloten op high speed HDMI kabel, wie weet hoe ik dit kan oplossen ? zoals ik het op internet las je kan het wel forceren maar mijn video kaart wilt het gewoon niet . ik heb het ook geprobeerd op een computer scherm en krijg ook hetzelfde probleem , zoals No signal .
Hier zijn mijn sys spec/

Intel i5 4670
8gb DDR 3
Asus r9 280x dc2
gigabyte pro moederbord maar weet niet welke precies ben momenteel niet thuis ,
windows 8.1 pro 64 bit

• ithachi
wat ik ook gevonden heb over de tv is dat de tv heeft Refresh rate 100Hz
Geoptimaliseerde refresh rate 500Hz , dus ik zou het makkelijk moeten kunnen forceren zonder tv te beschadigen

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je kan het waarschijnlijk hooguit op 100hz krijgen, al betwijfel ik dat al. De 500hz waar jij het over hebt is onmogelijk met die tv. Dit staat er bij omdat het met allerlei trucjes in de tv zelf (denk aan interpolatie) het zogenaamd 500hz zou lijken.

Het zou een goed idee zijn om je wat over tv's in te lezen, daarmee voorkom je dat je dingen probeert die niet kunnen.

• ithachi
over die 500Hz heb je wel gelijk in dat lijkt mij ook een beetje te veel . maar 100Hz zou hij wel aan kunnen , dus stel voor ik forceer de res op 2560x1600 of 2560x1440 op 75 Hz via high speed HDMI kabeldan zou hij toch moeten werken ? of moet ik een display port to hdmi kabel kopen dat die resolutie aankan ?

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 11:05
Waarom zou je je resolutie willen forceren. Heeft echt totaal geen nut. Je TV heeft een maximaal aantal pixels en er komen niet meer pixels bij als je een hogere resolutie forceert.

Je zegt dat dit een beter beeld zou geven maar technisch gezien is dat onmogelijk.

Heb je zelf misschien een verklaring waarom het er mooier uit zou gaan zien?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zorg dat je je TV op native resolutie hebt staan. Zet ongein als overscan en underscan uit zodat je gewoon een 1:1 pixelmap hebt.Alle andere resoluties naar je TV sturen gaat het er niet beter op maken.

• ithachi
verklaring heb ik wel . wanneer ik ga gamen bij die maat van mij op full hd resolutie zoals diablo 3 zie je die beeld beetje wazig , minder kleuren en zodra de res op 2560 x 1600 staat zie je dat het veel beter is , speciale effecten in de game zijn ook veel beter , maar dat is niet alleen tijdens gamen , wij hebben ook films geprobeerd en je ziet dat achtergrond scherp is het gezicht van mensen ziet meer realistisch uit , het is lastig om uit te leggen wat er precies beter aan is totdat je het zelf probeert te doen . waar je vooral beter beeld in ziet is tijdens gamen van Crysis 3 , gras , bomen , wapens hebben veel meer details dan tevoren

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-01 21:56

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dat ligt volgens mij niet meteen aan de resolutie van de TV of Grafische kaart, maar meer aan wat er allemaal verder aan optimalisatie aanstaat.
Denk hierbij aan Anti Aliassing, Tesselation, DX11 ipv DX10 of DX9 etc etc. Ik zou het zeker niet zoeken bij het omhoog proberen te gooien van de resolutie want dat gaat niks opleveren. De TV kan immers maar een bepaalde resolutie aan en daarboven gaan er alleen maar dingen wegvallen (Pixels kunnen er niet op magische wijze bijkomen als je de kaart maar op een hogere resolutie instelt)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-01 15:09
Hier is een guide voor downsamplen voor AMD kaarten: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=472941

Als je het kan draaien, is het zeker wel de moeite waard hoor. Ik gebruik het zelf met een Nvidia kaart. Het levert ontiegelijk scherpe beelden op zoals dit: http://cloud-4.steampower...D40293A55F69830A8C3F00DC/

:P

Steam/XBL: Avioto

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat voor tv heeft die vriend dan, want ik betwijfel of het daarmee kan tenzij die tv native 1600p kan. Misschien gebruik je DSR om het daar te doen want anders lijkt het mij niet mogelijk.

• ithachi
Dit programma heb ik al geprobeerd maar ik kan het nog steeds niet instellen op de resolutie dat ik zou willen krijg contineu geen signaal aan wanneer ik het instel , moet ik iets in de bios veranderen? pakt hij misschien mijn gpu van intel video card ofzo ik weet niet , ik maak is een keer paar fotos hoe ik dat deed misschien vinden jullie wat het probleem is .

• ithachi
die maat van mij is vanavond thuis dus ik zal de gegevens van de tv hier op plaatsen rond 23.00 uur .

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-01 15:09
Zover ik weet is dat de enige manier om het te doen. Ik zou dat topic eens doorkijken, er zullen vast wel andere mensen zijn met dezelfde problemen.

Steam/XBL: Avioto

• TJRef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-01 16:22
ChojinZ schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:54:
Waarom zou je je resolutie willen forceren. Heeft echt totaal geen nut. Je TV heeft een maximaal aantal pixels en er komen niet meer pixels bij als je een hogere resolutie forceert.

Je zegt dat dit een beter beeld zou geven maar technisch gezien is dat onmogelijk.

Heb je zelf misschien een verklaring waarom het er mooier uit zou gaan zien?
Dat is zeker mogelijk, maar natuurlijk krijg je dan niet méér zichtbare pixels. Alleen creeert het scherm een beeld dat meer pixels bevat dan eerst, en dat wordt dan naar beneden geschaald naar de originele resolutie.
Als het schalen een beetje goed werkt, kan dat een mooier beeld opleveren. Vooral scherpe lijnen waar je normaal gesproken verschillende soorten anti-aliasing voor nodig hebt, niet alleen simpel MSAA, maar ook SSAA oid. Deze worden dan beduidend beter weergegeven, met beduidend minder aliasing.

Maar het hangt helemaal af van de gekozen resolutie en de manier van schalen of het effect positief is.

Nvidia heeft dit recentelijk geintegreerd in zijn nieuwe drivers, DSR, oftewel Dynamic Super Resolution. Zoek maar eens op. Dit werkt in mijn ogen overigens eigenlijk het beste wanneer de resolutie 4x zo hoog is. Maar dat vreet enorme GPU kracht.

Het kan zijn dat die tv dat op een voor hem aantrekkelijke manier schaalt, met de filters die er sowieso al bij HDMI gebruikt worden (vooral het scherptefilter).

Als ik op mijn pc middels DSR games op 5K speel, die dan op mijn 1440p scherm weergegeven worden, ziet het er degelijk mooier uit. Maar dan heb ik ook een framerate 4x lager. Voordeel is dan wel dat je AA zo goed als uit kunt zetten.

Maar nogmaals, het ziet er alleen maar beter uit als je een resolutie kiest die 4x zo groot is, zonder blurfilter (wat je in DSR kunt aanpassen). Alle andere resoluties zien er veel vager of misvormd uit, omdat het niet exact schaalt. Ik raad het dus af van HD naar 1600p.

[ Voor 7% gewijzigd door TJRef op 08-12-2014 16:04 ]

• TJRef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-01 16:22
Overigens, voor de mensen die steeds maar zeggen dat het niet kan, of dat het nutteloos is. Google eens op de term "downsampling", voordat je reageert.
Dat wordt al lange tijd gedaan door fanatiekelingen, juist omdat het beter beeld oplevert. Maar meestal alleen om een beetje op te scheppen met mooie screenshots.

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

TJRef schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:52:
Overigens, voor de mensen die steeds maar zeggen dat het niet kan, of dat het nutteloos is. Google eens op de term "downsampling", voordat je reageert.
Dat wordt al lange tijd gedaan door fanatiekelingen, juist omdat het beter beeld oplevert. Maar meestal alleen om een beetje op te scheppen met mooie screenshots.
Natuurlijk kan het, maar voorheen was het een stuk moeilijker. Dat hij het 2 jaar geleden heeft gedaan voordat de driver het had verbaast mij :p. Daarom denk ik ook eerder dat die tv van die vriend native 1600p is.

• ithachi
Beetje laat met reactive zijn tv serie is Samsung UE46D6200 , misschien dat het nu helpt .ik heb vandaag geprobeert om dit weer te doen en wat ik erachter kwam was toen ik resolutie wou veranderen naar 2560x1600 kon ik maar kiezen tot 70Hz daar boven kon ik het niet krijgen en ik zag ook niet in het system dat de resolutie toegevoegd was. weet iemand wat er aan de hand is ?

• ithachi
bij gebruik van downsampling with AMD heb ik elke keer een melding .
ERROR:ADL Display moduletimingoverride set failed .. press Enter to continue weet je hoe ik dit kan verhelpen?

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

De Samsung UE46D6200 is 1080p en ondersteunt native geen 1600p. Je zal dus inderdaad iets van downsampling hebben gebruikt.
Probeer eerst eens 60hz op 1600p met downsampling, indien dat werkt probeer dan pas andere dingen.

Als je nog even gedult hebt, AMD komt deze week waarschijnlijk nog met de nieuwe "Omega Catalyst" driver. Deze ondersteunt downsampling vanuit het catalyst control center (het heet dan VSR of virtual super resolution).

• ithachi
ik kan een keer fotos maken van zijn pc en tv hoe het ingesteld is . maar goed nieuws kan niet wachten tot de nieuwe update thx

Verwijderd

Sowieso, een TV die native 1600p is? Is nog de vekeerde verhouding ook...

• ithachi
Ik heb gisteren bij mij die probleem gevonden . Als eerste heb ik ati cataclyst 14.9 verwijderd , daarna AMD catalyst 14.11.2 bèta gedownload en geïnstalleerd dit heeft geholpen. mij high speed hdmi kabel dat aangesloten was op de pc en tv is niet goed ik heb mijn pc momenteel aangesloten op DVI naar Hdmi en de resolutie kan max op 4 k 30 hz . maar ik ga alsnog een goeie hdmi kopen dat 3d ondersteunt en audio . voor de mensen die hier problemen mee hebben zo kun je dat oplossen

• ithachi
en als mensen zijn dat denken dat het geen nut heeft probeer het zelf en zet films aan in 2k of 4 k . games zoals crisis 3 en je zult verbaasd staan . Ik heb niet veel fps in Crisis 3 op 4 k maar kom wel is op 28 tot 32

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Plaats anders een paar screenshots van hoe je instellingen nu staan, ben wel benieuwd (en eigenlijk best skeptisch).

Je kaart en tv moeten beide HDMI 1.4 ondersteunen anders is het maximale wat je kan halen 4k @30hz. Je kan dus beter gewoon je native resolutie (1080p) nemen van je monitor want dan heb je tenminste 60hz.
Je hebt bij downsampling helemaal geen andere kabel nodig want alle "magie" gebeurt op je computer en niet op je tv.

Als je downsampling wilt op je pc dan kan je dit proberen, dit werkt ook buiten games. Je hebt hier wel catalyst 14.4 voor nodig.
http://forums.guru3d.com/...p?p=4771086&postcount=653

Applicaties zoals GeDoSaTo werkt alleen met dx9 dingen, en ik dacht alleen met games.

Verwijderd

Vandaag is AMD Catalyst Omega Windows Driver 14.12 uitgekomen en ondersteund downsampling vanuit CCC. AMD noemt het Virtual Super Resolution (VSR).
Helaas voor mij en TS valt de R9 280X buiten de boot.
•Available on AMD Radeon R9 290 series, and AMD Radeon R9 285 GPUs

• ithachi
ik ga wat screenshots maken van crisis 3 en systeem

• ithachi
das een goeie hoe kan ik die screenshots zetten?
Pagina: 1