Toon posts:

LAN Minecraft Server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Als ik de laptop van een vriend van me koppel aan mijn computer met een ethernetkabel, en ik klik in het in-game pauzemenu op 'Open to LAN', gebeurt er niks. In het Multiplayer menu verschijnt alleen iets in de trant van 'Looking for local games' wat geen resultaat oplevert. Hebben jullie nog dingen die ik kan proberen? Ik heb tot nu toe voor Minecraft en Java een uitzondering toegevoegd aan de firewall, en ik heb het minecrafserver.exe programma geprobeerd, maar dat was beide zonder resultaat. Het is de bedoeling dat er uiteindelijk een LAN server voor ongeveer acht personen komt, maar het is ons dus nog niet gelukt om maar twee spellen te linken.

Gr Jelle

PS
Computer en laptop beschikken over 8GB RAM en een 4e (PC) en 3e (laptop) generatie Intel i5. In de laptop zit een GT650M en in PC de Intel graphics dingsel.

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

Stronkie

Where wind is Trouble

eh.... Laptop<---->computer gaat nooit werken dude

je moet

Internet > Router >
PC
Laptop...

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Nou internet heb je nog niet eens nodig, maar een netwerk is wel het makkelijkste. Technisch is het ook mogelijk via een speciale netwerkkabel een 'netwerk' tussen 2 pc's op te zetten. Maar als je met meer mensen wil spelen is dat lastig. Een router is dus het beste: http://tweakers.net/categ...ems-en-routers/producten/ (waarschijnlijk, als je werkend internet hebt, kun je het kastje waar je internet uit krijgt ook als router gebruiken, in dat geval moeten de laptop en de pc een verbinding hebben (bijv laptop via wifi en pc via kabel, of allebei via wifi)

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Stronkie schreef op donderdag 27 november 2014 @ 00:50:
eh.... Laptop<---->computer gaat nooit werken dude
Gaat wel werken. Je zal een adres uit de 169.254.0.0/16 range krijgen. Dat adres kun je gewoon gebruiken om de computers met elkaar te verbinden. Een van de NIC's zal wel de crosscable moeten kunnen nabootsen.

[ Voor 9% gewijzigd door Trommelrem op 27-11-2014 01:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad ook de laptop op de wifi en een LANkabel van de wifi naar de PC, en van de PC naar de router gehad, maar dat werkte ook niet

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

Stronkie

Where wind is Trouble

met dat laatste wat je zei , doe je precies hetzelfde als je in de eerste post uitlegt

Router > Wifi
Router > PC
Laptop > Wifi , werkt beter ;) Zonder crossover cable gaat het nooit werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom doen jullie zo moeilijk? Ik heb een LAN server gemaakt door een MC wereld te starten en dan gewoon open voor LAN en iedereen in je LAN kan joinen als ze je IP hebben tenminste zo heb ik het gedaan en het werkte prima je hoeft alleen allebij aan hetzelfde internet geconnect te zijn :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:58:
ik klik in het in-game pauzemenu op 'Open to LAN', gebeurt er niks.
Ik zou zeggen, lees eerst eens ;)

Overigens is dit topic al duizenden jaren oud dus ik denk dat de ts het al een tijdje geleden heeft opgelost :)

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Pagina: 1