Onbekend afschrift creditcard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:06
Ik heb onlangs op de iPhone van m'n vriendin een premium feature van een app gekocht. In iTunes op haar laptop even mijn creditcardgegevens (3V prepaid creditcard) ingevoerd en daarna op de iPhone de add-on gekocht. Ging prima.

Vandaag kreeg ze op haar iPad echter de melding dat apps niet geupdate konden worden, omdat de betaalinformatie onjuist was. Ik kreeg een scherm met de eerder ingevulde creditcardgegevens, ik moest alleen de CVC bevestigen. Dat gedaan, maar daarna weer een foutmelding.

Ik maar eens ingelogd op het creditcard overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Lton4YXUZV0sAOdZdaZ7vJSt/full.png

Die iTunes heeft m'n hele tegoed opgemaakt :( !!

De onderste Google aankoop klopt, dat is op m'n Android toestel geweest. Maar die 2x €1,98 kan ik niet verklaren. Het staat niet in het iTunes aankopen overzicht bij haar, en we hebben ook beiden geen mail gekregen van een aankoop. De rode transacties zijn mislukt, omdat het tegoed toen op was, er staat nu nog een bedrag van €1,79 open als ik in haar iTunes kijk.

Kan iemand mij wat duidelijkheid geven omtrent dit? Ik koop bijna nooit apps, soms voor m'n Android toestel, dit was sowieso de eerste keer op iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorched
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:55

scorched

Maximum Overdrive

Die € 1,98 zijn controle bedragen waarmee Apple controleert of de betaalgegevens juist zijn. Dit komt vanzelf weer terug bij je tegoed. Heb dit zelf ook ondervonden. Niks om je druk over te maken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Lekker handig dan dat ze daar gelijk 4 euro mee afschrijven. Om de openstaande €1,79 te voldoen moet ik nu eerst de 3V creditcard opladen met minstens €20 euro :/ Of een iTunes kaart kopen van minstens €15

Of kan ik gewoon wachten tot die 2x €1,98 weer is bijgeschreven, en wordt de €1,79 dan afgeschreven omdat er weer tegoed is? Heb echt geen idee hoe dat werkt, is nieuw voor me, en op internet erg slecht uitgelegd.

En het bedrag staat er zeker 2x omdat ze een iPhone en een iPad heeft? Of is het vanwege iTunes op de PC + iPhone? Op de iPad heb ik geen apps gekocht. Heb CC gegevens op PC ingesteld met iTunes en toen op iPhone de app gekocht.

[ Voor 55% gewijzigd door ThinkPad op 26-11-2014 21:17 ]

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:22

fynrd1

Fooled by Randomness

Interessant, ik krijg mij debitcards niet gekoppeld aan itunes (Netleller en Skrill).

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• ThinkPad
Weet iemand wanneer ik die 2x €1,98 weer terug kan verwachten? Ik heb geen zin om eerst voor minstens 20 of 15 euro te moeten opladen zodat ik de openstaande betaling van €1,79 kan voldoen.

Hoe lang kan ik die openstaande betaling laten staan? Die 2x €1,98 zal binnen een paar dagen wel weer terug-'gestort' zijn neem ik aan, zodat ik daarna de €1,79 kan laten afschrijven. Of krijg ik dan ruzie met iTunes omdat ik die 1,79 steeds niet betaal?

[ Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 27-11-2014 09:50 ]

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-07 21:03
In deze video wordt het haarfijn uitgelegd :)

http://www.youtube.com/watch?v=mBoiiJ-qUQg&spfreload=10

• ThinkPad
Probleem opgelost :)

Heb contact opgenomen met 3V om te vragen of ze die autorisatiebetalingen terug konden boeken. Dat hebben ze gedaan (zijn ook verdwenen uit overzicht) en had dus weer €4 saldo terug.

Daarna via iTunes op de laptop van m'n vriendin de openstaande betaling voltooid (stond gelijk daarna op afschrift bij 3V) en toen betaalinfo in iTunes gelijk weer op 'Geen' gezet om troubles in de toekomst te voorkomen.

Op de iPad kon daarna ook zonder problemen alle apps weer bijgewerkt worden.

*O*

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 27-11-2014 15:20 ]

Pagina: 1