Toon posts:

windows 7 gebruikt 4 van de 8 GB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik dit oplossen of wat moet ik doen om hem voledig te laten werken vanaf mijn 8GB

alvast bedankt
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/31e96d30c222597a9ac8ced29a880dc8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

de 64 bit variant installeren kan je vaak kiezen met je installatie 32 bit ziet wel de 8 gb maar kan er niet meer dan 4 gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

tattooboy1985 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 18:34:
de 64 bit variant installeren kan je vaak kiezen met je installatie 32 bit ziet wel de 8 gb maar kan er niet meer dan 4 gebruiken
Zoals op de screen te zien heeft ts de x64 geïnstalleerd .
Denk dus dat we in een andere richting moeten zoeken.

Ben overigens zeer benieuwd wat ts zelf al heeft gevonden / geprobeerd alvorens de vraag hier zomaar neer te plempen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 14:22
Shared memory met de gfx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zelf heb ik gehoord dat je in de bios kon kijken maar daar snap ik zelf niet zoveel van
Switchie schreef op woensdag 26 november 2014 @ 18:36:
[...]

Zoals op de screen te zien heeft ts de x64 geïnstalleerd .
Denk dus dat we in een andere richting moeten zoeken.

Ben overigens zeer benieuwd wat ts zelf al heeft gevonden / geprobeerd alvorens de vraag hier zomaar neer te plempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 18:40:
zelf heb ik gehoord dat je in de bios kon kijken maar daar snap ik zelf niet zoveel van

[...]
Wellicht handig om een overzicht van de hardware (moederbord/ram modules) te posten.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Als je een geïntegreerde videokaart gebruikt dan wordt er systeem geheugen toegekend daaraan. Hoeveel dat is kan je in je BIOS/UEFI instellen. Je kan kiezen uit een bepaald aantal Mb/Gb of percentage van het totaal aanwezige geheugen. Mogelijk kan dat het verklaren.

Wie weet staat ergens een instelling in je BIOS verkeerd. Of heb je misschien een moederboard wat twee CPU's kan hebben? Als je dan RAM in de bankjes steekt bij de socket waar geen CPU in zit doet het ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je zou in je BIOS eens moeten zoeken naar een functie om een "memory hole" te "remappen". Als je dat aan zet zou je golden moeten zijn.

Overigens, als dit probleem in Shared Memory zou zitten dan zou ik eerder verwachten dat er 3,7GB of 7,7GB RAM beschikbaar is. 4GB shared geheugen is wel heel erg veel, dat heb ik nog nooit eerder gezien.

[ Voor 43% gewijzigd door Glashelder op 26-11-2014 18:53 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1