Beste Tweakers,
Ik heb een pc met daarop linux mint 17 qiana.
De pc beschikt over 3 hardeschijven die ik met het opstarten gelijk wil aankoppelen. (de 2 niet aangekoppelde hardeschijven zijn vers geformateerd in Ext4)
Als ik met het programmatje schijven de koppelopties van de 2 hardeschijven die niet automatisch koppelen aanpas en "bij opstarten aankoppelen"en "in gebruikersinterface tonen" aanvink dan krijg ik bij opstarten de melding "druk op s om aan aankoppelen over te slaan..."
Hoe kan ik zorgen dat de 2 andere hardeschijven ook aankoppelen bij het opstarten zonder dat ik een extra handeling moet uitvoeren?
Ik had het internet al afgezocht maar geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden.
Alvast bedankt!
ps mijn fstab file
"quote" vervangen door "cmd" - CAPSLOCK2000
Ik heb een pc met daarop linux mint 17 qiana.
De pc beschikt over 3 hardeschijven die ik met het opstarten gelijk wil aankoppelen. (de 2 niet aangekoppelde hardeschijven zijn vers geformateerd in Ext4)
Als ik met het programmatje schijven de koppelopties van de 2 hardeschijven die niet automatisch koppelen aanpas en "bij opstarten aankoppelen"en "in gebruikersinterface tonen" aanvink dan krijg ik bij opstarten de melding "druk op s om aan aankoppelen over te slaan..."
Hoe kan ik zorgen dat de 2 andere hardeschijven ook aankoppelen bij het opstarten zonder dat ik een extra handeling moet uitvoeren?
Ik had het internet al afgezocht maar geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden.
Alvast bedankt!
ps mijn fstab file
# /etc/fstab: static file system information. # # Use 'blkid' to print the universally unique identifier for a # device; this may be used with UUID= as a more robust way to name devices # that works even if disks are added and removed. See fstab(5). # # <file system> <mount point> <type> <options> <dump> <pass> /dev/mapper/mint--vg-root / ext4 errors=remount-ro 0 1 # /boot was on /dev/sdb1 during installation UUID=99a7f8ce-0842-4e05-823b-17309b8061b9 /boot ext2 defaults 0 2 /dev/mapper/mint--vg-swap_1 none swap sw 0 0 /dev/fd0 /media/floppy0 auto rw,user,noauto,exec,utf8 0 0
"quote" vervangen door "cmd" - CAPSLOCK2000
[ Voor 2% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 26-11-2014 18:36 ]