Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WNDR3700 niet instelbaar

Pagina: 1
Acties:

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:49
Dag tweakers,

ik bezit een WNDR3700 V1, ik kan op dit moment, zelfs na een reset (ook fabrieksinstellingen terugzetten) het scherm: "geavanceerde draadloze instellingen" niet meer veranderen.
Het zendvermogen staat nu op 50% en ik kan wel 100% selecteren, maar als ik op toepassen druk gebeurt er niets. Geen enkele optie kan worden geffectueerd op deze pagina.
Het activeren van de 5G radio werkt ook niet meer, als ik de uitzending ssid selecteer, dan wordt deze niet gezien door de apparaten en het lampje brandt ook niet op de router

De router is ca. 5 jaar oud, de laatste officiële firmware van netgear (1.0.16.98) staat erop.

Heeft iemand een mogelijke oplossing hiervoor, of is de router zachtjes aan het 'wegkwijnen' ?

[ Voor 18% gewijzigd door Boomster op 26-11-2014 17:31 ]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:43
ik weet niet of de wndr3700v1 zoveel verschilt als mijn v2.Maar sinds de laatste firmware wil die van mij niet normaal opstarten als ie uit is geweest(buggy firmware blijkbaar)

Wat je zou kunnen doen is een oudere firmware pakken en die uploaden naar je netgear en opnieuw de firmware instaleren.Ja je kan een oudere firmware instaleren, dat is bij die van mij tenminste wel zo.

• Boomster
Helaas,

het downgraden van de firmware naar versie: 1.07.98 heeft hetzelfde resultaat: niet instelbaar.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:56

lier

MikroTik nerd

Hoe heb je gedowngrade?
Heb je al een keer geprobeerd om (bijvoorbeeld) OpenWRT erop te zetten (daar was ik erg enthousiast over toen ik dezelfde router had).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Boomster
ik heb gewoon de lagere firmware versie erop gezet, het apparaat waarschuwde mij of ik het echt wel wilde doen. Gewoon bevestigen en downgraden via de GUI

Ik zit nog erg te twijfelen over openwrt of een andere omdat daar verschillende ervaringen mee zijn.
Welke router heb je nu en waarom?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:56

lier

MikroTik nerd

Met "gewoon" bedoel je via de GUI? Heb je al een keer een 30/30/30 reset uitgevoerd?

Nu heb ik een Ubiquiti EdgeRouter Lite in combinatie met een UAP Pro accessoint. Maar dat is van een ander kaliber ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Boomster
30/30/30 reset?

Ik heb gewoon via sate prikker gedaan, al mijn instellingen waren weg, dus lijkt mij dat hij dan volledig is gereset.
Up/downgraden via gui niet goed?

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Dat is deze hard reset volgens jmizoguchi die veel op het forum1 van netgear doet:

"Hold on to the reset button for a total of 1 minute. At the same time,for the first 20secs ,let the power cable be plugged in the router,for the next 20secs, unplug the power cable,for the last 20secs,once again plug in the power cable of the router. (note: you need to hold on the reset button for the entire 1 minute,donot let it go)
60sec hard reset will clear the memory and flush it.
Check the lights on the router and try to login to the router configuration page. (Note:Resetting the router will erase all the configuration and router has to be reconfigured with new settings.)"

NRG

Pagina: 1