Ik heb een probleem met een Asrock Q1900-ITX moederbord die het met 1 voeding ( A ) wel doet en met de andere niet. Terwijl de voeding ( B ) waarmee hij niet mee werkt het wel gewoon doet met een ander ASRock moederbord ( E350M1 ook ITX).
Met voeding A werkt alles prima
Met voeding B wil het moederbord niet eens opstarten en kan ik niet in de UEFI komen.
Heel veel combinaties geprobeerd:
- HDMI en/of VGA of allebei niet maakt niet uit
- SATA harddisk aangesloten of niet maakt niet uit
- 2 soorten geheugen modules met 1 of 2 bankjes in het moederbord of alleen plaats 1 bezet of alleen plaats 2
Omdat ik veelal ongeaarde stopcontacten heb ook een geaard stopcontact geprobeerd en ook in een andere test de metalen behuizing geaard. Het maakt allemaal geen verschil.
Details van de voedingen heb ik nog niet bijdehand. Degene die het niet doet is fanless. (Fanless moederbord ook, ik wilde een compleet stil systeem)
Iemand suggesties? Ik wordt er bijna gek van,
Met voeding A werkt alles prima
Met voeding B wil het moederbord niet eens opstarten en kan ik niet in de UEFI komen.
Heel veel combinaties geprobeerd:
- HDMI en/of VGA of allebei niet maakt niet uit
- SATA harddisk aangesloten of niet maakt niet uit
- 2 soorten geheugen modules met 1 of 2 bankjes in het moederbord of alleen plaats 1 bezet of alleen plaats 2
Omdat ik veelal ongeaarde stopcontacten heb ook een geaard stopcontact geprobeerd en ook in een andere test de metalen behuizing geaard. Het maakt allemaal geen verschil.
Details van de voedingen heb ik nog niet bijdehand. Degene die het niet doet is fanless. (Fanless moederbord ook, ik wilde een compleet stil systeem)
Iemand suggesties? Ik wordt er bijna gek van,
[ Voor 4% gewijzigd door Bitpusher3 op 26-11-2014 17:13 ]