Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanlangen
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-08 15:39
Ik heb verhalen gehoord, dat je niet van usb3 zou kunnen booten. Is het mogelijk om van een usb3 hardeschijf (backwards compatible met usb 2) te booten? Ik zou graag een 2de boot schijf willen gebruiken, zodat de eerste intakt blijft. Ik had deze schijf in gedachte icm notebook die ik gebruik. (zie bovenstaand)

[ Voor 19% gewijzigd door jvanlangen op 26-11-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je kan gewoon van usb booten, waarom niet.
Of heeft je laptop (welke heb je? ) geen optie in de bios om vanaf usb te booten? Dat lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxfreak23
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-08-2024
Reepje schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:02:
Je kan gewoon van usb booten, waarom niet.
Of heeft je laptop (welke heb je? ) geen optie in de bios om vanaf usb te booten? Dat lijkt me sterk.
Sommige moederborden/bios versies hebben geen of weinig compatibiliteit met usb 3.0 buiten het O.S.

----

Je zult hiervoor moeten uitvinden welk specifieke moederbord erin zit en hiermee op internet te zoeken.
Maar ik ben bang dat je hier weinig over kunt vinden.
Het beste wat je kunt doen is even kijken of je van iemand een usb 3.0 stick kunt lenen en hier bijv. linux live op te zetten.
En usb 3.0 stickjes van een aantal gigabyte hoeven niet veel te kosten, en het is het geld waard als het je zoveel extra geld kan schelen (en een usb 3.0 stickje is ook nooit verkeerd om te hebben liggen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:48
linuxfreak23 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:00:
[...]

Sommige moederborden/bios versies hebben geen of weinig compatibiliteit met usb 3.0 buiten het O.S.

----

Je zult hiervoor moeten uitvinden welk specifieke moederbord erin zit en hiermee op internet te zoeken.
Maar ik ben bang dat je hier weinig over kunt vinden.
Het beste wat je kunt doen is even kijken of je van iemand een usb 3.0 stick kunt lenen en hier bijv. linux live op te zetten.
En usb 3.0 stickjes van een aantal gigabyte hoeven niet veel te kosten, en het is het geld waard als het je zoveel extra geld kan schelen (en een usb 3.0 stickje is ook nooit verkeerd om te hebben liggen ;) ).
Ik ben het nog nooit tegengekomen en eerlijk gezegd lijkt deze bewering mij ook een beetje vreemd aangezien die laptop alleen maar USB3 aansluitingen heeft ;) Misschien dat moederborden met de eerste generatie(s) USB3 chips daar problemen mee hadden... wat ik mij wel kan voorstellen is dat de poort niet op volle snelheid werkt.