te weinig voltage uit de voeding?

Pagina: 1
Acties:

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Topicstarter
een tijdje geleden heb ik dit probleem ook al eens gepost helaas is die post verloren gegaan.

ik zal nog even een korte beschrijving geven van het probleem.
Ik kan niet meer in de bios;
Scannen lukt niet;
bestanden uploaden naar m'n rio 600 lukt ook niet;
X-windows starten (linux) lukt ook niet.
Als ik bovenstaande probeer resulteerd dat allemaal in een zwart scherm, het is dan net of de computer stand-by gaat.
Dit gebeurt soms ook op willekeurige momenten, zo lijkt het althans, ik ben op dat moment dan wel bezig met winamp, internet, email, en dan nog de normale programma's: virusscanner (gaat op dat moment net m'n tweede hd scannen) icq, plextools }:O enz.

Nu zat ik te denken dat mijn voeding misschien een beetje gaar is omdat het vooral op de momenten is dat ik veel stroom verbruik (gebruik van usb dus).

Nu kijk ik bij MBM 5 en zie daar het volgende staan:
Core 0: 1,50V
Core 1: 2,80V
+3.3: 3,34V
+5: 4,95V
+12: 11,61V
-12: -10,55V
-5: -4,46V

Is dit voldoende? ik vind persoonlijk vooral die -12 aan de lage kant. Kunnen de problemen hierdoor worden veroorzaakt?

het betreft hier een PII 266 Mhz. op een yakumo? moederbord en een enhance 230W voeding.
verder zit er 64 Mb geheugen in,
een 3com netwerkkaart in(chello),
een dxr3 kaart(dvd decoder),
viper v550 videokaart,
soundblaser awe 64 (isa) geluidskaart,
plextor 121032 brander,
creative 6/32x dvd,
quantum bigfoot 4 Gb,
quantum fireball 13 Gb.
Dit alles zit in een shi-tec royal computer (dynabyte eigen merk)

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:59
die waardes liggen toch behoorlijk laag denk ik, onder de 12 volt nog, dat kan niet goed zijn.

mijn voeding levert zon beetje +12,4 en +5,4

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Zucht388

Dreadhead

Ik denk dat je een krachtigere voeding nodig hebt.

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

En dat kun je testen door effe wat randapp. af te koppelen van de voeding.
Bv. Cd-rom/Brander oid

And The Only One

• marshal

marshal

Topicstarter
maar het heeft nog altijd goed gewerkt, tot een maand ofzo geleden kan ie dan zomaar ineens kapot zijn gegaan?

Ik dacht nl. eerst dat het iets te maken had met de processor waarvan het de koeler begeven had, maar na het vervangen van de koeler nog steeds hetzelfde probleem

• marshal

marshal

Topicstarter
Ik schop dit topic ff omhoog om te vermelden dat ik een oplossing heb gevonden.

Omdat wij nu bezig zijn met verbouwen moest van de hele bovenverdieping (waar dus ook de computer staat) de stroom eraf. Toen de stroom er weer op ging bleek de computer met heel veel moeite (powerknop heel lang inhouden, eventueel batterijtje van de bios aanraken) op te starten.

De tijd begon daarna weer bij het moment dat de stroom eraf ging. Duidelijk geval van een lege batterij op het mobo dus, nu heb ik dus mijn batterijtje vervangen en loop alles weer als een trein *D .

Ben net in de bios geweest, xwindows werkt ook weer, en heb ook maar meteen m'n rio volgezet met nieuwe bestanden en ik ben ervan overtuigd dat ik ook weer normaal kan scannen.

Dus is er waarschijnlijk helemaal nix met m'n voeding aan de hand. Mijn voltages zijn overigens nog steeds wat aan de lage kant, maar ik kan weer normaal gebruik maken van m'n computer :D .
Pagina: 1