een tijdje geleden heb ik dit probleem ook al eens gepost helaas is die post verloren gegaan.
ik zal nog even een korte beschrijving geven van het probleem.
Ik kan niet meer in de bios;
Scannen lukt niet;
bestanden uploaden naar m'n rio 600 lukt ook niet;
X-windows starten (linux) lukt ook niet.
Als ik bovenstaande probeer resulteerd dat allemaal in een zwart scherm, het is dan net of de computer stand-by gaat.
Dit gebeurt soms ook op willekeurige momenten, zo lijkt het althans, ik ben op dat moment dan wel bezig met winamp, internet, email, en dan nog de normale programma's: virusscanner (gaat op dat moment net m'n tweede hd scannen) icq, plextools
enz.
Nu zat ik te denken dat mijn voeding misschien een beetje gaar is omdat het vooral op de momenten is dat ik veel stroom verbruik (gebruik van usb dus).
Nu kijk ik bij MBM 5 en zie daar het volgende staan:
Core 0: 1,50V
Core 1: 2,80V
+3.3: 3,34V
+5: 4,95V
+12: 11,61V
-12: -10,55V
-5: -4,46V
Is dit voldoende? ik vind persoonlijk vooral die -12 aan de lage kant. Kunnen de problemen hierdoor worden veroorzaakt?
het betreft hier een PII 266 Mhz. op een yakumo? moederbord en een enhance 230W voeding.
verder zit er 64 Mb geheugen in,
een 3com netwerkkaart in(chello),
een dxr3 kaart(dvd decoder),
viper v550 videokaart,
soundblaser awe 64 (isa) geluidskaart,
plextor 121032 brander,
creative 6/32x dvd,
quantum bigfoot 4 Gb,
quantum fireball 13 Gb.
Dit alles zit in een shi-tec royal computer (dynabyte eigen merk)
ik zal nog even een korte beschrijving geven van het probleem.
Ik kan niet meer in de bios;
Scannen lukt niet;
bestanden uploaden naar m'n rio 600 lukt ook niet;
X-windows starten (linux) lukt ook niet.
Als ik bovenstaande probeer resulteerd dat allemaal in een zwart scherm, het is dan net of de computer stand-by gaat.
Dit gebeurt soms ook op willekeurige momenten, zo lijkt het althans, ik ben op dat moment dan wel bezig met winamp, internet, email, en dan nog de normale programma's: virusscanner (gaat op dat moment net m'n tweede hd scannen) icq, plextools
Nu zat ik te denken dat mijn voeding misschien een beetje gaar is omdat het vooral op de momenten is dat ik veel stroom verbruik (gebruik van usb dus).
Nu kijk ik bij MBM 5 en zie daar het volgende staan:
Core 0: 1,50V
Core 1: 2,80V
+3.3: 3,34V
+5: 4,95V
+12: 11,61V
-12: -10,55V
-5: -4,46V
Is dit voldoende? ik vind persoonlijk vooral die -12 aan de lage kant. Kunnen de problemen hierdoor worden veroorzaakt?
het betreft hier een PII 266 Mhz. op een yakumo? moederbord en een enhance 230W voeding.
verder zit er 64 Mb geheugen in,
een 3com netwerkkaart in(chello),
een dxr3 kaart(dvd decoder),
viper v550 videokaart,
soundblaser awe 64 (isa) geluidskaart,
plextor 121032 brander,
creative 6/32x dvd,
quantum bigfoot 4 Gb,
quantum fireball 13 Gb.
Dit alles zit in een shi-tec royal computer (dynabyte eigen merk)