GPU fans draaien niet

Pagina: 1
Acties:
  • 6.914 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renz420
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-05 16:30
Hallo,

Ik ben bezig met een nieuwe pc bouwen, ik heb alle onderdelen van de Best Buy Guide november gekocht omdat ik dit een mooie samenstelling vond. Alleen de behuizing heb ik veranderd.

Hier link reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2014

Alleen ik heb een probleem met het in elkaar zetten van de pc.

Ik heb de CPU, de RAM en de GPU op het moederbord geinstalleerd zonder kast omdat ik wou testen of het werkte. Ik heb hier de voeding en een monitor op aangesloten en de BIOS verschijnt.

Alleen wat ik niet snap is dat als ik hem opstart de GPU fans beginnen te draaien, totdat de CPU fan begint te draaien en dan stoppen de fans van de GPU ermee. De CPU fan blijft wel gewoon draaien. Hoe komt het dat de GPU fans er na 2~3 seconden mee stoppen? Ligt dan aan mijn GPU of ergens anders aan?

Mvg Rens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hallo Rens,

Ten eerste een aanhef en een groet hoeft hier niet op tweakers, daar gaan we al vanuit.

Ten tweede, veel plezier met je nieuwe pc.

Ten derde, heb je uberhaupt die Best buy guide wel gelezen?
Quote:

De Asus Strix GTX970 wordt zelfs passief gekoeld tot een temperatuur van 67 graden. Hierdoor is de videokaart in idle en bij lichte belasting onhoorbaar

Passief koelen = zonder fans (=actief) koelen, in dit geval heb je wel fans maar die blijven dus stil staan totdat de 67 graden is bereikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:50
Precies wat Quantor zegt. Je fans gaan pas draaien in een game waarschijnlijk, en als dat niet het geval is, kom dan maar terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warddekinderen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 08:21
Quantor schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:31:
Hallo Rens,

Ten eerste een aanhef en een groet hoeft hier niet op tweakers, daar gaan we al vanuit.
Jaja... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562969

Quantor schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:31:
Hallo Rens,

Ik word persoonlijk liever wel begroet.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 562969 op 26-11-2014 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renz420
  • Laatst online: 26-05 16:30
Ah oke sorry, dat had ik niet gelezen. Ik ben een redelijke noob op het gebied van hardware. Maar volgensmij is alles gelukt, alles zit in elkaar en als ik hem opstart krijg ik de BIOS.

Nu nog windows kopen en installeren :D

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 26-11-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Laatst online: 23:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik doe maar net of ik dat niet gelezen heb. Waarom denken mensen dat warez hier mogen :X. Elke link ernaar is verboden, punt.

Doe jezelf sowieso een lol en koop het gewoon. Je hebt geen idee welke backdoors etc. je allemaal binnenhaalt. Leuk als anderen straks lekker kunnen meekijken met je internetbankieren etc.

[ Voor 45% gewijzigd door br00ky op 26-11-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun.b
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-12-2022
Ik heb last van dat me videokaart AMDO RADEON rx 6600 Dan zet ik mijn pc aan en dan begint me Vens Te Draaien en dan gaan ze weer uit ik weet niet of dat hoort wand ik heb een voeding van 750 W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Laatst online: 23:56

br00ky

Moderator Harde Waren
@Teun.b , wat je vraag in een topic van 8 jaar oud doet is me neit duidelijk. Open eens gewoon een nieuw topic met alle info (dus welke videokaart je precies hebt, hoe de rest van je systeem eruit ziet, wat je zelf allemaal hebt uitgezocht etc etc).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.