Voor een vriend zal ik een simpele desktop in elkaar zetten. Graag jullie input op onderstaande systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Boekhouden, internetten, textverwerking en meer van dat werk. Het is niet uitgesloten dat hij op een bepaald moment toch wil gaan gamen. Het systeem moet dus uitbreidbaar zijn met een knappe videokaart.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Als het voor 300 kan, dan 300 euro. Kan het voor 4, dan 4. Zo goedkoop mogelijk dus.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Neen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
8GB RAM wil hij sowieso.
Een redelijke processor met geintegreerde videokaart.
Een SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
De kast moet bij voorkeur zo klein mogelijk zijn. Een stille pc is wel fijn, maar mag niet te veel extra kosten.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Misschiend dat ik dat ooit nog voor hem ga doen. Hij zelf sowieso niet.
Dit heb ik in gedachten:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Boekhouden, internetten, textverwerking en meer van dat werk. Het is niet uitgesloten dat hij op een bepaald moment toch wil gaan gamen. Het systeem moet dus uitbreidbaar zijn met een knappe videokaart.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Als het voor 300 kan, dan 300 euro. Kan het voor 4, dan 4. Zo goedkoop mogelijk dus.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Neen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
8GB RAM wil hij sowieso.
Een redelijke processor met geintegreerde videokaart.
Een SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
De kast moet bij voorkeur zo klein mogelijk zijn. Een stille pc is wel fijn, maar mag niet te veel extra kosten.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Misschiend dat ik dat ooit nog voor hem ga doen. Hij zelf sowieso niet.
Dit heb ik in gedachten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-5600K Black Edition | € 75,- | € 75,- |
| 1 | MSI A78M-E45 | € 46,- | € 46,- |
| 1 | MS-Tech LC-02 | € 34,- | € 34,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 93,50 | € 93,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 311,45 | |