Donec eris felix, multos numerabis amicos
Lijkt me wel... 1 Ide poort heeft 2 apparaten waarvan ie er 1 tegelijk kan aanspreken.
Het gevolg is zelf wel te bedenken..
Dus zowieso voor burner een goed id..
Scsi heeft dat probleem niet! (kijken of ik ook een scsi flame op gang kan brengen ;-)
Het gevolg is zelf wel te bedenken..
Dus zowieso voor burner een goed id..
Scsi heeft dat probleem niet! (kijken of ik ook een scsi flame op gang kan brengen ;-)
en het is toch ook zo dat de IDE-poort snelheid zich aanpast aan het langzaamste apparaat dat er aan hangt?
En aangezien een cd-drive nogal wat langzamer is dan een hard-disk, is het dus handiger om beide op een aparte IDE-kanaal te doen. En je hebt ook een brander, en dus zullen de twee cd-apparaten het beste niet op hetzelfde IDE-kanaal kunnen (ivm met "on the fly" kopiëren). Dus zal een cd-apparaat op een ander IDE kanaal moeten dan waar die andere op zit. En je wil hem dus liever niet een kanaal met een hdd delen, want dan gaat de performance achteruit.
En daarom is het handig/sneller om 4 kanalen te hebben.
Volgens mij klopt het zo wel ongeveer..
En aangezien een cd-drive nogal wat langzamer is dan een hard-disk, is het dus handiger om beide op een aparte IDE-kanaal te doen. En je hebt ook een brander, en dus zullen de twee cd-apparaten het beste niet op hetzelfde IDE-kanaal kunnen (ivm met "on the fly" kopiëren). Dus zal een cd-apparaat op een ander IDE kanaal moeten dan waar die andere op zit. En je wil hem dus liever niet een kanaal met een hdd delen, want dan gaat de performance achteruit.
En daarom is het handig/sneller om 4 kanalen te hebben.
Volgens mij klopt het zo wel ongeveer..
admiral, dat lijkt mij weinig uit te maken, een harde schijf werd echt geen 4 speed (600kb)snelheid vroeger, als je die met de hdu op hetzelfde IDE kanaal had staan, was je HDU even snel als voorheen, alleen als beide aparaten gegevens sturen worden ze trager
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04