PS3 12gb of toch meer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 20:39
Hallo,

Ik werk met jongeren en voor mijn werk willen we een Playstation 3 kopen voor de sinterklaas. Nu zit ik in dubio wat ik moet kopen. Ik heb een budget van 300 euro voor een nieuwe set!

De jongeren spelen Fifa, en mogelijk 1 of 2 andere spellen. Het is dus niet zo dat ze heel veel andere spellen gaan spelen.

Wat raden jullie aan? Ik verwacht zelf dat de PS3 slim 12gb met 2 controllers en Fifa 15 goed genoeg is. Dan zal in de loop van de tijd mogelijk nog enkele spellen erbij komen. Als ik een PS3 koop met meer opslaggeheugen gaat dit ten koste aan het budget. Vindt ze sowieso nog erg duur met een grotere HDD.

thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
12GB is wel erg krap hoor. Zeker als het voor jongeren is.. GTA V is een erg populair spel, die heeft al 8GB nodig om te installeren ;)

Misschien een goede tweedehands kopen aangezien die tegenwoordig erg veel worden aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
Met name met de move van veel gamers naar X1 of PS4 denk ik dat er toch redelijk wat PS3's met wat games en een grote HDD te vinden moeten zijn.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 14:28
Kijk inderdaad eens op marktplaats of zo.
Heb ten tijde van de introductie van de PS4 ook mijn PS3 inclusief games verkocht voor ongeveer 300 euro en dat is dan met een 500GB schijf.

Die 12GB storage is in no time vol in ieder geval.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Mijn broer heeft die 12 GB versie en hij moet vrijwel altijd het oude spel eraf gooien voordat hij een nieuw spel kan beginnen, hij speelt er maar 2/3 dus niet heel erg, maar ik zou het verschrikkelijk vinden.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVanOoijen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-11-2023
Komt deze PS3 op het werk te staan? Dat maak ik in iedergeval op uit je begin post. Ik raad aan om er dan één met meer opslag te kopen, omdat er waarschijnlijk dan wel diverse games gespeeld gaan worden. 12 GB is zoals hierboven al werd gezegd zeer klein en de games vandaag de dag worden als maar groter.

Ikzelf heb al jaren de 120 GB versie en die is nog steeds niet vol en werkt als een trein. Prima beestje! ;)

Misschien kan je er één op Marktplaats of van een goede kennis overnemen?

PC: Ryzen 7 3700X | ASUS X570 PRIME-PRO | 16 GB DDR4-3600 | MSI GTX 1070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
12gb is echt heel weinig voor de PS3. Ook al heb je niet zo heel veel spellen die er gespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 15:39
Je kunt wel de 12Gb kopen, en er dan een grotere schijf inzetten.
Heb ik ook gedaan als vervanging van mijn oude phat ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Het probleem is dus dat ik hem nieuw moet kopen, dit garantie technisch. Hij komt dus op het werk te staan en is niet voor prive gebruik. Zelf zou ik ook sowieso een kopen met een grotere HDD erin.

De jongeren hebben niet veel geld te besteden en zullen niet (snel) zelf spellen kopen. Zoals jullie ook wel kunnen raden is ook bij ons binnen het bedrijf geen geld beschikbaar om iedere maand of geregeld een nieuw spel te kopen. We hebben wel nog veel oudere PS2 spellen waar ze veelal mee spelen. De PS2 hebben geen opslag nodig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Op de ps3 kun je geen ps2 spellen spelen...
Dit kon alleen heel even met de eerste phat modellen, daarna niet meer.

Overigens mag je gewoon de schijf vervangen hoor, je garantie vervalt niet, sterker, sony geeft zelfs instructies hoe dit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Ik had het meer erover dat ik niet in staat ben een tweede hands te kopen. Dit heb ik gevraagd maar kon niet. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
JeroenV_ schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:35:
Je kunt wel de 12Gb kopen, en er dan een grotere schijf inzetten.
Heb ik ook gedaan als vervanging van mijn oude phat ps3.
of je koopt 1 van de honderd andere ps3 met een grotere hardeschijf.

• Denneke,,!
Het gaat toch waarschijnlijk de PS3 Slim 12gb worden + Extra controller + Fifa 15 + Mortal combat. Samen bij mediamarkt voor 2

Wordt niet online gespeeld, en er zullen niet veel extra spellen gekocht worden. Denk dat ze hier erg blij mee zullen zijn en 12gb voldoende gaat zijn.

Wordt na het weekend besteld, mochten jullie toch op of aanmerkingen of tips hebben, hoor ik ze nog graag.

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 12:38
Misschien kan je overwegen om de games tweedehands te kopen? Dan heb je meer budget voor een goede ps3 en op games heb je toch geen garantie.

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik zou persoonlijk toch ook écht heroverwegen om niet de 12gb versie te nemen maar de 500gb zoals iedereen je hier trouwens ook zegt. 12gb is echt niets en als er nog één game bij jouw set komt kan het al zijn dat je constant moet herinstalleren.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 19:39
Wat voor organisatie is het?
non-profit?
Zoja wil ik wel eens kijken of we nog een hdtje hebben liggen voor je, koop je een 12gb en zet je er een andere hd in.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik wil net zeggen, koop voor een tientje een 160GB schijf en je kunt je lol een tijdje op.

• Denneke,,!
Het is een stichting in de jeugdzorg. Voor jongeren die al niet veel hebben. Daarom dat ze ook geen mogelijkheden hebben veel geld uit te geven aan spellen, ouders veelal niet in beeld etc. Triest maar waar.

Het is zelfs zo dat dit geld beschikbaar is gesteld door een derde partij voor sinterklaasactiviteiten, een andere stichting ten behoeve van jongeren in achterstands situaties. Een bepaald bedrag wordt besteed aan de jongeren zelf (nieuwe voetbalschoenen, nieuwe jas oid). En een deel van het geld voor een Playstation 3.

Ik was inderdaad ook aan het denken voor achteraf mocht het nodig zijn een andere HDD in te bouwen. Maakt de PS3 gebruik van SATA?

thx :)

• Mathijs14
Heb ff de handleiding voor je op m'n Drive gezet :) https://drive.google.com/...ISlUtM00/view?usp=sharing

[ Voor 13% gewijzigd door Mathijs14 op 27-11-2014 14:08 ]

• Denneke,,!
Top thx! Idd SATA dus. En een bracket fixen en een HD en dan moet dat wel lukken.

• JeroenV_
Bracket hoef je niet te hebben; je schroeft gewoon de oude schijf uit het bracket, nieuwe schijf erin en gaan :)

Hier nog een handleiding: https://support.us.playst...hard-disk-drive-%28hdd%29

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 08:52
Je kan 500GB voor een paar tientjes zo vinden dus een hele mooie oplossing al zeg ik het zelf :) Spellen kunnen altijd nog 2e hands erbij worden gekocht dus zou gewoon het meeste waar voor je geld kiezen.

• -hopsa-
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-09 16:39
De 12 GB komt niet met een bracket.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Dus eigenlijk raden we het allemaal niet te doen, een slechte deal!!!

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
Je kan beter kijken voor een 500GB via marktplaats met een garantie bon.

Dit omdat mocht je willen uitbreiden vanaf 12GB, je een bracket + hardeschijf moet aanschaffen. Als je dit opweegt tegen elkaar dan ben je alsnog goed koper uit met een 500GB.

Mocht je voor 50 euro een PSN abonnement aanschaffen, krijg je ook nog heel veel games per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevevr
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-08 10:13
Mee eens, slechte deal.

Ik probeer zelf een playstation 3 160GB te verkopen, inclusief 15 games dus heb de TS maar even een berichtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Ik begrijp al jullie standpunten, en mocht ik de playstation kopen voor eigen gebruik had ik ook zeker een grotere gekocht. Echter het geld is er gewoonweg niet voor, hij wordt niet aangesloten op internet dus gratis games komen er ook niet.

Wat betreft tweede hands een met garantie kopen is ook geen optie, ik moet de aankoopwaarde met originele bon verantwoorden. Dit gaat niet met een 2de hands console, op de bon staat meer dan ik ervoor zou betalen en het is een oude bon. Het geld is beschikbaar gesteld door een stichting met de insteek er nu iets leuks mee te doen, ik kan dan dus geen bon van vorig jaar declareren

De PS3 Slim 12gb is besteld, daarnaast een bracket besteld. Met hulp van een weldoener zal hij direct al uitgebreid worden met meer opslag! :) Win - Win!

Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Goed om te horen. Veel plezier gewenst voor jou en de jongeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
Mooi zo! d:)b

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Pagina: 1