Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

ASUS N56 - 2 externe schermen 2560 x 1080 aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• Aerolf
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08 11:18
Hoe krijg ik 2 externe schermen van LG goed werkend op mijn ASUS N56VB?

Elk scherm heeft e
  • en resolutie van 2560 x 1080 pixels
  • De laptop heeft 1 x HDMI en 1 x VGA aansluiting
  • VGA gaat tot max 1920 x 1080 pixels
Kunnen monitoren niet onderling met elkaar worden verbonden?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:52
Displayport heeft wel die optie om door te lussen en sommige schermen ondersteunen dat, maar jouw laptop dus niet.
DVI en VGA zijn je enige opties. Met die hoge resoluties ben je volgens mij toch al beperkt op DVI-D of dual link, dus dat zou hem dan überhaupt niet worden.

Je gelinkte laptop heeft VGA, HDMI en WiDi (Wireless Display. Wellicht dat je met dat laatste iets kun?
Maar HDMI moet je dan omzetten naar DVI (wat geen probleem is verder).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar dan moet je wel duallink DVI kunnen, en hoewel het vaak via de specs kan, gaat dat niet werken omdat het vaak niet is geïmplementeerd.

Met je huidige config kan het iig niet.

• Aerolf
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08 11:18
Arunia en TERW_DAN: Dank voor jullie snelle feedback.

Door dit nieuwe inzicht heb ik besloten om een extra monitor te kopen die bijna hetzelfde is, maar dan 1920px breed. Naast elkaar zou het dank prima moeten werken. De 2560px en 1920px zullen dan samenwerken. De extra 2560px zal ik op kantoor gebruiken.

Misschien weten jullie wel het antwoord op deze vraag: De laptop heeft een videokaart van Intel. Maar ondertussen komt er een melding in beeld dat er een update beschikbaar is van nvidea GeForce?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:52
Volgens mij zou dit inderdaad moeten werken.
De HDMI naar je 2560p scherm en de d-sub (VGA) naar je nieuwe.

Dit komt omdat je processor een iGP bevat. Dus een grafische chip in je processor. Deze is uiteraard van Intel.
Daarnaast bevat het moederbord ook nog een Nvidia Geforce chip namelijk: GeForce GT740M. Deze wordt als het goed gaat ook gebruikt voor spellen. Als een spel te langzaam is, dan kun je deze chip ook forceren door met de rechtermuis op het opstartbestand te klikken en dan te kiezen in het lijstje dat je de Geforce chip wilt gebruiken.