Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RidgeRazor
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-07 16:30
Volgende maand krijg ik een eigen appartementje en daar hoort natuurlijk een mooie TV bij..

Nu probeer ik altijd doordacht te zijn met grotere aankopen en mij niet te misleiden door een 'Maar ik ben toch niet gek' campagne over een 3D Smart TV met kwantum pixels en Dolby 180.1. Zo ben ik bijvoorbeeld nog niet helemaal om betreft het 'Smart' gedeelte van de hedendaagse, betaalbare, TV's.

Mijn vraag dus; is het extra geld dat je voor het 'Smart' gedeelte van een TV betaald het waard (als er überhaupt veel prijsverschil is tussen Smart en niet-Smart)? Of is bijvoorbeeld een TV zonder 'Smart' gedoe met een Chromecast net zo handig?
Ik gebruik verder veel Android en Chrome, dus daar ben ik bekend mee en ben van plan goed internet aan te schaffen.

Alvast bedankt voor enige toelichting! (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-07 13:24

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Wat bedoel je met handig?

Ik heb een chromecast en geen smart-tv. Ik kan je zeggen dat een chromecast mij prima bevalt, door mijn GF te bedienen is (niet door mijn kinderen, daarvoor is het te moeilijk) en dat hij 99,9% meteen werkt. Ook lag of andere problemen heb ik niet. Van Smart-tv's weet ik niet of dit soort dingen spelen.

De nadelen van een chromecast die ik kan bedenken zijn:
- USB aansluiting nodig voor stroom
- HDMI-aansluiting in gebruik
- Google (je weet wel, privacy en shit).

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-07 16:36
Ik ken genoeg mensen die hebben een smart TV maar toch maar een chromecast erbij gekocht.
Voor vele een hebben dingetje, voor vele werkt het Smart gedeelde te traag waardoor de chromecast makkelijker werkt.

Nadeel van de Chromecast is dat je naast je afstandsbediening ook nog je telefoon nodig hebt.
Voor de rest zijn er alleen maar voordelen voor de Chromecast.

Voor 35 euro kan het nauwelijks een miskoop zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Op elke beetje fatsoenlijke tv zitten tegenwoordig 3D en smart-features. Het is in mijn ogen weinig zinvol om te gaan zoeken die dit niet aan boord heeft. Je krijgt het er dus gewoon bij. Zelf heb ik 2 tv's staan met deze features en heb er nog nooit gebruik van gemaakt.

Wat denk je te gaan doen met smart-tv c.q. een Chromecast? Voor die € 35 zul je inderdaad nooit een grote miskoop kunnen doen. Zelf heb ik een htpc aan de installatie hangen. Dat werkt helemaal ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-07 15:08
Smart TV klinkt leuk, maar uiteindelijk is het toch een veel te gesloten platform, waarbij je echt afhankelijk bent van de fabrikant van de TV(tenzij er Android op de TV zit). Chromecast is toch een veel opener platform waar volop applicaties voor worden geschreven. Ik heb zelf een LG 42LB650, maar merk dat ik buiten uitzendinggemist eigenlijk geen enkele andere app gebruik. De Chromecast gebruik ik daarentegen volop icm DS Audio, Popcorn Time vanaf tablet, Youtube, Google Cast, Bubble UPNP en incidenteel Videostream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-07 14:01
Heb ook een LG smart TV en gebruik de smart functies nu steeds meer. Gebruik nu regelmatig de RTL XL "app" (gewoon uitzending gemist voor expeditie robinson) en sinds kort ook Netflix. Geen gedoe dus met extra apparaten, wat ik zelf wel prettig vind. Daarnaast gebruik ik het om door de gedeelde mappen van mijn PC te bladeren en daar films vanuit af te spelen (720p streamen over wireless). Soms vanaf mijn telefoon een youtube filmpje afspelen op de TV, gaat ook heel simpel.

Denk dat het qua geld inderdaad niet uitmaakt, en dat je dus beter gewoon je focust op alle andere belangrijke features (beeldkwaliteit), en achteraf dan ziet wat voor smart features je tv wel en niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RidgeRazor
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-07 16:30
Thanks voor alle info en meningen! _/-\o_

Ik was sowieso al van plan om zo'n Chromecast te halen. Twijfel was meer of ik extra geld wil betalen voor Smart, als dat überhaupt al iets scheelt, maar ik begrijp dat het tegenwoordig vooral inbegrepen zit en niet veel prijsverschil zou moeten veroorzaken..

Zijn er TV's die jullie aanraden, ergens rond de 300-400 euro en 40-45 inch?
Smart TV gedeelte is niet belangrijk en 3D hoeft helemaal niet. Vooral beeldkwaliteit, genoeg ports en gewoon gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Met een moderne DLNA enabled televisie kun je gewoon content van je PC, telefoon of tablet direct afspelen op je TV.
Ik kan full hd 3D films direct vanuit bijvoorbeeld Windows media speler naar mijn LG televisie afspelen zonder enige app te downloaden of zoiets.
Voor veel mensen is dat al voldoende.

Een chromecast is dan weer meer een aanvulling daarop met streaming mogelijkheden.
Pagina: 1