Indien je het artikel inderdaad gelezen hebt, mijn excuses.
En de prijs zegt alles? Hoeveel van die prijs schat je dat in manuren van de winkel zit? Gokje; de marge op deze dingen zal tussen de 200% en 400% zitten. Inkoop voor deze website schat ik rond de 1-2 euro voor een volledige set van 8 euro. Daarmee zegt de prijs in het geheel niets; deze is tussen de Chinese winkels en deze Nederlandse winkel (en ook de MM) volledig vergelijkbaar.
Als het gelinkte stuk van toepassing is op de Chinese modellen dan is het volledig van toepassing op deze webshop.
Nee, de prijs zegt niet alles. Het is dan ook niet het enige punt dat ik maak. Ik geef slechts aan dat de prijs redelijk is, en niet extreem hoog of extreem laag. De meerprijs die je bij een nederlandse winkel betaalt zit em voor een deel in manuren en belasting en winst, maar ook voor een deel in de garantie dat het product aan de CE regels voldoet.
Helaas. Dat gaat niet op. De producten die in China geproduceerd worden komen op één grote hoop. Dat CE keurmerk zetten ze er rustig op aangezien dat een type-goedkeuring is en geen check op het product zelf (of zelfs maar het productieproces). Of je ze zou bij DX, Ali of leukeladers koopt, de productielijn is hetzelfde.
Ten eerste, ik heb het niet over de aanwezigheid van een keurmerk op een stukje plastic (want dat kan ik er zelf ook op plakken). Ik heb het over het daadwerkelijk voldoen aan de regels.
Ten tweede, wat je zegt is niet waar. Als een nederlands bedrijf (zoals MediaMarkt) opladers importeert, dan doen ze dat bij een fabrikant die
echt garandeert dat het product voldoet, in plaats van een andere fabrikant (wellicht in dezelfde straat in china) dat niet doet en bijvoorbeeld producten levert aan dealextreme.
Kun je nagaan... Dan trekken ze dus grofweg .5A. Er is geen enkel modern toestel wat daarmee überhaupt verder komt dan zichzelf op pijl houden, laat staan opladen....
Grote boog om deze webshop heen graag!
En ook dat is niet waar. Veel telefoons kunnen langzaam laden en snel laden, afhankelijk van het type oplader (of usb-poort) waarop ze zijn aangesloten. Er zijn telefoons die bij zware belasting inderdaad meer verbruiken dan een 500mA lader kan leveren, maar dat geldt lang niet voor elk toestel en sowieso niet als je toesten min of meer idle is.
Een voorbeeld, een kennis van mij heeft een HTC One. Extra groot scherm en alles erop en eraan. Als hij dat toestel gebruikt voor navigatie in zijn auto, met GPS aan en scherm ook aan (maximale helderheid, want je zit in de zon) dan loopt het toestel snel leeg. Met z'n lader eraan loopt het toestel minder snel leeg, maar nog steeds leeg. Pas nadat we het scherm uit hadden gezet (navigatie uit was geen optie) liep de batterij langzaam vol. Als we ook de GPS uit hadden kunnen zetten zou hij wat sneller vol lopen, maar we hadden de (gesproken) navigatie nodig dus het moest maar zoals het ging. Opzich prima dus.
Nog een ding, via USB 2.0 kan je maximaal 500mA vragen. Elke telefoon die je kan opladen aan een normale USB 2.0 poort heeft dus genoeg aan 500mA. USB 3.0 specificeert 900mA.
Het leveren meer stroom is gedefineerd in de USB Battery Charging Specification, en die is van toepassing wanneer de kabel niet (ook) voor data gebruikt wordt, dus op telefoonladers e.d.