Installatie windows 8.1 loopt vast na enkele reboots

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakoman
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-04 22:04
Zit met het volgende probleem:
Probeer een installatie van windows 8.1. pro te doen op een desktop/htpc .
Hardware bestaat uit een foxconn h55mxv board (socket 1156) met daarop een core i3-530, 6gb ram, nvdia gt430 gpu, 500gb s-ata hdd , wireless tplink pci wifi kaartje, Intel pci gb nic en via de usb een externe bluray brander aangesloten.
Nu loopt de setup vast na een aantal noodzakelijke reboots tijdens de installatie en blijft hij hangen op het blauwe logo icon van windows 8.
Je ziet dan ook dat dat cirkeltje dat normaal ronddraait is vastgelopen.
enigste optie is de pc uitzetten, en opnieuw maar probleem blijft steeds hetzelfde.
Vreemde is wanneer ik windows 7 installeer het geen enkel probleem is.
Heb wat gegoogled naar mogelijke oorzaken zoals dat windows 8.1 x64 problemen zou hebben met wat oudere x64 cpu's van zowel intel als amd, maar ook bij het installeren van een x86 versie loopt hij vast.
Dacht ook nog aan hardware matige oorzaken, maar dan is het vreemd dat een windows 7 installatie perfect verloopt op de hardware.
heb verschillende versie van windows 8.1 uitgeprobeerd zoals Enterprise,Pro, maar dat maakt geen verschil ( logisch natuurlijk).
Hebt het ook op een zeer oude laptop ( packard bell easynote) geprobeerd en daar wordt de installatie van 8.1 perfect voltooid.
Na ook andere vergelijkbare topics van andere tweakers te hebben bekeken, heb ik nog steeds geen idee in welke hoek ik het moet zoeken.
Heb daarom voorlopig maar windows 7 eropgezet, maar blijf het bizar vinden dat windows 8 er niet op kan.
Zou het kunnen dan windows 8.1 problemen heeft met de hardware/chipset en 7 dus niet?.
Heb na kunnen gaan dat de h55 chipset compatible is met 8.1.
Ook nog geprobeerd in bios ahci naar ide, maar ook dan loopt het vast en bios is trouwens up to date.
Misschien heeft iemand nog suggesties om het probleem te tackelen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:12
PC al ontdaan van alle niet noodzakelijke dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakoman
Je bedoelt loskoppelen van externe usb brander, ja dat heb ik gedaan , maar loopt nog steeds vast.
Wat ik nog niet heb geprobeerd is het wifi kaartje en de intel gigabit nic eruit te halen, dat zou nog het enige onnodige zijn.
Ga het proberen en post mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Je kan ook eerst Windows 8.1 Upgrade Assistant op de Pc draaien.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakoman
r44 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:53:
Je kan ook eerst Windows 8.1 Upgrade Assistant op de Pc draaien.
bedankt voor de tip, had ik nog niet gedaan.
Update zojuist uitgevoerd en alle hardware is compatible met 8.
Alleen kwam het pci wifi kaartje er niet in voor, kennelijk geen informatie over.
Toch maar even het kaartje eruitgehaald en warempel dat was de reden dat hij vastliep, nu loopt de installatie door en succesvol.
wel vreemd dat hij daar op vastloopt ,als hij er tijdens de setup geen stuurprogramma's voor heeft, zou je denken dat hij dan wel gewoon verdergaat en je ze dan handmatig later installleert.
kan misschien ook op een interrupt conflict zijn ,daarom ga ik het kaartje er weer in zetten en nogmaals installatie doen.
maar weet nu in ieder geval waar het probleem zit.
bedankt iedereen voor het meedenken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakoman
Windows 8 freezes using WN851ND V1 Wireless card.
Bovenstaande post vond ik na googlen op het type wifi kaartje wat ik heb icm windows 8
Op tplink zijn er ook geen drivers voor 8 en het kaartje staat ook niet op de compability lijst bij tplink voor windows 8.
Je kan als het lukt om een installatie te doen, de drivers in compability mode installeren, maar blijkt dat het na verloop van tijd toch weer vastloopt.
Is me helemaal duidelijk dat het kaartje helaas niet onder 8 gaat werken, maar niet erg, gebruik meestal toch me lan verbinding voor me htpc.
Misschien heeft iemand die hier ook tegen aanloopt nog wat aan deze info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakoman
mad-dog schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:00:
PC al ontdaan van alle niet noodzakelijke dingen?
nog bedankt, had er toch iets mee te maken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een zelfde soort probleem.Nu heb ik een router van tp-link.Als ik het goed begrijp als ik deze afkoppel zou ik windows 8.1 wel kunnen installeren en laten werken zeg maar.Ik loop nu ook even op windows 7.Wat kan ik doen om mijn router te behouden met windows 8.1 of 10?alvast bedankt
Pagina: 1