Toon posts:

Hoe een video op smartphone aan te sturen met arduino

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand hoe kan ik een video op een smartphone kan laten zien op commando van een arduino via een usb-kabel?

Op een arduino kan wel een touchscreen worden aangesloten, alleen is het direct afspelen van een video via een arduino helaas niet (zonder schokkerige beelden) mogelijk. Een smartphone heeft het voordeel dat het er fraai uitziet en al voorzien is van een behuizing (dit in tegenstelling tot een los scherm op een pintplaatje). Voor een product wat ik ontwikkel voor een minor project moet ik een kort filmpje van 30 sec op commodo van een arduino kunnen laten zien.

Alvast bedankt voor het meedenken! Groeten Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:56

Stoney3K

Flatsehats!

Als onderdeel van die minor is het natuurlijk wel zo dat je zelf onderzoek doet, we zijn hier niet om je huiswerk te doen.

Om even een aanknopingspuntje of twee te noemen: Er zijn videospelers voor Android die een seriële poort kunnen gebruiken voor de afstandsbediening.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 22:32
Je zou natuurlijk ook een ethernet of wifi shield op de Arduino kunnen plaatsen en dan via HTTP een commando(commando's?) kunnen sturen. Volgens mij zijn er genoeg media players die via HTTP aangestuurd kunnen worden. Ook op Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
je kan vast ook wel ergens een goedkoop foto lijstje vinden, daar kan je vaak ook filmpjes op afspelen. Zet verbind die knopjes met een arduino en je kan met de enige programmering ook al een filmpje afspelen.

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

NIet helemaal arduino maar misschien eens kijken naar de ioio-OTG:
https://www.sparkfun.com/products/11343

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Ik ga er mee aan de slag en zodra ik resultaat heb bereikt zal ik laten weten wat het geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 15:03
Of via bluetooth! Kan je je telefoon nog "los" plaatsen van je arduino ook!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Pagina: 1