Ik zoek een mogelijkheid om in een gesloten console (als het moet gaat er een fannetje in) een peak limiter te bouwen voor een (1) aangesloten speaker van 4Ohm 125W RMS. Deze speaker krijgt forse klappen te verdragen; hoge pieken in lage frequenties. vaak...
Nu wil ik dit doen door meerdere (gloei)lampen in serie te zetten en die als een soort limiter te laten fungeren.
Gezien ik het het zo compact mogelijk wil houden, welke lampen zijn hiervoor geschikt en aan welke vermogens moet ik dan denken?
Zouden Halogeenlampjes hiervoor geschikt zijn?
Het is belangrijk dat het verschrikkelijk duurzaam moet zijn, en mijn ervaring met de levensduur van halogeenlampjes is nou niet zo denderend...
Nu wil ik dit doen door meerdere (gloei)lampen in serie te zetten en die als een soort limiter te laten fungeren.
Gezien ik het het zo compact mogelijk wil houden, welke lampen zijn hiervoor geschikt en aan welke vermogens moet ik dan denken?
Zouden Halogeenlampjes hiervoor geschikt zijn?
Het is belangrijk dat het verschrikkelijk duurzaam moet zijn, en mijn ervaring met de levensduur van halogeenlampjes is nou niet zo denderend...
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.