Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• henkjan1995
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-01 17:54
Eerst even een omschrijving van de situatie.

Ik loop momenteel stage, hierbij kreeg ik de opdracht om met Add2Exchange (of als dit echt niet werkt iets anders dat niet te duur is of het liefst gratis is) het mogelijk te maken om het Address Book vanuit Exchange 2013 te laten syncen met iPhone's, zodat de gebruikers hier niet telkens meer handmatig een inport hoeven te doen. Na wat onderzoek bleek dat Add2Exchange hiervoor een oplossing zou bieden die dit mogelijk zou maken.

Nu heb ik dus eerst een gevirtualiseerde demo-omgeving gebouwd die afgezonderd is van het productie netwerk, om hierbij met de trial versie te gaan testen. Nu heb ik het voor elkaar gekregen om met het zAdd2Exchange service account de software weten te installeren.

Nu wil ik dan ook relationships gaan aanmaken, zodat ik ook daadwerkelijk een nuttige sync uit kan gaan laten voeren. Voor mijn oplossing leek het mij het best om een Public to Private relationship aan te maken. Echter krijg ik nu een foutmelding als ik dit al überhaupt selecteer, ik krijg de melding "Unfortunately, you cannot make a Public To Private Relationship within Add2Exchange for the current environment. The Public Information Store is Currently Not Available.".

Uit de documentatie die maarliefst 400 pagina's bedraagt wordt ik niet veel wijzer en op internet vind ik geen vergelijkbare gevallen.

Mijn vraag is dus, heeft iemand hier misschien ervaring met Add2Exchange en deze melding ooit weten op te lossen? Misschien heb ik op de Exchange server iets vergeten in te richten, of moet ik voordat ik relationships wil maken in Add2Exchange eerst nog wat anders instellen? Ik heb in ieder geval al redelijk wat onderzoek gedaan maar ik kom hiermee niet veel verder...

XPS17 l702x 2670qm, 12GB, 128GB SSD, 500GB HDD, GT555m

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Is het niet zo dat de GAL automatisch gesynced wordt met je telefoon via Activesync?
(wel is het zo dat je autodiscover hiervoor in orde moet zijn is mijn ervaring).

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Precies, waarom voldoet Active Sync niet?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• henkjan1995
Killah_Priest schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:44:
Is het niet zo dat de GAL automatisch gesynced wordt met je telefoon via Activesync?
(wel is het zo dat je autodiscover hiervoor in orde moet zijn is mijn ervaring).
Ik heb dit even uitgezocht, en het lijkt inderdaad zo te zijn dat de GAL automatisch gesynced hoort worden als ActiveSync enabled is. Wel vreemd dat de iPhones hier dan geen contactpersonen kunnen zien, terwijl ActiveSync wel zeker aanstaat. Ik ga dit even verder uitzoeken.

• henkjan1995
Heb net even getest.

Op mijn telefoon zie ik van mijn privé hotmail account wel de contactpersonen verschijnen in de lijst van contactpersonen op de telefoon, echter van het bedrijfs Exchange account niet.

Als ik een mail samenstel vanuit het bedrijfs Exchange account dan kan ik een gebruiker wel vinden op een deel van de naam, maar ik kan ze niet tussen mijn contacten lijst van mijn telefoon terug vinden.

Ik neem hier aan dat de systeembeheerder hier dan ActiveSync niet helemaal goed heeft ingesteld?

Agenda's worden wel gesynced zie ik, weet alleen niet of dit ook via ActiveSync gaat.

• Killah_Priest
Activesync is het protocol wat gebruikt wordt voor oa het syncen van mail, agenda's en contacten op mobile devices (inclusief eventueel policies welke je instelt voor mobile devices).
Als het syncen van de contactpersonen en het adresboek niet goed gaat dan controleer ik zelf eerst of autodiscover wel correct is ingericht (een heleboel van dit soort zaken zijn afhankelijk van autodiscover voor een correcte werking).

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

henkjan1995 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:16:
Op mijn telefoon zie ik van mijn privé hotmail account wel de contactpersonen verschijnen in de lijst van contactpersonen op de telefoon, echter van het bedrijfs Exchange account niet.
Er staat wel ingesteld dat ook contacts gesynced moeten worden op de iphone? En controleer op de iphone ook nog even of wel ingesteld staan dat contacts vanaf het bedrijfs Exchange account wel weergegeven worden (onder "groups").

Als dat allemaal goed ingesteld staat kun je het beste met de Microsoft Remote Connectivity Analyzer wat testen uitvoeren om te beginnen met troubleshooten.

Waarom komt men eigenlijk met de opdracht om een extra tool te gebruiken?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• henkjan1995
Ik heb de Microsoft Analyser uitgevoerd en deze lijkt geen problemen te geven, alle testen zijn goed uitgevoerd met overal groene vinkjes.

Wat betreft de contactpersonen in de iPhone kan ik als ik bij "groepen" voor "Exchange globale adreslijst" kies wel de contactpersonen vinden, mits ik ook een deel van de naam intype en op "zoek" klik.

Is het niet mogelijk om een lijst met de contactpersonen te laten tonen zonder deze omweg te gebruiken, of desnoods eenvoudig rechtstreeks de naam via de zoekbalk in te typen en gelijk een contactpersoon vinden?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je wilt dus de complete GAL standaard al zichtbaar hebben in je contactpersonen lijst? En dus niet enkel je eigen contacts?

Dat lijkt me niet handig, zeker bij een organisatie met een paar 100 mailboxgebruikers...

Wat je nu ziet is ook zo'n beetje het standaardgedrag van een mobiel OS. Mijn vorige android telefoon werkte net zo. De GAL is niet zichtbaar, maar kan wel gebruikt worden om realtime mailadressen te controleren of op te zoeken.

• henkjan1995
Nu ik er zo over nadenk ga ik je denk ik gelijk geven, het lijkt mij niet handig om een grote hoeveelheid (~600 mail users) met regelmaat te syncen. Ik moet hierover alleen nog wel even mijn IT manager/systeembeheerder mee laten overtuigen, dat het waarschijnlijk mogelijk is om zonder een pakket van $700 contactpersonen te kunnen tonen.

Dan heb ik nog een vraag, is het mogelijk dat bijvoorbeeld de receptie contactpersonen aan een centrale adreslijst kan toevoegen die weer gesynced kan worden met de iPhones (misschien dat ze dan aan de GAL toegevoegd kunnen worden als contactpersonen, zoals kan in de Exchange Management Interface)?

Mijn excuses trouwens voor mijn lage kennis, ik ben zelf nog niet zo ervaren in MS Exchange (MBO opleidingen besteden hier helaas weinig tijd en moeite aan). Bedankt voor de geboden hulp, ik heb er in ieder geval weer wat van geleerd. ;)

• Killah_Priest
Via RBAC kun je accounts bepaalde rechten geven op je exchange omgeving, je kan hier vrij specifiek mee zijn.
Via de ECP kunnen de gebruikers dan deze handelingen verrichtingen.

En een tip mbt exchange beheren : werk aan je powershell kennis (sowieso een must voor iedere windows beheerder), een heleboel settings zijn alleen via PS naar wens te configureren.

[ Voor 34% gewijzigd door Killah_Priest op 26-11-2014 21:13 ]

Pagina: 1