Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe TV voor grote afstand

Pagina: 1
Acties:

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben druk bezig met het verbouwen van mijn huis. Alles, inclusief de muren, tv-kast etc zijn weg/gesloopt en komen er opnieuw. Nu hing er tot aan vorige week een 42" Samsung LED tv van ~5 jaar oud. Doet het nog prima, maar de afstand van mijn bank tot aan de muur waar de TV hangt is ongeveer 5 meter.... en van horen zeggen weet ik dan dat je TV rond de 50/55" moet zijn. Dat zoek ik dus :)

Ik zoek een?
Een 55" TV

Wat is je budget?
Ik zit zelf te denken aan 800/900 euro!

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik sluit hem aan op mijn Onkyo receiver, dus er loopt maar 1 HDMI kabel heen. 3D en Smart TV heb ik niet nodig dus dat hoeft er wat mij betreft niet op te zitten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben altijd heel erg fan geweest van Samsung, door hun contrast. Maar ik heb geen idee hoe dat nu momenteel eigenlijk is. Lichte voorkeur naar Samsung dus, maar het mag ook anders. Heb genoeg Samsung TV's gevonden, maar ik ben al zo lang niet meer bezig met die modellen dat ik niet weet welke serie's nou wel/niet goed zijn!

Welke vragen heb je hier nog over?
Nou ja, ik ben benieuwd of iemand goede aanraders in deze prijsklasse weet. Of me juist aanraad om een ander merk eens te bekijken :) Ik sta er wat dat betreft vrij "blanco" in :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In deze budgetrange kun je waarschijnlijk wel een prima toestel vinden. Naar smart en 3D hoeft je niet te kijken, dit is een standaard feature op zo'n beetje elke beetje fatsoenlijke tv. Probeer er maar eens één te vinden zonder deze features, is bijna onmogelijk. Je krijgt het er gewoon bij dus.

Als je graag een goed contrast wil hebben zou ik tot een tijd geleden direct geroepen hebben: plasma kopen. Maar dat zit er niet meer in omdat dergelijke toestellen zo'n beetje onmogelijk te vinden zijn. Persoonlijk heb ik de Samsungs meestal minder prettig gevonden om naar de kijken vanwege de vaak onnatuurlijke kleuren. Zal vast ook deels met slechte instellingen te maken hebben.

Op je shortlist zou je o.a. de Panasonic TX-55AS640E, Sony Bravia KDL-55W828B en Samsung UE55H6400 kunnen zetten. Allemaal prima keuzes in mijn ogen met goede reviews. Van Samsung kun je waarschijnlijk nog wel meer nagenoeg dezelfde modellen vinden.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:35
Heb zelf hier ook de UE55H6400 en het is echt een prima toestel !

Verwijderd

Als je daadwerkelijk 5 meter van je tv af zit zou ik zelfs naar een 60 inch kijken. Ik heb hier een 50 inch op 5 meter en dat is toch eigenlijk te klein. Je mist bepaalde scherpte in het beeld.

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-11 04:01
S1NN3D schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:49:
... Persoonlijk heb ik de Samsungs meestal minder prettig gevonden om naar de kijken vanwege de vaak onnatuurlijke kleuren. Zal vast ook deels met slechte instellingen te maken hebben.
...
Mee eens, al zijn de Samsungs niet zonder reden zo populair. Veel mensen houden juist van die felle kleuren, en zijn verkocht als deze bijvoorbeeld in een winkel zien staan naast een Sony die veel minder fel is in haar kleurgebruik. Dit is echter zo persoonlijk, ik kan TS alleen maar aanraden om eens een kijkje te nemen in een winkel, en let op dat deze altijd in demo-modus draaien en de verlichting niet hetzelfde is als bij jou thuis.
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:54:
Als je daadwerkelijk 5 meter van je tv af zit zou ik zelfs naar een 60 inch kijken. Ik heb hier een 50 inch op 5 meter en dat is toch eigenlijk te klein. Je mist bepaalde scherpte in het beeld.
In de winkel lijkt meestal alles groter. 60 inch voor 5 meter of verder is inderdaad geen overbodige luxe. Ik zou hier goed naar kijken voordat je thuis komt met een lichte teleurstelling. Hier een 60 inch op 5 meter afstand, en het is verbazingwekkend hoe snel dat went. De TV had makkelijk 70/80 inch kunnen zijn. Uiteraard is dit persoonlijk, voor sommige zit er wel degelijk een limiet op qua grootte dat met nog mooi vindt in een woonkamer.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• S1NN3D
  • Niet online
Royeboi schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:01:
Mee eens, al zijn de Samsungs niet zonder reden zo populair. Veel mensen houden juist van die felle kleuren, en zijn verkocht als deze bijvoorbeeld in een winkel zien staan naast een Sony die veel minder fel is in haar kleurgebruik.
Ik denk dat het ook grotendeels te maken heeft met:
- astronomische marketing bedragen
- winkels staan er vol mee
- verkopers praten er naar toe (marge?)
- "iedereen heeft er een"

• DennusB
  • Niet online
Royeboi schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:01:
[...]

In de winkel lijkt meestal alles groter. 60 inch voor 5 meter of verder is inderdaad geen overbodige luxe. Ik zou hier goed naar kijken voordat je thuis komt met een lichte teleurstelling. Hier een 60 inch op 5 meter afstand, en het is verbazingwekkend hoe snel dat went. De TV had makkelijk 70/80 inch kunnen zijn. Uiteraard is dit persoonlijk, voor sommige zit er wel degelijk een limiet op qua grootte dat met nog mooi vindt in een woonkamer.
Bedankt iedereen voor de goede tips en info :) Ik zal thuis eens even uittekenen op de muur (moet toch nog behangen) hoe groot 60" is. Eens kijken of dat goed te doen is.
Zou dat heel veel schelen in geld?

Verwijderd

Voor die vraag is er de pricewatch.

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:15:
Voor die vraag is er de pricewatch.
Eens. Ik ga even kijken of ik wat kan vinden in dezelfde series als de 55" hierboven :)

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-11 19:54
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een vergelijkbare tv (voor in de woonkamer), dus kan beter hier mijn vraag stellen dan een nieuw topic te openen.

Mijn oog is al een tijdje gevallen op de volgende TV:

Samsung UE55H6203

Ik heb deze nog nooit voorbij zien komen en er staan ook geen reviews hier op tweakers. Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

Alvast bedankt !

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-11 19:54
Bij de mediamarkt staat ook nog een 58inch voor € 699 (SAMSUNG UE58H5203A)

Welke zouden jullie aanraden ten opzichte van de Samsung UE55H6203 (€ 799), zit er veel verschil in specs ?

• S1NN3D
  • Niet online
Je bent het topic enigszins aan het kapen maar omdat jullie een zelfde type toestel zoeken, zou ik zeggen oké. Maar het is niet de bedoeling om het topic onnodig te gaan kicken. Als de laatste reactie van je eigen hand is, graag "de wijzig" knop gebruiken om je post aan te vullen.

Verder is het natuurlijk ook wenselijk om er zelf ook moeite voor te doen. Check eens de algemene Samsung tv-topics en andere aankoopadvies topics.

• DennusB
  • Niet online
Diagonaal schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:21:
Bij de mediamarkt staat ook nog een 58inch voor € 699 (SAMSUNG UE58H5203A)

Welke zouden jullie aanraden ten opzichte van de Samsung UE55H6203 (€ 799), zit er veel verschil in specs ?
Klinkt goed. Ik zal straks ook eens specs vergelijken want ben idd reuze benieuwd waarom die zo 'goedkoop' is :P

• S1NN3D
  • Niet online
Check ook dit topic eens over de genoemde Samsung.

• DennusB
  • Niet online
S1NN3D schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:33:
Check ook dit topic eens over de genoemde Samsung.
Done. Op z'n minst een interessant toestel, weinig aansluit mogelijkheden... maar goed, ik heb er toch maar 1 HDMI naar toe lopen :) Ben benieuwd. Binnenkort maar even kijken denk ik!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Raad minimaal 65" aan !
Ik zit zelf op 4.5 meter van de tv en vond 55" erg klein.
Dus heb sinds kort een 65" Sony gehaald en dat is al veel meer een beleving !
Over 3 jaar denk toch maar een 75"

• DennusB
  • Niet online
Grandisimo schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:50:
Raad minimaal 65" aan !
Ik zit zelf op 4.5 meter van de tv en vond 55" erg klein.
Dus heb sinds kort een 65" Sony gehaald en dat is al veel meer een beleving !
Over 3 jaar denk toch maar een 75"
Daar mocht je flink je knip voor trekken denk ik! :P Is een beamer dan geen betere oplossing? Haha

Pagina: 1