Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 17:31
Mijn moeder is in het bezit van een Dell Inspiron 15 3000 Series. Nu wil zij een downgrade van Windows 8.1 naar Windows 7, aangezien ze maar niet kan wennen aan 8.1. Gezien de ondersteunde drivers (http://www.dell.com/suppo...on-15-3542-laptop/drivers) moet dit lukken lijkt mij, toch? Daarnaast wil ik meteen een upgrade uitvoeren van de harde schijf naar een SSD.

De vragen die ik heb:Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

NVD schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:13:
Mijn moeder is in het bezit van een Dell Inspiron 15 3000 Series. Nu wil zij een downgrade van Windows 8.1 naar Windows 7, aangezien ze maar niet kan wennen aan 8.1. Gezien de ondersteunde drivers (http://www.dell.com/suppo...on-15-3542-laptop/drivers) moet dit lukken lijkt mij, toch? Daarnaast wil ik meteen een upgrade uitvoeren van de harde schijf naar een SSD.

De vragen die ik heb:Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen.
Een downgrade kan je als het goed is gratis krijgen toch? Of is dat alleen met de pro versies van windows? HDD wisselen voor SSD is over het algemeen een fluitje van een cent en kun je gemakkelijk zelf doen, als je het zeker wilt weten of je dat kan zou je eens wat handleidingen ervoor op internet kunnen opzoeken maar meestal is het zo makkelijk als enkele schroefjes los schroeven, onderkant eraf halen, HDD eruit halen, SSD erin stoppen, achterkant er weer op leggen, schroefjes vastschroeven, en klaar is NVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
Ok, zoiets dacht ik al (betreffende SSD). Wist allen niet of de aansluitingen hetzelfde waren :-). Bedankt voor je reactie.

Downgraden is inderdaad gratis, bedankt voor de tip!

Bron: http://www.microsoft.com/...hts.aspx#fbid=6AVxndIcfRJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-05 14:35
Het is zoveel makkelijker om gewoon start8 te installeren. Voor alle mensen die tegen mij geklaagd hebben dat ze niet met windows 8 om kunnen, even start8 op gezet probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
Dat is een prima alternatief, waarvoor dank.

Is het niet zo dat Windows 7 sneller en 'smoother' draait vergeleken met Windows 8.1? Zeker op een low-end laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Start8 of het gratis ClassicShell (google) lost inderdaad de meeste 'problemen' die mensen hebben met Windows 8 gewoon op. Je hebt dan gewoon het oude vertrouwde startmenu weer terug, en verder alle snelheid en voordelen van Windows 8(.1). Ik zou niemand meer aanraden om nu terug te gaan naar Windows 7. Je moeder zal waarschijnlijk nog veel langer met haar laptop willen doen, en de ondersteuning van Windows 8 is logischerwijs langer dan die van 7. Daarnaast is de nieuwere Windows versie beter geoptimaliseerd voor een SSD. Ik zou niet weten waarom je dan nog terug wilt naar 7.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Anoniem: 643053

goeie dag ik heb een dell latitude d531 maar kan niet op de wifi
kom het doordat ik win7 heb geinstaleert

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:47
NVD schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:03:
Dat is een prima alternatief, waarvoor dank.

Is het niet zo dat Windows 7 sneller en 'smoother' draait vergeleken met Windows 8.1? Zeker op een low-end laptop?
Heh, dat is een van die mythes die je vaker hoort. Het omgekeerde is het geval; 8.1 draait veel beter dan zijn voorgangers op een licht systeem.

Voor de rest kan je direct naar de desktop booten met 8.1, dus het probleem zit hem toch vooral tussen de oren. Alsof mensen uren rondhangen in het startmenu^^. Misschien komt het omdat ik jaren geleden ben geswitched naar OSX, maar 8.1 werkt heel fijn. Gewoon je apps op de taskbar pinnen (net als het OSX dock) en gaan met die banaan.
Pagina: 1