Hallo allen,
Ik heb een probleem met de volgende setup:
G.Skill TridentX Series - DDR3 - 16 GB : 2 x
Corsair RM Series RM850 - Voeding ( intern )
Asus R9290X-DC2OC-4GD5 - Grafische kaart
MSI Z97-GD65 GAMING - Moederbord - ATX - LGA1
Intel Core i7 4790K / 4 Ghz - 8 MB cache
Deze computer is door een vriend van me in elkaar gezet, dit gezien het feit ik niet gruwelijk veel kijk op zo'n zaken heb.
Hij heeft 2 maanden gelopen als een zonnetje, echter steekt er nu een vervelend probleem de kop op.
Wanneer ik mijn PC opstart kom ik gewoon Windows in. Niks aan de hand nog, echter na een minuut of wat springt mijn scherm op zwart. Heel af en toe (lees: zelden) springt het scherm weer terug naar mijn desktop met de melding: Beelschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld.
Dit probleem is begonnen toen ik de beta driver 14.11.2 geïnstalleerd had. Ik ben helaas niet zo slim geweest om eerst de oude drivers goed te verwijderen.
Daarna heb ik uiteraard wel geprobeerd alles te verwijderen en ben ik terug gegaan naar de driver 14.9. Helaas bleef het probleem zich voordoen.
Ik kreeg ergens op de frontpage de volgende tip:
opstarten in safemode
alles van AMD verwijderen.
opnieuw opstarten
hopen dat die werkt
en drivers opnieuw installeren.
hoop voor je dat het werkt
Helaas heeft dit ook niets gedaan.
Wat wel heel erg raar is, is dat wanneer ik zo'n zwart scherm krijg, mijn PC hard reset, hij weer gewoon opstart en het blijft doen. Ik kan de hele avond doen met de computer wat ik wil, hij springt niet meer naar een zwart scherm.
Correctie: bovenstaande klopt niet meer. Ik zat zojuist te surfen via Chrome en ik kreeg weer een blackscreen
Uiteraard ben ik op internet gaan zoeken, maar vond nergens een bevredigende oplossing. Ik las ergens iets over het programma DDU en heb ook dat geprobeerd. Helaas opnieuw zonder resultaat.
Ik gebruik op dit moment driver 14.11.2
Nu is natuurlijk de grote vraag, heeft er iemand een idee wat ik kan doen?
Alvast bedankt voor het eventueel meedenken.
Ik heb een probleem met de volgende setup:
G.Skill TridentX Series - DDR3 - 16 GB : 2 x
Corsair RM Series RM850 - Voeding ( intern )
Asus R9290X-DC2OC-4GD5 - Grafische kaart
MSI Z97-GD65 GAMING - Moederbord - ATX - LGA1
Intel Core i7 4790K / 4 Ghz - 8 MB cache
Deze computer is door een vriend van me in elkaar gezet, dit gezien het feit ik niet gruwelijk veel kijk op zo'n zaken heb.
Hij heeft 2 maanden gelopen als een zonnetje, echter steekt er nu een vervelend probleem de kop op.
Wanneer ik mijn PC opstart kom ik gewoon Windows in. Niks aan de hand nog, echter na een minuut of wat springt mijn scherm op zwart. Heel af en toe (lees: zelden) springt het scherm weer terug naar mijn desktop met de melding: Beelschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld.
Dit probleem is begonnen toen ik de beta driver 14.11.2 geïnstalleerd had. Ik ben helaas niet zo slim geweest om eerst de oude drivers goed te verwijderen.
Daarna heb ik uiteraard wel geprobeerd alles te verwijderen en ben ik terug gegaan naar de driver 14.9. Helaas bleef het probleem zich voordoen.
Ik kreeg ergens op de frontpage de volgende tip:
opstarten in safemode
alles van AMD verwijderen.
opnieuw opstarten
hopen dat die werkt
en drivers opnieuw installeren.
hoop voor je dat het werkt
Helaas heeft dit ook niets gedaan.
Wat wel heel erg raar is, is dat wanneer ik zo'n zwart scherm krijg, mijn PC hard reset, hij weer gewoon opstart en het blijft doen. Ik kan de hele avond doen met de computer wat ik wil, hij springt niet meer naar een zwart scherm.
Correctie: bovenstaande klopt niet meer. Ik zat zojuist te surfen via Chrome en ik kreeg weer een blackscreen
Uiteraard ben ik op internet gaan zoeken, maar vond nergens een bevredigende oplossing. Ik las ergens iets over het programma DDU en heb ook dat geprobeerd. Helaas opnieuw zonder resultaat.
Ik gebruik op dit moment driver 14.11.2
Nu is natuurlijk de grote vraag, heeft er iemand een idee wat ik kan doen?
Alvast bedankt voor het eventueel meedenken.
[ Voor 4% gewijzigd door dewokkel op 25-11-2014 23:17 ]