Allround laptop voor surfen/muziek/film - 600-700 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjurgen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede draagbare laptop met een goed scherm. Hiermee wil ik freelance online marketing werk gaan doen en zodoende ook zo nu en dan in cafe's, hotels etc. te werken. Op het moment werk ik vanuit huis en heb ik mijn Asus 100 aangesloten aan een extern monitor. Hier ben ik erg tevreden mee, al mag het af en toe wat sneller, voornamelijk het surfen (chrome). Nu ik vaker buitenshuis ga werken is een 10 inch scherm erg klein en zodoende op zoek naar een nieuwe laptop waar ik 3 jaar mee vooruit kan.

Wat ga je met je laptop doen?
Surfen, foto's bewerken in gimp, spotify, filmpje kijken. Misschien eens sporadisch een video bewerken in windows movie maker, maar dit moet wel te doen zijn. Zal GEEN games spelen.

Wat is je budget?
Ongeveer 600 euro met een speling van 100 euro naar boven en naar onder.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, Een fijne lichte laptop van 15,6 inch met een goede accuduur wanneer ik enkele uren (3-4) buitenshuis mee kan werken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het moet een window apparaat zijn. ASUS vind ik mooie laptops hebben, maar ook van Toshiba en Lenovo heb ik leuke dingen gezien. Het uiterlijk speelt ook een kleine rol.

Een Full-HD lijkt mij handig om zodoende extra werkruimte te hebben. Ook lees ik e.e.a. over het zelf monteren van een SSD in de laptop.
Ik houd momenteel de BBG van de basis laptop december in de gaten en heb zelf enkele modellen op het oog.

Lenovo G50-70
Toshiba S50
Asus F555
Lenovo Z50

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peertje1010
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-07-2024
Als ik jou was zal ik kiezen tussen de Asus en Lenovo Z50 omdat deze 2 een full hd scherm hebben.
Verder heeft de Asus een videokaart, dat zijn de enige (grote) verschillen.
Ik persoonlijk zal dus voor de Asus kiezen, op gebied van accuduur kan ik helaas weinig zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjurgen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
De Toshiba S50 heeft ook een full hd scherm. De Toshiba, Asus F555 en Lenovo Z50 hebben allen een full HD scherm. De Toshiba heeft een verlicht toetsenbord en weegt daarbij niet erg veel dus gemakkelijker mee te nemen.

Welke van deze 3 zou in de praktijk het snelste zijn?