Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07-2024
Goedendag,

Om even met de deur in huis te vallen. Ik weet door de vele opties even niet meer wat slim is en zou hier graag wat advies o.i.d. over inwinnen. Onderaan staat de Too Long; Didn't Read versie :-)

In het verleden heb ik de opleiding MBO ICT niveau 2 gedaan.
Hierna mocht ik versneld door naar 2e jaar MBO ICT niveau 4 i.v.m. goede cijfers en eerder verworven competenties. Helaas heb ik dit door omstandigheden niet afgemaakt en ben gaan werken.

Drie jaar lang heb ik gewerkt in de verkoop, assemblage en technische dienst bij een groot computerbedrijf en dit was erg leuk. Na een leuk baan aanbod van een andere elektronica keten ben ik wederom gewisseld van baan.

Via mijn huidige werkgever heb ik de kans gekregen om MBO niveau 3 en 4 te gaan doen. Dit waren commerciele opleidingen (eerste verkoper en filiaal management).
Dit heb ik sowieso gedaan om een opstapje te hebben naar het HBO, ook al was het niet de richting die ik oorspronkelijk bedacht had voor mijzelf.

Welnu, MBO afgerond en heel veel motivatie om verder te gaan. Na wat research te hebben gedaan kwam ik er achter dat HBO (avond/thuis) studies via het NTI en NCOI goed aangeschreven staan bij werkgevers en ook daadwerkelijk erkend worden. Maar dan.. er zijn vele keuzes wat betreft IT opleidingen. Het management vlak spreekt mij aan (afdelingen aansturen en/of projecten leiden), security en cloud computing. Nu zijn er verschillende manieren om dit te doen.. Korte HBO trajecten, Avondstudies, met stage, zonder stage etc. Wat is nou wijsheid?

Ik kan mij enorm inleven in de gedachte dat werkgevers mensen die geen stage hebben gelopen, en dus wellicht de praktijkkant niet direct herkennen, minder interessant vinden.. of zie ik dit totaal verkeerd?

Is het slimmer om losse cursussen te doen zoals cisco, itil, prince of juist niet?
Ik zie eigenlijk door de bomen het bos even niet meer.

Voor degene die de lap text gelezen hebben dank, ik hoop dat iemand mij misschien een tip kan geven of ervaringen kunnen delen.

TL;DR versie : Zijn HBO IT trajecten/cursussen/avondopleiding ook gewild onder werkgevers of mis je te veel informatie die b.v. een HBO dagopleiding wel bied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:58
HBO diploma is bij de meeste werkgevers wel een voorwaarde om binnen te komen in een leuke functie.