Monitor automatisch starten

Pagina: 1
Acties:

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:07
Ik heb al even gezocht op het forum en op google, maar kan eigenlijk niks vinden. De situatie is al volgt, ik ben bezig met een MAME project en in de cabinet wil ik een PC plaatsen inclusief monitor. Normaal als je een oude CRT Arcade Monitor hebt schakelt deze in wanneer de stroom knop op de kast geschakeld word.

Nu vroeg ik mij af, is dit ook mogelijk met een LCD/TFT/IPS scherm? Of wanneer de powerknop van de PC ingedrukt word de monitor ook aangaat bijvoorbeeld?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:20

D4NG3R

kiwi

:)

Google eens op een Master-Slave stekkerdoos. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Tripwire999
D4NG3R schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 21:32:
Google eens op een Master-Slave stekkerdoos. ;)
OMG daar had ik nooit aan gedacht. Dus als ik het goed begrijp zorgt zo'n stekkerdoos ervoor dat ik zelf de powerknop van de monitor niet meer hoef in te drukken? Dat is dan namelijk precies wat ik zoek _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Tripwire999 op 25-11-2014 21:36 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De eerste (soms 2) aansluiting op de stekkerdoos heeft altijd power, deze sluit je aan op de computer, alle overige aansluitingen worden automatisch uitgeschakeld wanneer de 1e aansluiting onder een bepaalde threshold komt (Meestal 10w). Hier hang je dan het scherm(en) en ander spul wat erbij nodig is op aan.

• Tripwire999
D4NG3R schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 21:37:
De eerste (soms 2) aansluiting op de stekkerdoos heeft altijd power, deze sluit je aan op de computer, alle overige aansluitingen worden automatisch uitgeschakeld wanneer de 1e aansluiting onder een bepaalde threshold komt (Meestal 10w). Hier hang je dan het scherm(en) en ander spul wat erbij nodig is op aan.
Cool thanks man! Ga ik die bestellen :)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

M'n oom heeft recentelijk deze gekocht. Ze lopen nogal uiteen qua prijs en deze is vrij goedkoop.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Dan moet je wel even controleren of je scherm op stand by gaat als deze zonder stroom zit. Want anders gaat hij nooit aan wanneer hij weer voeding krijgt.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Arunia schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 21:42:
Dan moet je wel even controleren of je scherm op stand by gaat als deze zonder stroom zit. Want anders gaat hij nooit aan wanneer hij weer voeding krijgt.
Das wel een goede ja, iets waar ik niet bij stil heb gestaan omdat de meeste schermen dit gedrag niet vertonen.

Gelukkig is het makkelijk te testen. :)

• Tripwire999
Dat is een goed punt :) dan ga ik dat eerst even testen voordat ik een stekkerdoos bestel.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:43
Voor inbouw zou je ook overweg kunnen met een (12V) tijdschakelaar die de fase van het scherm een paar tellen onderbreekt als de pc voeding inschakelt.
Waneer je een scherm op spanning brengt gaat hij aan.
Ik heb al een lange tijd geen scherm gezien met een harde power knop, allemaal soft on/off.
Ze gaan ook allemaal op standby wanneer de input uit is, met fancy energy-super-eco-saving modes.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 25-11-2014 22:03 ]

Pagina: 1