Verwijderd

Topicstarter
Beste Forumleden,

Vraagje: is dit normaal bij D4? Is het gewoon lijm oid of is deze elco (?) ontploft en gaan lekken?

Wat je ziet is een printplaatje uit mijn Western Digital My Book Studio 2 TB. Mijn Macbook herkent de voor Mac geformateerde harde schijf niet meer. Na verschillende troubleshoots nog steeds geen resultaat. Het zou kunnen liggen aan dat het printplaatje kapot is. Deze schijnt de data te coderen op de daadwerkelijke schijf. Als ik de schijf aansluit op mijn laptop krijg ik namelijk de melding dat "Deze schijf kan niet worden gelezen door deze computer".

Ik hoor het graag!

Groet,
Sille Klaas

Afbeeldingslocatie: http://i36.photobucket.com/albums/e22/silphatster/IMAG3343_zps3a4b5497.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.photobucket.com/albums/e22/silphatster/IMAG3340_zps43cc52e8.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2014 21:23 ]

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Waarschijnlijk is het (smelt)lijm, als het redelijk hard en droog is dan is het zo goed als zeker lijm.

Als je er een stukje afpeutert en het verwarmt met een aansteker en het word zacht en glazig dan is het smeltlijm, tenminste... ik ken geen andere substantie die hetzelfde reageert en gebruikt wordt bij het samenstellen van een hdd (Ik vermoed dat de lijm is gebruikt voor het monteren van het ledje o.i.d.).

Het lijkt me iig sterk dat het uit D4 komt (Diode).

C = Condensator/Elco
D = Diode/LED
J = Jumper/Connector
L = Spoel
MH = Mounting Hole
Q = Transistor
R = Weerstand
U = IC
Y = Kristal

Heb je de HDD al zonder print aangesloten? Een oudere My Book van mij maakte namelijk geen gebruik van encryptie, maar dat was er een met een USB2.0 aansluiting, echter heb ik ook begrepen dat je het bij sommige types aan/uit kan zetten (Misschien heb ik het verkeerd begrepen, daarbij weet ik ook niet of het standaard ingeschakeld is).

Ik neem aan dat je al op youtube hebt gekeken, aangezien je op de hoogte bent van de hardwarematige encryptie?
Als dat zo is dan weet je wss ook al wat de enigste mogelijkheid is om de data eraf te halen.

Verwijderd

Topicstarter
Hey KillorBE, ja ik heb de losse schijf aangesloten aan een externe disc reader. Helaas kreeg ik via deze weg nog steeds de melding: "Deze schijf kan niet gelezen worden door deze computer: Initieer / Negeer / Verwijder media".
Nog tips?

Verwijderd

Topicstarter
En het zal dan inderdaad smeltlijm zijn. Het is hard..

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik zeg ook lijm

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dan ligt het niet aan dit controllerprintje

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Geen ratels of koppen die tekeer (tikken) gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Lip op 25-11-2014 22:42 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij start op zoals hij altijd heeft gedaan. Hoor de schijf spinnen en wat zacht gekraak wat ook na ophoudt.

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-02 23:55
Staat er nog belangrijke data op of niet meer? Als er niks belangrijks op staat zou je de schijf zijn partitietabel kunnen verwijderen zodat je hem opnieuw kunt configureren.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het betreft een dataset die ik liever niet kwijt raak..

Kan het zijn dat er iets anders op deze controllerprint plaat niet werkt? Of dat de schijf niet compatible is OS Mavericks? Of dat de koppen inderdaad niet goed werken bij het uitlezen van schijven..?

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd! Thanks
Pagina: 1