Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1989
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 23:39
Besten,

Ik heb een jaar terug een tweedehands Logitech setje overgenomen. Was bijna nieuw, heeft mij nu dus alweer een tijdje trouwe dienst bewezen.

Sinds een week of twee irriteer ik me ma-te-loos aan het feit dat het toetsenbord dienst weigert bij tijd en weilen.
Als ik iets wil typen lijkt het ineens alsof de verbinding weg is. Na een seconden of 5 typt hij dan weer verder (zonder alle ingetoetste letters alsnog te doen). In die tussentijd kan ik over hele toetsenbord vegen zonder respons.
Dit gebeurd meerdere malen in het uur.

Om een deze nieuwe alinia te maken heb ik 8maal op enter gedrukt :(
De muis lijkt vaak niet door te hebben dat ik de muisknop inhoudt, bijvoorbeeld bij het slepen van iets. Hij laat dan los na een seconde ofzo.

Ik heb vanmiddag de Logitech software volledig geinstalleerd (vanaf website) en firmware update gedaan. Zonder succes.

Enig idee wat ik nog zou kunnen doen? |:(

[ Voor 8% gewijzigd door johan1989 op 25-11-2014 21:11 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:51

D4NG3R

kiwi

:)

Wat ik mis in de TS en misschien wel het probleem is: Zijn de batterijen of eventuele accu's opgeladen? De problemen die je hier opnoemt zijn typisch voor een draadloos setje wat leeg aan het lopen is.

Maar het zou wel vreemd zijn dat zowel je Tobo als muis tegelijk leeg zijn (Het kan natuurlijk maargoed) dus ik zou ook even proberen de ontvanger te verplaatsen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1989
Ontvanger zit 40cm verder in het dockingstation.

Batterijen recentelijk vervangen. De oude's liggen nog voor mijn tuner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Niet toevallig dat deze problemen zich voordoen sinds het vervangen van de batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1989
Deze tekst word getypt met batterijen uit een vers pakje Ikea batteries.
Even aankijken dus.
Die erin zaten waren verse Phillips batterijen, dus zou me verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik heb het al een keer gehad met m'n Microsoft muisje, bleek dat het pakje batterijen wat ik had aangebroken echt al van 1999 was en compleet dood waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-06 18:56
Ik heb hetzelfde setje en ik herken het probleem... bij mij werd het aan de kant van de bluetooth ontvanger opgelost. Ik gebruik nu een bluetooth nano ontvanger van Speedlink... een belabberd bereik vergeleken met de originele Logitech ontvanger maar ik heb geen problemen meer met een niet reactief toetsenbord. Heb daar overigens wel het probleem voor terug gekregen dat als ik ietsje te ver ga met het toetsenbord (+/- 0,75m) dat ik last krijg van plakkende toetsen... 1x indrukken en dan 10x weergeven, maar die situatie doet zich zelden voor want het tobo staat meestal op een vaste plek.

Mijn gevoel/ervaring is dat die originele Logitech een beetje moeite heeft als de apparaten dichtbij staan, aangezien die originele stick bij mij wel op langere afstand zonder problemen werkt... de muis gebruik ik overigens niet, die heb ik nog wel maar dat vind ik een klere ding... ik heb nu de Performance MX wat qua uiterlijk vrijwel dezelfde muis is, maar 10x fijner werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1989
Goed..
MoeilijkMoeilijk.

Maar je had toch gelijk D4NG3R. Leeggelopen batterijen dus.

Nu die irritante muis klik nog. Bij het selecteren van bijv. een checkbox is het soms dat hij hem in dezelfde klik ook weer de-selecteert.
Of play op een filmpje en direct weer pauze.

Dus die muisklik werkt niet helemaal zuiver. Accu is vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-06 18:56
johan1989 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 23:05:
Goed..
MoeilijkMoeilijk.

Maar je had toch gelijk D4NG3R. Leeggelopen batterijen dus.

Nu die irritante muis klik nog. Bij het selecteren van bijv. een checkbox is het soms dat hij hem in dezelfde klik ook weer de-selecteert.
Of play op een filmpje en direct weer pauze.

Dus die muisklik werkt niet helemaal zuiver. Accu is vol :)
Wel maf... ik ken dat verschijnsel met lege batterijen eigenlijk niet. Ik kan doortypen totdat het toetsenbord uitvalt.

Mbt de muis... klinkt toch een beetje als een defect. Heb je bij de muis-eigenschappen al eens geprobeerd de primaire en secundaire knoppen van de muis om te draaien? Dat om iig te checken of het probleem dan ook mee veranderd... als het probleem dan niet optreed kan je redelijk zeker vaststellen dat de muis defect is. Is het probleem ook aanwezig op de andere knop dan is de kans groot dat het software/instelling aangelegen is.
Pagina: 1