Toon posts:

Enorme wisselende internetsnelheid MacBook Air

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb sinds een aantal dagen een probleem met mijn Macbook Air (de nieuwste die op de markt is). Het probleem is als volgt:

Mijn internetsnelheid op mijn Macbook is als ik op de begane grond ben 90 Mbps (Ziggo abonnee, maximale internetsnelheid is 90 mbps volgens abonnement). Maar zodra ik naar de eerste verdieping gaat wordt mijn internetsnelheid maximaal 0.5 mbps volgens de speedtest van Ziggo. Als ik van de eerste verdieping naar de begane grond ga en bij de router ga staan (op de begane grond) is de snelheid maximaal 1 mbps. Als ik weer een snelheid van 90 mbps wil moet ik de macbook eerst opnieuw opstarten en dan kan ik weer gebruiken van een snel netwerk (zolang ik op de begane grond blijf).

Mijn netwerk is als volgt: Ubee EVW3200 in bridge mode en daar een TP-Link WDR4300 (Dual-band) router op aan gesloten. Er zijn totaal 12 apparaten draadloos aangesloten op het wifi-netwerk en 2 bekabeld op de router.

Misschien wel handig om te vermelden is dat andere laptops, telefoons, tablets en computers wel de volledige snelheid halen, ook op de tweede verdieping is de snelheid niet maximaal maar ook goed (tegen de 40 mbps) en dat het wisselen tussen 2.4 gHz en 5 gHz verbinding geen verschil maken.

Ik heb inmiddels al 6 keer contact gehad met de klantenservice van Ziggo en daar kunnen ze mij eigenlijk al niet meer verder helpen. Ook is door de klantenservice de modem al gerest zodat de bridge mode uitgeschakeld werd maar dat hielp ook niet (toen is deze weer aangezet). En als laatste heb ik de router ook al teruggezet naar de fabrieksinstellingen maar dit helpt ook niks.

Wat kan het probleem zijn en hoe kan ik het verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:50
Er zijn nogal wat problemen met de Wifi verbinding bij OS X Yosemite. Wellicht dat dat het probleem is. Het probleem heeft in ieder geval niets met de hardware van de MacBook te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, er staat volgens mij nog een update klaar. Ik zal deze even installeren en kijken of het dan beter is. Alvast bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de software geüpdatet maar het probleem blijft zich voordoen. Zijn er nog meer oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankyou
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10 12:46
Staat een fix in voor macbooks, als ik thuis ben even proberen. Zal laten weten hoe het is gegaan.

MacBook Air 13" 2014 128GB || iPhone 13 mini 256GB || Nintendo Switch 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:17

talin

ES-MA

lees dit ook even:

http://www.iculture.nl/wi...-door-airdrop-en-airplay/

ja het gaat voornamelijk over iOs8 maar onderaan word ook een deel genoemd over OSX
.

[ Voor 4% gewijzigd door talin op 26-11-2014 09:31 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankyou
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10 12:46
talin schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:31:
lees dit ook even:

http://www.iculture.nl/wi...-door-airdrop-en-airplay/

ja het gaat voornamelijk over iOs8 maar onderaan word ook een deel genoemd over OSX
.
Dit is in principe hetzelfde als wat z1rconium heeft gelinkt, alleen dan in het Nederlands.

Ik heb de fix voor OS X overigens uitgeprobeerd en het lijkt te werken (voor nu). Geen problemen met wifi meer! :D

MacBook Air 13" 2014 128GB || iPhone 13 mini 256GB || Nintendo Switch 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip! Ik heb de fix uitgevoerd maar helaas blijft het probleem zich voordoen. Welk ben ik erachter gekomen dat het internet iets (ongeveer 5 mbps) trager wordt als ik mijn harde schijf, de kabel voor het geluid en de displayport kabel aansluit. Zal het hier ook aan kunnen liggen?

En zo nee, hebben jullie nog ideeën?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2014 18:40 ]

Pagina: 1