• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:22
Sinds een paar jaar maak ik gebruik van een HTPC bestaande uit:Afgelopen week was ik een serie aan het kijken met dolby digital geluid en spontaan bevroor de gehele pc en bleef het beeld stilstaan. Een reset mocht niet helpen en ik besloot er later naar te kijken.

Gisteren drukte ik de pc aan en leek alles weer te werken maar bij het bekijken van een serie/film had ik ineens geen geluid en kwam ik erachter dat audio-passthrough niet meer werkt.
Stereo geluid wordt nog prima doorgegeven maar DD/DTS/DTS-HD zijn niet meer werkzaam.

Overige
De HTPC is middels een HDMI kabel verbonden aan de Pioneer VSX-921-K
Drivers heb ik reeds opnieuw geinstalleerd
XBMC/Media player classic geven beide wel stereo geluid door.
HDMI kabel getest met laptop welke prima werkt met audio-passthrough
Windows 8.1

Is het mogelijk dat de pc een klap van de voeding heeft gehad waardoor dit niet meer werkt?

[ Voor 5% gewijzigd door SmoothTweaker op 25-11-2014 20:35 ]

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Openelec?

Als je onder windows draait lijkt het mij meer een driver issue namelijk.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• SmoothTweaker
Na uitgebreid getest te hebben werkt ook een herinstallatie van Windows en een Openelect installatie niet.
Ik heb toch het idee dat er iets op het moederbord beschadigd is

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je zegt dat stereo wel werkt maar de (HD) audio codecs niet, dan is niet voor de hand liggend dat het moederbord beschadigd is.

Aannemelijker is dat XBMC niet goed in gesteld, of dat je UEFI of BIOS niet goed is geconfigureerd.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3TsMvGEU1ktDx03AsiOzndCO/full.jpg

Waar bij mij in het plaatje staat : Reset above settings to default, moet bij jou er iets staan in de trant van : Passtrough bla bla bla. Staat dat wel aan?

[ Voor 24% gewijzigd door Lip op 27-11-2014 23:50 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• SmoothTweaker
Heb beide al nagelopen maar kan niets ontdekken.
Ook een herinstallatie van windows of gebruik van OpenElec zorgt er niet voor dat HD audio passthrough via HDMI werkt.
Als ik een SPDIF kabel tussen mijn computer en de versterker doe dan krijg ik wel HD geluid 8)7

Wanneer ik mijn laptop aansluit op dezelfde HDMI kabel dan werkt het allemaal probleemloos.

@Lip: HDMI kabel tussen mijn PS4/HTPC heb ik al eens gewisseld

[ Voor 25% gewijzigd door SmoothTweaker op 30-11-2014 11:53 ]

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Heb je nog een andere hdmi kabel rondslingeren?

Pagina: 1