Nieuwe laptop school/thuis €1000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1201
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Hallo, ik ben op zoek naar een nieuwe laptop!

ik kan ook zakelijk bestellen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop voor school en thuis gebruiken, dus tekstverwerken en multitasken, maar thuis ook licht gamen/video bewerken, en virtuele machines (min 8gb ram)

Wat is je budget?
1000 euro max.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Veel, gewicht dus zo laag mogelijk

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ja, graag een 15 inch scherm, ook een SSD is erg welkom!

Ik heb zelf al wat rondgekeken en ik kwam uit op deze combinatie:
http://tweakers.net/price...hiba-tecra-z50-a-11q.html
http://tweakers.net/price...amsung-840-evo-250gb.html

Alvast bedankt voor de hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-06 01:03
pricewatch: Asus N551JK-CN158H

Voordelen:
- 8gb Ram (nadeeltje 2x 4gb)
- i7 4710HQ + Gtx 850 videokaartje waardoor je de laptop ook kan gebruiken voor wat lichtere games
- 15inch IPS scherm

Nadelen:
Ziit een 5400 Rpm schijfje in + een wat slechtere draadloze netwerkkaart.

Prijs +-860 euro.

Heb de laptop nu zelf ook, heb de standaard HDD vervangen door een SSD (256GB Crucial) waardoor mijn laptop nu lekker snel is. Netwerkkaartje kan je ook nog vervangen voor 23 euro, hebben de meeste mensen tot nu toe gedaan. (ik (nog) niet.

Al met al zit je onder de 1000 euro en heb je een zeer goede laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1201
  • Niet online
Ziet er goed uit, maar bijna 3kg, het moet toch wel rond de 2 zitten, omdat ik de laptop elke dag meeneem in een rugzak.

Ik heb zelf ook nog gekeken naar bijvoorbeeld http://bto.eu, alleen ik heb geen idee over de betrouwbaarheid (iemand?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Mijn ervaringen met BTO zijn zeer slecht, prijs was prima en de laptops zijn absoluut licht (iig degene die ik had, of de hele productrange zo is kan ik natuurlijk niet zeggen), helaas zijn ze zo licht omdat alles wat een laptop stevig maakt er niet in zat, als je de laptop oppakte zag je m doorbuigen.
Met een laptop die ik elke dag gebruik en meeneem heeft die het dan ook nog geen jaar uitgehouden.
Elke week was er wel weer iets meer kapot... Ene week deed het scherm raar, week erop deed het toetsenbord het niet meer enz... Heb nu een MSI GE60 en die is niet kapot te krijgen :D

[ Voor 18% gewijzigd door RGAT op 26-11-2014 09:09 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1201
  • Niet online
BTO is dus niet een geweldig idee.
ik zat er aan te denken om een goedkope, kleinere, lichtere(!) chromebook/laptop te kopen en daarnaast thuis een desktop. Ik vraag me alleen af hoe een chromebook overweg kan met .docx en ook af en toe offline zijn (niet altijd geweldige wifi dekking in het gebouw)

Zou dat een beter idee zijn qua prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-07 10:53
Ik heb voor €600 een game desktop gebouwd die sneller is dan waarschijnlijk elke gamelaptop onder de €1500. Daar komt dan nog wel alle randapparatuur bij. Als je alle zware taken thuis wil doen, zou die combinatie ideaal zijn. Zo doe ik het zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 22:56
Als je naar die Tecra kijkt kan je beter voor een Lenovo Yoga 2 Pro gaan. Die zijn nu recent in prijs gedaald en je krijgt nu superveel waar voor je geld:

pricewatch: Lenovo Yoga 2 Pro (59419078)

Dit is dan wel een 13,3" maar wel een qHD resolutie. En 15,6" onder de 2KG gaat echt lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1201
  • Niet online
Ik zag een paar minuten geleden ook de yoga, qua gewicht goed, prestaties ook, scherm, alles eigenlijk!
Nu even rondkijken voor docks!
Pagina: 1