Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

€2000 budget laptop (niet per se gaming)

Pagina: 1
Acties:

• Gravage
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-11 11:51
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is voor mijn moeder, zij zal vooral films en series kijken en Office gebruiken, maar aangezien het budget belachelijk groot is gaan we natuurlijk voor het beste wat er te krijgen is. De eisen zijn vooral:
17" Matte Scherm
Duurzaam
Het liefst redelijk stil

En alles wat daarna over blijft kan in exta krachtige hardware gekocht. Dat hij games aan zou kunnen zou ze leuk vinden voor mij.

Wat is je budget?
€2000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. De laptop zal vooral thuis staan. Het moet een 17" scherm zijn, dus we nemen aan dat hij niet al te makkelijk te vervoeren is. Uiteraard is het prettig als de laptop dun is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Omdat ik zo veel mogelijk uit het budget wil halen, zit ik vooral te denken aan een Schenker laptop (zoals deze). Je kan bij Schenker heerlijk alles aanpassen, zoals een 1 TB SSD, wat ik verder weinig kan vinden in europa. Ik ben alleen bang dat de Schenker laptops te veel lawaai maken.

Ik begrijp dat het moeilijk is om de beste hardware te krijgen in een stille laptop en dat 17" laptops sowieso wat minder populair zijn dan 15" of zelfs 13", maar daarom ben ik hier. Hebben jullie tips? En in hoeverre wordt een Schenker laptop luider/zwaarder naarmate je er meer/betere hardware (bv extra SSD of HDD, of een discrete GPU) er in stopt? En zijn Schenker laptops duurzaam? Ik ben zelf totaal niet bekend met het merk verder.

Bij voorbaat dank voor de suggesties :)

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:05

P_Tingen

omdat het KAN

Één vraag: waarom?

... en gaat over tot de orde van de dag

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:59
Jemig, geef dan mij de helft.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:26

AzzKickah

06-CENSORED

€ 2000,- (tweeduizend euro) voor filmpjes kijken en typen in Word.

Ik zou me nog eens heel goed achter de oren krabben.

• Gravage
Haar werk betaald ;) Als ze het mij 4 maanden eerder had verteld, had ik een laptop van €1000 voor haar gekocht en lekker een €2k desktop voor mezelf er uit halen, maar helaas, ik heb nu net een nieuwe desktop.

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:59
Dan zou ik eerder voor een +-1000 euro laptop gaan en de rest aan randapparatuur besteden.

Zoals een backup oplossing doormiddel van een NAS etc.

• Gravage
Haar werk betaalt helaas alleen maar voor een laptop of computer, geen randapparatuur.

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Ik zou voor de zekerheid toch even navragen of er geen randapparatuur bij kan. Voor de ergonomie lijkt me een laptopstandaard, toetsenbord, muis en extra beeldscherm wel handig.

• Gravage
Al gedaan. Mag echt niet.

[ Voor 42% gewijzigd door Gravage op 25-11-2014 21:38 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:05

P_Tingen

omdat het KAN

Uit fatsoen zou ik zelf geen 2 ruggen uitgeven voor een veredelde mediaplayer, maar goed, dat is mijn probleem. De productreview: Asus G750JS-T4067H review door Magnetic_Man ziet er wel wat turbo uit, misschien iets too much voor je moeder, maar heeft een goede review.

Ook een flashy uiterlijk is de Dell Alienware. Met extra SSD komt die op €1949. Heb je het toch bijna op.

Ik blijf het onbeschoft raar vinden om zoveel geld uit te geven terwijl je eigenlijk meer dan genoeg zou hebben aan bv een pricewatch: Lenovo IdeaPad G710-00706 met optioneel een SSD ipv HDD erin. Maar ik begrijp ook wel dat als het andermans geld is, dat het dan wat gemakkelijker gaat dan wanneer het van jezelf is.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
is er een rede voor 17 inch?
mac book met retina niet beter? behoud wel zijn waarde.

• Gravage
De reden voor de 17" is zodat films en series zo chill mogelijk te kijken zijn. Apple wil ze niet omdat ze dezelfde OS op werk en thuis wil hebben.

En jongens, als jullie zo veel moeite hebben met het feit dat het zo veel mag kosten, ik zal er ook zo nu en dan een spelletje op spelen als dat het makkelijker maakt, en zodat de laptop zo veel mogelijk gebruik aan kan van een techno-incapabel persoon terwijl hij nog steeds snel draait.

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-11 20:06
toch zeg ik met dat budget macbook pro en een windows OEM licentie
icm bootcamp 5.1

http://support.apple.com/en-us/HT204048

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Dan zou ik deze nemen en er zelf een grote SSD bij inzetten.

http://www.paradigit.nl/a...7bg/80035092/details.aspx

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
fvdberg schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:52:
toch zeg ik met dat budget macbook pro en een windows OEM licentie
icm bootcamp 5.1

http://support.apple.com/en-us/HT204048
Is dit de Apple fanclub..? Al was een MacBook pro de helft goedkoper, zou ik hem nog niet gekozen hebben.

Meneer geeft aan zelf graag eens een spelletje te spelen, en dan komen jullie met MacBook voorstellen.?

Ik zou dan gaan voor een slim design game laptop. Hier mijn keuzes:

MSI GS70 met SSD + gtx970m
MSI GE70 met SSD + gtx970m
Clevo P650SE zelf te configureren inc gtx970m.
Link clevo: http://www.mysn.eu/shop/x...ult&___from_store=default

Mijn voorkeur gaat uit naar de clevo gezien de al-alu behuizing, zelfs de onderkant :) dus geen cheap plastic..

Als je vragen hebt hoor ik het graag.

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• Jaap.
  • Laatst online: 17:30
Liber8 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 03:14:
[...]

Is dit de Apple fanclub..? Al was een MacBook pro de helft goedkoper, zou ik hem nog niet gekozen hebben.

Meneer geeft aan zelf graag eens een spelletje te spelen, en dan komen jullie met MacBook voorstellen.?

Ik zou dan gaan voor een slim design game laptop. Hier mijn keuzes:

MSI GS70 met SSD + gtx970m
MSI GE70 met SSD + gtx970m
Clevo P650SE zelf te configureren inc gtx970m.
Link clevo: http://www.mysn.eu/shop/x...ult&___from_store=default

Mijn voorkeur gaat uit naar de clevo gezien de al-alu behuizing, zelfs de onderkant :) dus geen cheap plastic..

Als je vragen hebt hoor ik het graag.
Ik zoek zelf ook een laptop voor max vergelijkbaar budget die als desktopvervanger moet dienen en waarbij ik oo z'n tijd ook games kan doen en in deze zoektocht heeft bij mij okk de p505 de revue gepasseerd.

Ik heb besloten deze niet niet te nemen vanwege de hitteproductie:
"One of the biggest issues of the XMG P505 is the enormous temperature development."
http://www.notebookcheck....book-Review.127978.0.html

Zit zelf nu te twijfelen over de MSI GS70 stealth pro..

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:42

EMP

Krulloos!

Liber8 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 03:14:
Als je een mooie, stevige, goed gebouwde, stille laptop zoekt, dan hoort de MacBook Pro gewoon in dat rijtje thuis. Niet iedereen stelt (game)performance over alle andere dingen zoals bouwkwaliteit en stilte.

Clevo... teveel modellen die niet eens op 100% cpu/gpu load kunnen draaien omdat ze de koelcapaciteit niet hebben, vrienden van mij zijn ook lovend over Clevo, maar kopen wel elke twee jaar een nieuwe, en draaien ze altijd op laptop-coolers omdat ze anders oververhitten....

Ieder z'n meug, en meteen mensen van fanboyism beschuldigen houd de discussie niet echt objectief hè.

Gezien de eisen van de TS zou mijn advies ook een MBP met windows zijn.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-11 16:02
EMP schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:07:
[...]

Als je een mooie, stevige, goed gebouwde, stille laptop zoekt, dan hoort de MacBook Pro gewoon in dat rijtje thuis. Niet iedereen stelt (game)performance over alle andere dingen zoals bouwkwaliteit en stilte.

Clevo... teveel modellen die niet eens op 100% cpu/gpu load kunnen draaien omdat ze de koelcapaciteit niet hebben, vrienden van mij zijn ook lovend over Clevo, maar kopen wel elke twee jaar een nieuwe, en draaien ze altijd op laptop-coolers omdat ze anders oververhitten....

Ieder z'n meug, en meteen mensen van fanboyism beschuldigen houd de discussie niet echt objectief hè.

Voor jarenlange gebruikers van windows die net blij zijn dat ze daar over weg kunnen zoals mijn moeder is het echt een hekel om een mac te hebben. Mijn moeder klaagt nog steeds na 2 jaar over de iMac. Vooral heb je geregeld bij excel dat er wat fout gaat wat echt vervelend is wanneer je boekhoud werk doet.
Ook worden op de laptops films gekeken. Apple heeft geen FHD resolutie maar een afwijkende resolutie die wel scherper is (2880x1800). Dit zorgt voor dat je dus moet upscale want er is geen contant voor film van deze resolutie aanwezig. Als laatst er is geen 17 inch MacBook Pro.

Een ding wat je rekening mee moet houden performance gaan met hogere warmte productie, wat vaak ook meer geluid oplevert, gezien je stille wilt zou ik gaan voor een laptop met gtx860 (Maxwell Mobile GPU). Daarbij zou ik niet te hoog geclockte i7 nemen maar een i5 zou inprincipe ook volstaan. Ben zeker van dat je niet meer kwijt hoeft te zijn dan 1500 euro en als je meer gaat betalen ga je echt voor iets wat je niet echt nodig hebt en wat ook nadelen mee zal brengen buiten het prijskaartje.

Ik heb zelf voor je een XMG voor je samen gesteld op de site van je:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2wghbax.png
Prijs zonder software is €1,364.00
BTW: je weet dat als je 2000 euro uitgeeft dat dit ook een verkapte inkomsten bron is en je daar gewoon belasting mag over betalen.

Andere site waar je iets zou samen kans stellen voor mooie prijs is BTO, nadeel is dat BTO in plastic behuizing bouwt maar het is wel Nederlands bedrijf en er is veel keus. Die ruim 600 euro die je bespaart lijkt mijn toch mooi mee genomen.

[ Voor 4% gewijzigd door comitatus op 27-11-2014 16:06 ]

• Liber8
JapieTalent schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:49:
[...]

Ik zoek zelf ook een laptop voor max vergelijkbaar budget die als desktopvervanger moet dienen en waarbij ik oo z'n tijd ook games kan doen en in deze zoektocht heeft bij mij okk de p505 de revue gepasseerd.

"One of the biggest issues of the XMG P505 is the enormous temperature development."

Heey,

Ik zal je zo wat benchmarks sturen van de p505/clevo p650.. notebookcheck klopt niet.. die testen met de i7 48xx met Iris GPU.. die wordt verdomt heet.

Hij heeft 2 GPU fans, Denk je echt dat hij te heet wordt.? Actuele temps liggen lager dan de MSI gs lijn.

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• Liber8
JapieTalent schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:49:
[...]

Hier wat benchmarks met temps van CPU en GPU ..

3DMark 11:P9409 / Graphics 9978 / CPU 76C / GPU 58C NVIDIA GeForce GTX 970M video card benchmark result - Intel Core i7-4710HQ,Notebook P65_P67SE

3DMark 11:X3231 / Graphics 2960 / CPU 77C / GPU 58C NVIDIA GeForce GTX 970M video card benchmark result - Intel Core i7-4710HQ,Notebook P65_P67SE

3DMark Fire Strike: 6557 / Graphics 7535 / CPU 75C / GPU 57C NVIDIA GeForce GTX 970M video card benchmark result - Intel Core i7-4710HQ,Notebook P65_P67SE

Grid 2 Benchmark loop 4 times (and is notorious for high temps) CPU 71C / GPU 62C

Battlefield 4 Firestorm Ultra 1080p CPU 77C / GPU 60C, avg FPS = 73

Unbelievable how cool the 970m is run

• Liber8
EMP schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:07:
[...]

Zit op mobiel, multi quoten lukt niet echt haha.. de 2 berichten hierboven waren ook voor jou bedoeld..

Klopt, de nieuwe Maxwell architectuur is een stuk energie zuiniger en blijft veel koeler dan de oude kepplar meuk.

Ik denk dat met de komst van de gtx9xxM serie het gat tussen desktop GPU's en Mobile GPU 's een heel stuk kleiner is geworden.

Nu ff over de MSI GS lijn als gaming laptop. In mijn ogen is hij 'te' dun om goed te kunnen koelen (airflow). Mensen die deze laptops hebben aangeschaft klagen nu over lawaai van de fans etc, die moeten gewoon harder draaien om zo'n dunne laptop te kunnen koelen.

• Jaap.
  • Laatst online: 17:30
Liber8 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 17:22:
[...]

Hier wat benchmarks met temps van CPU en GPU ..

3DMark 11:P9409 / Graphics 9978 / CPU 76C / GPU 58C NVIDIA GeForce GTX 970M video card benchmark result - Intel Core i7-4710HQ,Notebook P65_P67SE

3DMark 11:X3231 / Graphics 2960 / CPU 77C / GPU 58C NVIDIA GeForce GTX 970M video card benchmark result - Intel Core i7-4710HQ,Notebook P65_P67SE

3DMark Fire Strike: 6557 / Graphics 7535 / CPU 75C / GPU 57C NVIDIA GeForce GTX 970M video card benchmark result - Intel Core i7-4710HQ,Notebook P65_P67SE

Grid 2 Benchmark loop 4 times (and is notorious for high temps) CPU 71C / GPU 62C

Battlefield 4 Firestorm Ultra 1080p CPU 77C / GPU 60C, avg FPS = 73

Unbelievable how cool the 970m is run
Hm, interessant. Nu zag ik gister dat er ook een 17' variant is aangekondigd, die dan toch mijn voorkeur geniet. Maar eens even afwachten wat de reviews daar van zeggen wat buiten de Duitse (voor mij lastig leesbaar haha) is er nog weinig te vinden.

In theorie zou het een heek mooi apparaat zijn. Als nu praktisch ook blijkt dat geluid/hitte enigszins binnen de perken blijft lijkt het voor mij een no-brainer.
Pagina: 1