Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LAN geen geldige IP configuratie

Pagina: 1
Acties:

• Tinnman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-11 11:38
Hallo,

Mijn internet connectie val om de 20 minuten weg. Vervolgens open ik het netwerkcentrum en laat ik hem het probleem oplossen en dan doet die het weer, voor 20 minuten :(

De melding die ik krijg is: LAN verbinding heeft geen geldige IP-configuratie.

Telkens dezelfde boodschap en telkens zegt die dat het is opgelost.
Iemand een idee??

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03:46
Ja, je netwerkkaart heeft geen geldig IP configuratie.

Serieus:
Als je serieus hulp wilt, vertel dan meer!
Zoals bijv. wat voor systeem je hebt, je netwerkapparatuur, eventuele instellingen provider, andere apparaten en dergelijke

EDIT:
Niet te vergeten, wat heb je zelf al gezocht?

[ Voor 10% gewijzigd door ictinteresse op 25-11-2014 20:26 ]

• Tinnman
Ik heb een WIN7 desktop die dit euvel vertoont. Deze is met kabel gelinked aan mijn router. De andere apparaten lijken er geen last van te hebben (ben hier niet zeker van). De enige melding is dat de verbinding is verloren. Daarna ga ik naar het netwerkcentrum en dan los die het automatisch op. De melding is dan LAN verbinding heeft geen geldige ip-configuratie.

Ik heb de PC en router gerestart en ik heb geprobeerd de PC zelf het probleem te laten oplossen. Maar ik krijg telkens bovenstaande melding en dan werkt de verbinding weer voor circa 20min.

De andere apparaten zijn een NAS die ook met een kabel aan de router hangt en een tablet via de wifi waarop ik nog niks heb gemerkt.

Verwijderd

Zijn de drivers van de netwerkchip, ik neem aan onboard, up to date? Probeer eens een andere poort op de router.

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:28

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Tinnman schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:21:
Ik heb een WIN7 desktop die dit euvel vertoont. Deze is met kabel gelinked aan mijn router. De andere apparaten lijken er geen last van te hebben (ben hier niet zeker van). De enige melding is dat de verbinding is verloren. Daarna ga ik naar het netwerkcentrum en dan los die het automatisch op. De melding is dan LAN verbinding heeft geen geldige ip-configuratie.

Ik heb de PC en router gerestart en ik heb geprobeerd de PC zelf het probleem te laten oplossen. Maar ik krijg telkens bovenstaande melding en dan werkt de verbinding weer voor circa 20min.

De andere apparaten zijn een NAS die ook met een kabel aan de router hangt en een tablet via de wifi waarop ik nog niks heb gemerkt.
Heb hier het zelfde 8)7 (XP goed) sinds w7 dit gezeik..en ja drivers up to date

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 20:04

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Heb je iets met DHCP instellingen op je router gedaan? Wat is de leasetijd? Of gebruik je vaste IP Adressen? Wat voor routers/switches heb je in je netwerk zitten?

Om een beetje een beeld te kunnen krijgen wat je precies meemaakt, moeten we wel weten wat voor apparatuur je gebruikt om een potentiele veroorzaker te kunnen aanwijzen.

Meh!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Netwerken :)

@TopicStarter:
Controleer de kabel. Heb je met een andere kabel geen probleem?
Controleer de snelheid en duplex instellingen, probeer een vaste instelling i.p.v. auto-negotiate

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:03

rjong5

?

Koppel alle andere apparatuur los, (PC,s ,Nassen etc)
Heb je het probleem dan nog?

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
Heb je op die probleem-pc tools gedraaid om Windows op te schonen ? Kan zijn dat hierdoor netwerkonderdelen zijn verwijderd (softwarematig) die je nu mist. Ik heb het meegemaakt, maar dan met een wifi nic. Eventueel kun je met een shadow copy / restore point teruggaan naar een werkende config.

- wat vaker wordt geadviseerd : kijk of je met een Linux livecd hetzelfde probleem hebt.

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:48
Als je een tijdje wel een verbinding hebt zal ik kijken wat je ip-adres is.
Vervolgens dat ip-adres handmatig instellen.

Blijft je verbinding dan wel goed?
Zou ik het gaan zoeken in de DHCP configuratie

Blijft de verbinding dan nog niet goed?
Netwerkkaart drivers controleren etc.

Uiteraard werkt dit niet dagen achter elkaar ivm dat de DHCP server je vaste ip adres dan toch nog gaat uitgeven aan een ander device.

• Tinnman
Ik heb de LAN kabel uitgetrokken en alleen alles over de wifi geprobeerd maar deze werkt dan ook niet. De tablet op dezelfde wifi doet het dan wel. Het lijkt dus aan de PC te liggen. Misschien de driver van de netwerkkaart. Ik heb eerder een tooltje gedraaid welke de drivers van mijn GPU heeft verwijdert.

Hoe kan ik deze weer opnieuw installeren?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Tinnman schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 15:34:
Hoe kan ik deze weer opnieuw installeren?
Het gaat om software, dus als je opnieuw wil installeren heb je de software (drivers) van de fabrikant van de netwerk kaart of de drivers van de fabrikant van je computer/laptop leverancier.

offtopic:
Maar dat is wel hele basale kennis...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

om een hardware fout uit te sluiten, download een Knoppix live CD (Linux), die draait dan vanaf CD, zonder zich te installeren.

Kijk even of dat een tijdje werkt... Als dat goed gaat (ik denk bijna 100% zeker dat het wel goed gaat), dan ligt het aan de software (win 7).

Is het een "merk PC"? Zoals een Dell, HP etc....? Download de drivers van HUN site. Dus niet naar bv. Realtek gaan voor de drivers, maar naar de site van Dell, voor jouw model de Realtek drivers halen.

Deze zijn vaan aangepast voor Dell PC's.
Pagina: 1